15 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Nielsen, Türkiye’de hızlı tüketim ve e-ticaretteki son trendleri açıkladı…
Haberler

Nielsen, Türkiye’de hızlı tüketim ve e-ticaretteki son trendleri açıkladı…

Marketing Türkiye
19 Haziran 2019
3 dk okuma

Dünyanın önde gelen araştırma şirketi Nielsen, Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği’nin “Değişen Tüketici, Dönüşen Perakende” teması ile düzenlediği e-ticaret etkinliğine katıldı. Nielsen, İstanbul’daki Point Hotel Barbaros’ta hayata geçen, perakende sektörünün bu özel buluşmasında “Türkiye’de FMCG Trendleri ve E-ticaret” konulu bir sunum yaparak önemli bilgiler verdi. Nielsen, sektöre değer katacak FMCG E-ticaret Paneli’nin de lansmanını yaptı.

Sunumda Nielsen Türkiye Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan ve Nielsen Perakende Hizmetleri Direktörü İlker Unutkan birlikte dijital dönüşüm ve e-ticaret ile ilgili bilgilerini paylaştı.

Nielsen, Türkiye’de hızlı tüketim ve e-ticaretteki son trendleri açıkladı…
Yankı Yalçın, Didem Şekerel Erdoğan, Ji Hyuk Park, İker Unutkan

Ülkemizde E-ticaret yüzde 38 büyüdü

Didem Şekerel Erdoğan, Nielsen 2018 Küresel E-Ticaret Rapor’una göre, dünya genelinde E-ticaretin, 2018 yılında bir önceki yıla göre yüzde 18 büyüme kaydederek 2.9 trilyon dolarlık bir büyüklüğe ulaştığını açıkladı. Bu rakam, tüm küresel perakende satışların yüzde 12’sine karşılık geliyor. Burada, E-ticaretin toplam ticaretteki payı olarak öne çıkan bölgelere baktığımızda, Asya Pasifik ve Kuzey Amerika bölgelerinin başı çektiğini görüyoruz. Asya Pasifik bölgesi, aynı zamanda yüzde 30’u aşan büyümesiyle küresel E-ticaretin motor gücü olarak öne çıkıyor.” dedi.

Ülkemizde E-ticaretin 2018’deki payı yüzde 5.3, büyümesi ise yüzde 38 olduğunu belirten Şekerel Erdoğan, diğer bir deyişle, Asya Pasifik bölgesinden bile daha çok büyüdük dedi. Türkiye FMCG (Hızlı Tüketim Ürünleri) kategorilerindeki online alışveriş payının yüzde 2’ye ulaştığını paylaşan Şekerel Erdoğan bu alanda büyüme potansiyeli olduğunu ifade etti.

Türkiye daha dijital ve internette daha fazla zaman geçiriyor

Etkinlikte, “Türkiye’de E-ticaretin yaşadığı büyüme ve dönüşümün tesadüf olmadığını, bunun önemli bir altyapıya sahip olduğunu görmekteyiz.” diyerek söze başlayan Nielsen Perakende Hizmetleri Direktörü İlker Unutkan, “Türkiye, kentli nüfus yapısı ve dünya ortalamasının çok üzerinde internet penetrasyonuyla öne çıkıyor. İnternette geçirilen süre yaklaşık 7 saatle ABD ve Çin’in üzerinde. Online alışverişte çok önemli bir role sahip olan mobil telefon penetrasyonu ve kullanıcı sayısında da küresel ortalamanın üzerinde bir seviyede bulunmaktayız.” şeklinde konuştu. Araştırmaya göre Türkiye’nin mobil ve dijital alandaki bu güçlü yapısı, nüfusun sadece bir bölümünün yoğun kullanımından da kaynaklanmıyor. Türkiye’de tüm nüfus kuşakları ve kültür grupları hızla dijitalleşiyor.

Türk kullanıcılar sosyal medyada paylaşım yapmayı seviyor

İlker Unutkan’a göre, ülkemizde mobil ve internet penetrasyonundaki yüksek seviye, sosyal medya kullanımında da yansıma buluyor. Unutkan, Türk insanının sosyal medya kullanıcı penetrasyonunda küresel ortalamanın çok üzerinde olduğunu ifade ederken “Sosyal medyada ABD ve Çin’in yaklaşık bir buçuk katı kadar bir süre harcamaktayız. Bu durum kullanıcı sayılarına da yansıyor: Dünyanın en büyük 18. nüfusu olan Türkiye, Facebook kullanıcı sayısında 9., Instagram kullanıcı sayısında da 5. sırada bulunmakta.” dedi. Raporda, son dönemdeki yenilikler arasında yer alan sesli arama ve sesli komut alanında da Türkiye’nin yüksek bir penetrasyonla, bu özelliği nüfusuna oranla en çok kullanan 6. ülke olduğunun altını çizdi.

