8 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Öğrencilerden “Ekonomik Boykot” çağrısı: 2 Nisan'da alım satım yapılmayacak
Haberler

Öğrencilerden “Ekonomik Boykot” çağrısı: 2 Nisan’da alım satım yapılmayacak

Marketing Türkiye
1 Nisan 2025
2 dk okuma

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun tutuklanmasının ardından CHP Genel Başkanı Özgür Özel bazı şirketler için boykot çağrısında bulunmuştu. Boykot çağrısını bir adım ileriye taşıyan üniversite öğrencileri ise aldıkları kararla 2 Nisan’da kapsamlı bir alışveriş boykotu gerçekleştireceklerini duyurdu. Türkiye’nin farklı illerindeki öğrenciler, “Ekonomik gücümüzü kullanıyoruz ve bir günlük ekonomik boykot yapıyoruz” diyerek bu eylemi gerçekleştirecek.

Öğrencilerden “Ekonomik Boykot” çağrısı: 2 Nisan'da alım satım yapılmayacak

2 Nisan’da Türkiye genelinde gerçekleştirilecek olan alışveriş boykotu, son günlerde kamuoyunun gündeminde önemli bir yer tutuyor. Üniversite öğrencileri tarafından başlatılan boykot ekonomik gücü kullanarak, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun tutuklanmasına tepki olarak düzenleniyor. CHP Genel Başkanı Özgür Özel’in de bazı firmalara yönelik boykot çağrısı, bu eyleme ivme kazandırmış durumda.

Tüketimi minimuma indirerek veya tamamen durdurarak ekonomik bir baskı oluşturmayı amaçlayan boykot çağrısı marketlerden giyim mağazalarına kadar geniş bir yelpazede alışverişlerin durdurulmasını hedefliyor. Sosyal medyada #2NisanBoykotu, etiketiyle yapılan paylaşımlar, boykotun geniş kitlelere ulaştığını gösteriyor.

Boykotun ekonomik etkileri henüz net olarak öngörülemiyor ancak katılımcı sayısına bağlı olarak belirli sektörlerde geçici durgunluk yaratabileceği tahmin ediliyor.

Boykota yönelik görüşlerse muhtelif… Boykotun ekonomi üzerinden siyaset dünyasına güçlü bir mesaj vermek için etkili bir yöntem olduğunu düşünenler de var, eylemin ekonomik ve siyasi sonuçları konusunda endişelerini dile getirenler de…

Sosyal medyada “boykot çağrısı yapanlar” hakkında soruşturma

Sosyal medyada büyük yankı uyandıran boykot çağrısının ardından 1 Nisan günü akşam saatlerinde İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından yapılan açıklamada, geleneksel ve sosyal medyada yer alan ekonomik boykot çağrılarına ilişkin olarak “Nefret ve Ayrımcılık” ile “Halkı Kin ve Düşmanlığa Tahrik” suçlarından re’sen soruşturma başlatıldığı bildirildi.

Boykotların anatomisi…

featured
1 Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
2 Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
3 Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
4 Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
5 Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Güncel Haberler
LÖSEV, lösemi farkındalığına müzik ve dansın gücüyle dikkat çekti
LÖSEV, lösemi farkındalığına müzik ve dansın gücüyle dikkat çekti
İş dünyasında haftanın atamaları (1-7 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (1-7 Kasım)
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

TBWAIstanbul’da istifalar!
Haberler
TBWA\Istanbul’da istifalar!
Marketing Türkiye
2 Ekim 2025
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
Haberler
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
Marketing Türkiye
4 hafta önce
Haftanın marka ajans iş birlikleri (24-30 Ekim)
Haberler
Haftanın marka ajans iş birlikleri (24-30 Ekim)
Sena Tufan
1 hafta önce
Türkiye’de sosyal medya platformlarına erişim sorunu sürüyor
Haberler
Türkiye’de sosyal medya platformlarına erişim sorunu sürüyor
İrem Alimoğlu
8 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.