O burun açılacak arkadaş!

Abdi İbrahim’in bebeklerdeki burun tıkanıklığını engellemek üzere geliştirdiği serum fizyolojik markası ‘Bruno Baby’nin reklam kampanyasını izlerken kızımın bebekliğini bir kez daha yaşadım ve kaç kez nefes alıyor mu diye kontrol ettiğimi hatırladım.  Aslında Bruno markası sadece bebekler için geliştirilmemiş. Adı üstünde ‘Burun o yani Bruno.’ Burun bölgesini kapsayan ürünlerden oluşan seride yetişkinler için de ürünler var. Bruno sağlık ürünleri kategorisinde televizyonu da kapsayan ilk kampanya. Eğer tutarsa medya için yeni bir gelir kapısı da açılmış olacak.


Ayakları sağlam bir kampanyanın anatomisi
İçgörü: Ürünün tamamına dikkat çekmek yerine bebeklerden başlamak akıllıca.
İhtiyaç: Aslı ‘serum fizyolojik yani okyanus suyu’ olan ürünün benzerleri eczanelerde mevcutsa da bebeklere özel paketlenmiş ürün fikri zekice.
İsim: Bruno, en basit haliyle ‘burun o’ diyerek zaten ilgili bölgeyi işaret ediyor. Yurtdışında da satılması öngörüldüğünden seçim doğru.
İçselleştirme: Bebekler ve söylemleri çok sempatik. Reklamları çoklu kez izlenebilir kılıyor.
Akılda kalıcılık: “O anne buraya gelecek arkadaş! Bizim olayımız dikkat çekmek” ise dilimize yapışacak gibi.
Çoklu pazarlama disiplini: İş sadece reklamla sınırlanmamış. Bruno Sağlık TIR’ı İstanbul’dan Van’a Acıbadem Mobil ile birlikte yola çıkıyor. Anneleri burun sağlığı konusunda bilinçlendirecek. Görülüyor ki reklam kampanyası ürünün kullanımına dikkat çekecek bir sosyal sorumluluk projesiyle de tamamlanmış. Düşünülerek iyi örülmüş.
Bu yazı Günseli Özen Ocakoğlu’nun Zaman gazetesindeki köşesinden alınmıştır. 

 

İLGİLİ HABERLER