Türkiye günde ortalama 7 saatini internette geçiriyor

Nielsen Türkiye Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan, Nielsen’in 2019 yılı E-Ticaret Raporu’na göre Türkiye’de internette geçirilen ortalama sürenin, küresel araştırmalarla paralel biçimde günde ortalama 7 saat olduğunu ifade etti. Türkiye’de online alışverişçiler, ayda ortalama 4 kez online alışveriş yaparken, her gün alışveriş yapan yüzde 4’lük bir grup olduğunu da belirtti. Online alışverişte hangi kanalların daha çok kullanıldığına da değinen Şekerel Erdoğan “Online alışverişte özellikle akıllı cep telefonlarının açık ara lider olduğunu görmekteyiz. Son yıllarda artan akıllı telefon kullanım oranının, online alışverişin büyümesine pozitif etkide bulunduğunu söyleyebiliriz.” dedi.

Online alışverişte promosyon ve indirimler belirleyici oluyor

Nielsen Perakende Hizmetleri Direktörü İlker Unutkan, online alışverişçilerin “seçici” bir kitle olduğunu vurguladı. Unutkan “Çünkü online alışverişçilerin çok büyük bir kısmı, satın alma kararı vermeden önce genelde kapsamlı bir ürün araştırması ve değerlendirmesi yapıyor, alışverişlerini önceden planlıyor. Öte yandan online alışverişçilerin yüzde 86’sının satın alma eğilimlerinde promosyon ve indirimler belirleyici oluyor, buna paralel olarak da marka sadakatleri düşük.” şeklinde konuştu.

Fiyat, çeşit ve hız online alışverişin avantajları…

İlker Unutkan, online alışverişçinin alışveriş motivasyonları arasında ilk sırada fiyat kriterinin bulunduğunu söyledi. Unutkan “Fiyat kategorisini, çeşit ve hız takip ediyor. Ürünleri görmek ve dokunmak isteği bir diğer bariyer olarak öne çıkarken, site güvenilirliği üçüncü en büyük bariyer olarak dikkat çekiyor.” dedi.

Online alışverişle en çok giyim ve ayakkabı alıyoruz…

Didem Şekerel Erdoğan, Nielsen’in 2019 yılı E-Ticaret Raporu’nda, Türkiye’de en çok online alışveriş yapılan ilk 5 kategori içinde giyim/ayakkabı, teknoloji/elektronik, kişisel bakım/kozmetik, kitap/müzik/film ve yemek siparişi öne çıkıyor. Alışveriş frekansı açısından ayda ortalama 4 kez ile yemek siparişi ve market gıda ürünlerinin ağırlıkta olması dikkat çekiyor diye ifade etti.

Raporun Tamamına Buradan Ulaşabilirsiniz..

 

Nielsen
1 Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri...
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri…
2 KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
3 Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
4 İş dünyasında haftanın atamaları (3-9 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (3-9 Mayıs)
5 İŞKUR en çok eleman açığı olan sektörleri açıkladı
İŞKUR en çok eleman açığı olan sektörleri açıkladı
Güncel Haberler
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
Gerety Awards jürisi değerlendirmelere başladı!
Gerety Awards jürisi değerlendirmelere başladı!
KFC'den gastronomi sınırlarını zorlayan dondurma!
KFC’den gastronomi sınırlarını zorlayan dondurma!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sanatın gücü: Bireyler ve kurumlar üzerindeki etkisi
Haberler
Sanatın gücü: Bireyler ve kurumlar üzerindeki etkisi
Marketing Türkiye
5 Nisan 2025
Hasan Arat'a yumruklu saldırı sonrası Beşiktaş Platformu'ndan "ortak ideal" çağrısı
Haberler
Hasan Arat’a yumruklu saldırı sonrası Beşiktaş Platformu’ndan “ortak ideal” çağrısı
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
İş gücü yapay zeka ile nasıl dönüşecek?
Haberler
İş gücü yapay zeka ile nasıl dönüşecek?
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Haberler
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
İrem Alimoğlu
4 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.