16 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Nike soruyor: Ben kötü bir insan mıyım?
Haberler

Nike’ın “Ben kötü bir insan mıyım?” kampanyası tepki topluyor

Gizem Yıldız
24 Temmuz 2024
2 dk okuma

Nike sporcu ruhuna ithaf ettiği yeni filmi “Am i a bad person?”ı yayınladı. Reklamda yer alan “Empati yeteneğim yok. Sana saygım yok. Hiçbir şeyden memnun olmam. Güce takıntılıyım” gibi ifadeler tepki çekerken, Ünlü basketbolcu Kevin Durant ömür boyu reklam sözleşmesi olan markanın reklamda kendisine yer vermemesini ti’ye aldı.

Sporcu olmanın her zaman kitlelere etik aşılamakla yükümlü bir rol model olmak anlamına gelmediğini cesurca ifade eden kampanyada yer alan “Kötü bir insan mıyım? Söyle bana. Öyle miyim? Kararlıyım. Aldatıcıyım. Saplantılıyım. Bencilim. Bunlar beni kötü bir insan mı yapar? Kötü bir insan mıyım? Öyle miyim? Empati yeteneğim yok. Sana saygım yok. Hiçbir şeyden memnun olmam. Güce takıntılıyım. Mantıksızım. Pişmanlık duymuyorum. Merhamet duygusu yok bende. Sanrılıyım. Manyağım. Kötü bir insan olduğumu mu düşünüyorsun? Söyle bana. Söyle bana. Söyle bana. Öyle miyim? Herkesten iyi olduğumu düşünüyorum. Senin sahip olduğun her şeyi almak ve asla geri vermemek istiyorum. Ne varsa benimdir, senin sahip oldukların da benimdir. Kötü bir insan mıyım? Söyle bana. Öyle miyim? Bu beni kötü bir insan mı yapıyor?” ifadeleri tepki topladı.

Zira sosyal medya kullanıcıları şu ifadelerle kampanyaya tepki gösterdi:

  • “Nike gibi bir markanın ‘Hiç pişmanlığım yok’, ‘Hiç saygım, empatim, şefkatim yok’ gibi ifadeleri normalleştirmeyi seçmesinden endişe ediyorum…”,
  • “Nike’ın bakış açısını takdir etmiyorum. Spor, cesaretin, azmin, kendine inancın, bağlılığın ve mükemmelliğe nihai teslimiyetin bir kutlamasıdır ve aynı şeyin peşinde koşmak kişiyi kendini gerçekleştirmeye götürür. Spor bize sporcu ruhunu da öğretir ki bu da rakibe saygı duymayı da içerir. Zarafetle kazanmak herkese göre değildir!”,
  • “Bu bir metin yazarının reklamıdır. Sportif ruhu anlayan bir metin yazarının değil.”

Kevin Durant reklamı trolledi

Nike ile ömür boyu reklam anlaşması imzalayan sayılı isimden biri olan Kevin Durant ise kendisinin reklamda yer almamasına atıfta bulunarak Nike’a “Söyle bana ben kötü bir insan mıyım?” diye sordu.

Nike'ın "Ben kötü bir insan mıyım?" kampanyası tepki topluyor

Olimpiyat köyünün “seks savar karton yatakları” yeniden sahnede

featured Nike
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
3 İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
4 Çalışanlar yorgun olduğu için değil, görülmediği için tükeniyor!
Çalışanlar yorgun olduğu için değil, görülmediği için tükeniyor!
5 Adgager, Marketing Türkiye için araştırdı: İlk 6 ayın en başarılı reklam filmleri…
Adgager, Marketing Türkiye için araştırdı: İlk 6 ayın en başarılı reklam filmleri…
Güncel Haberler
İngiltere'de binlerce kişi Johnson & Johnson'a "kanser riski" sebebiyle dava açtı
İngiltere’de binlerce kişi Johnson & Johnson’a “kanser riski” sebebiyle dava açtı
Haftanın marka ajans iş birlikleri (10-16 Ekim)
Haftanın marka ajans iş birlikleri (10-16 Ekim)
5G frekans ihalesi tamamlandı! 2026'da kullanıcılarla buluşacak...
5G frekans ihalesi tamamlandı! 2026’da kullanıcılarla buluşacak…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Tablet seçim sanatı: profesyoneller ve öğrenciler için yeni nesil bir deneyim
Haberler
Tablet seçim sanatı: profesyoneller ve öğrenciler için yeni nesil bir deneyim
Advertorial
3 hafta önce
L’Oréal Türkiye cesur bilim kadınlarını gelecek nesillerle buluşturuyor
Haberler
L’Oréal Türkiye cesur bilim kadınlarını gelecek nesillerle buluşturuyor
Marketing Türkiye
6 saat önce
Meta Connect 2025’te strateji net: Sürekli bağlılık dönemi başlıyor
Haberler
Meta Connect 2025’te strateji net: Sürekli bağlılık dönemi başlıyor
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Nike, K-pop’un yıldız gücünü sahaya taşıdı: Karina küresel marka elçisi oldu
Haberler
Nike, K-pop’un yıldız gücünü sahaya taşıdı: Karina küresel marka elçisi oldu
Nafizcan Önder
11 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.