Geçtiğimiz ayın en çok konuşulan global kampanyaları
Büyük istifa hareketi Apple reklamında
Çalışanların yaşadıklarına odaklanan Apple, at Work serisinin sekiz dakikalık üçüncü videosu büyük istifa hareketini konu ediniyor. Ofiste olmaktan nefret eden ve patronlarının tehditlerinden bunalan dört beyaz yakalı ani bir kararla istifa edip kendi şirketlerini kuruyor. Pek çok içgörü barındıran filmde kahramanlarımızın girişimcilik serüvenlerini izliyoruz.
Senaryoyu bırak, kendin ol!
YouGov ile yaptığı araştırmada katılımcıların yüzde 74’ünün cinsiyet kimliğine dayalı farklı beklentileri olduğuna inandığını ortaya çıkaran Bumble bu eşitsizlikleri yeni reklam filmine taşıyor. Flörtleşirken istedikleri gibi davranamadıklarını, romantizm söz konusu olduğunda bir şekilde eşitliğin kaybolduğunu söyleyen kadınlar “Senaryoyu bırakalım, kendimiz olalım” diyor.
Fikir ayrılığının temelinde “aroma” var
Tadının neye benzediği konusunda kimsenin hemfikir olamadığı meşrubat markası IRN-BRU, bu özelliğini reklam filmlerine taşıdı. Filmlerden birinde genç karakterimiz sırf IRN-BRU aroması konusunda kendisiyle aynı fikirde olduğu için oldukça yaşlı bir hanımefendiyi balo partneri olarak seçerken diğer filmde aroma konusunda patronuyla aynı fikirde olmayan bir mafyayı kötü bir son bekliyor.
Dünyanın en “lezzetli” reklam panosu
İngiltere merkezli kek firması Mr Kipling, “Life is better with cake” sloganından yola çıkarak, tamamı pastadan yapılmış, dünyanın ilk yenilebilir reklam panosunu yarattı. JWT London tarafından oluşturulan pano tam 13 bin 360 Mr Kipling keki kullanılarak yapıldı. Yoldan geçen insanlar bu keklerden diledikleri gibi alarak dünyanın en lezzetli reklam panosunu tatma şansını yakaladı.
British Airways’in reddettiği güvenlik videosu
British Airways ile iş birliği yapan alkollü içecek markası Aviation American Gin, markanın kurucusu da olan ünlü oyuncu Ryan Reynolds ile “Reddedilen havayolu güvenlik videosu”nu yayınladı. Videoda sözde uçuş öncesi güvenlik eğitimi veren Reynolds, “Bu uçak, Aviation American Gin ile donatılmıştır. Lütfen içerken emniyet kemerinizin bağlı olduğundan emin olun. Dünyanın en yüksek puanlı cininden bir damla bile dökmek, uçuşun geri kalanında koltuğunuza bantlanmanıza neden olur” diyor.
Barbie konut kredisine giriyor
Emlak pazarı kızışıyor. Öyle ki Barbie’nin bile Rüya Evi’ne kavuşabilmek için konut kredisine ihtiyacı var. Ünlü yıldız Anna Kendrick’in yer aldığı reklamda Barbie oyunu da hayatın gerçekleriyle tanışıyor ve Kendrick, Barbie’nin diğer oyuncak karakterlerden önce evi alabilmek için Rocket Mortgage’a başvurduğunu anlatıyor.
McDonald’s kimleri işe alıyor?
McDonald’s sadece kızıl saçlıları işe almıyor. Bateristleri, influencerları ya da öğrencileri de… “Biz insanları işe alıyoruz” diyor ünlü fast food markası. McDonald’s yeni kampanyasında; markanın değerlerini, çeşitliliğini ve kapsayıcılığını öne çıkarıyor. Marka, kapılarının her cinsiyet, yaş, deneyim, ten rengi, milliyet ve konvansiyonel tarzda olmayan kişilere açık olduğunu söylüyor.
Kutudaki son Pringles için neleri göze alırsınız?
Geçtiğimiz yıl 20 yıllık logosunu değiştiren Pringles yeni reklamında kutudaki son Pringles’a ulaşmak uğruna nelerden vazgeçilebileceğini ortaya koyuyor. Kutuya elini sokan kahramanımız elinin sıkışması sonucunda hayatını Pringles kutusuyla geçirmek zorunda kalıyor.
Yemek yerken ölmeye son!
Oyuncular bilir ki Call of Duty gibi hızlı bir oyunu oynarken yemek yemek imkansız gibi bir şeydir. Bu içgörüyle yola çıkan Heinz, Call of Duty: Warzone haritasında oyuncuların güvenle yemek yiyebilecekleri alanları çıkardı. Bir oyuncunun hamburger yerken öldürüldüğü bir reklam yayınlayan Heinz, oyundaki gizli noktaları oyuncularla paylaştı.
Taco Bell, yeni reklam filmini takipçilerine yazdırdı
Çok sevilen Nacho Fries’ı menüsüne geri getiren Taco Bell, bunu kutlamak için Twitter takipçileriyle birlikte bir reklam filmi oluşturdu. Twitter’da yazarlarla bir araya gelen takipçiler; karakterlerin adından, reklamdaki görsel ögelere ve olay örgüsüne kadar tüm unsurları kendileri belirledi. Deutsch LA ile ortaklaşa hazırlanan “Fry Again” filminde aynı günü tekrar tekrar yaşayan bir kızın kısa macerasına şahit oluyoruz.