2 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Nike, ilk kez mülteci bir sporcuya sponsor oldu
Haberler

Nike, ilk kez mülteci bir sporcuya sponsor oldu

Sena Tufan
29 Mayıs 2024
1 dk okuma

Nike, yeni kısa filmi “Watch Where We Are Going” ile evlerini terk etmek zorunda kalan atletlere olan desteğini ortaya koyuyor. Öyle ki spor giyim devi, Uluslararası Olimpiyat Komitesi (IOC) Mülteci Olimpiyat Takımı’na forma sağlayacağını ve Olympic Refuge Foundation (ORF) tarafından yönetilen mülteci atletler için burs programını destekleyeceğini duyurdu. Bu girişimin amacı, mültecilerin kendilerini kabul edilmiş hissedecekleri bir topluluk bulmalarına yardımcı olmak ve özellikle spor dünyasına yönelik aidiyet duygusunu yeniden keşfetmelerini sağlamak. Nike formalarını olimpiyat oyunlarında 13 farklı spor dalında 63 sporcu giyecek.

Nike, ORF’in Paris’teki Terrains d’Avenir programı aracılığıyla, özellikle kadınlar için ruh sağlığı gibi temaları teşvik etmek amacıyla daha kapsayıcı oyun ve spor ortamlarına erişimin kolaylaşması için de girişimlerde bulunacak.

Mülteci Olimpiyat Takımı’nın ilk sporcusu, Mart ayında takımın kadrosuna katılan ve Watch Where We Are Going filminde rol alan Cindy Ngamba. Kamerun’u henüz 11 yaşındayken terk eden Ngamba şu anda Birleşik Krallık’ta yaşıyor ve üç ulusal boks şampiyonluğu bulunuyor.

Watch Where We Are Going kısa filmi

Wieden+Kennedy Amsterdam tarafından hazırlanan ilgi çekici kısa film, Uluslararası Olimpiyat Komitesi’nin (IOC) Mülteci Olimpiyat Takımı’nın Nike kadrosuna katılan ilk üyesi olan olağanüstü boksör Cindy Ngamba ile açılıyor. Ngamba videoda “Bana gerçekte nereli olduğumu sorarsanız, size gerçekte nereli olduğumu söylerim” diyor.

Kısa filmde ayrıca Mülteci Olimpiyat Takımı’nın diğer üç üyesi de öne çıkarılıyor: Judocu Mohammad Rashnonezhad, bisikletçi Eyeru Gebru ve 800 metre koşucusu Perina Lokure Nakang. Ngamba’nın “Ben ringlerdenim” ve Gebru’nun “Ben pistlerdenim” demesiyle, kökenlerinden şimdiki kimliklerine geçiş yaparak, yaptıkları spor aracılığıyla kimlikleri yeniden tanımlanıyor.

Onları geçmişte yaşadıkları zorluklarla tanımlamak yerine, içlerindeki güce ve başarılarına odaklanan çalışma, spor aracılığıyla geliştirilen aidiyet duygusunun altını çiziyor.

Nike “kaçırılan potansiyellerin” filmini yaptı

featured Nike
1 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
2 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
3 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
4 Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
5 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
Güncel Haberler
Güvenli alan mı, görünmez kapan mı? Türkiye’de “Ev Genci” gerçeği
Güvenli alan mı, görünmez kapan mı? Türkiye’de “Ev Genci” gerçeği
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Helal turizm yükselişte: 2030’da 245 milyon Müslüman gezgin bekleniyor
Haberler
Helal turizm yükselişte: 2030’da 245 milyon Müslüman gezgin bekleniyor
Marketing Türkiye
12 Eylül 2025
Magnum Ice Cream Company, Unilever’den ayrışma öncesi Yönetim Kurulu’nu açıkladı
Haberler
Magnum Ice Cream Company, Unilever’den ayrışma öncesi Yönetim Kurulu’nu açıkladı
İrem Alimoğlu
29 Eylül 2025
Derya Açar Ergüç yazdı: İletişimde katılımcı kültür ve kültür-sanatın yeni rolü
Haberler
Derya Açar Ergüç yazdı: İletişimde katılımcı kültür ve kültür-sanatın yeni rolü
Marketing Türkiye
29 Eylül 2025
Yeni gelmedi geri geldi: Retro Marketing!
Haberler
Yeni gelmedi geri geldi: Retro Marketing!
Nafizcan Önder
1 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.