1 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Nielsen Sports, global sponsorluk trendlerini açıkladı
Haberler

Nielsen Sports, global sponsorluk trendlerini açıkladı

Marketing Türkiye
13 Aralık 2018
2 dk okuma

Her yıl daha da güçlenen marka ve spor ilişkisinin ele alındığı Brand & Sports Summit 2018’de, Nielsen Sports Global Sponsorluk Trendleri paylaşıldı. Nielsen Sports’un Global Sponsorluk Trendlerinde; Platform Değişimi, E-sports Devrimi, İçerik Stratejisi, Sponsorluk İş Birliği ve Sponsorluk İletişiminde Toplumsal Fayda olmak üzere beş ana başlık öne çıkıyor.

Brand & Sports Summit 2018’de konuşan Nielsen Türkiye Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan; “Türk sporuna destek veren markalar, önemli bir görev üstlenerek hedef kitlelerinin ve tüketicinin kalbini kazanıyor. Toplumun yaşam standardını yükseltmeye teşvik eden bu değerli yatırımların sürdürülebilirliği ise ancak veri tabanlı sponsorluk yönetimi ile mümkündür. Biz de hem Türk sporuna hem de yatırımcılara katkı sağlayacak çözümleri Nielsen Sports & Entertainment çatısı altında ülkemize kazandırmaktan, bu önemli yatırımın öncüsü olmaktan gurur duyuyoruz.” dedi.

NIELSEN-Brand_Sports-Summit-Ekibi

Global Sponsorluk Trendleri’nde beş ana başlık

Zirvede Nielsen Sports & Entertainment Avrupa İş Geliştirme Direktörü Andrea Valade ve Nielsen Medya Pazarlama Direktörü Mehmet Fazıl Kanyılmaz, veri tabanlı spor yatırımı yapan markaların başarı hikâyelerinden örnekler vererek bu alanda dikkat edilmesi gereken konu başlıklarını açıkladı. Nielsen Sports’un Global Sponsorluk Trendlerinde; Platform Değişimi, E-sports Devrimi, İçerik Stratejisi, Sponsorluk İş Birliği ve Sponsorluk İletişiminde Toplumsal Fayda olmak üzere beş ana başlık öne çıkıyor.

5 trend

Markalar, toplumsal faydayı savunan sponsorluklarla kazanıyor

Kendisi de Avrupa’da derece sahibi bir yelkenci olan ve spora gönülden destek verdiklerini belirten Nielsen Sports & Entertainment İş Geliştirme Müdürü Özde Özdemir Doncev, “Markaların sponsorluk yatırımından elde ettikleri faydayı her yönüyle ölçüyor ve başarı hikayelerini gözlemliyoruz. Bu yatırımdan sağlanan kazanımın artabilmesi için, sponsorluğun pazarlama stratejisini yansıtması ve iletişimde kullanılan içeriğin toplumsal faydaya değiniyor olması, en kritik konular olarak karşımıza çıkıyor. Sponsorluk, ancak doğru iletişim stratejisi ile hayırsever bir yatırım olmaktan öteye geçebiliyor, böylece hem spor kulüplerine hem de markaya uzun vadeli fayda sağlayabiliyor.” diyerek sponsorluk yatırımlarında iletişimin önemini vurguladı.

Tüketiciler, Pozitif Etki Yaratan Markalara Daha Fazla Ödeme Yapmaya İstekli…

Nielsen Medya Pazarlama Direktörü Mehmet Fazıl Kanyılmaz ise “Tüketicilerin yarıdan fazlasının “sosyal ve çevresel anlamda pozitif etki yaratabilen” markalara daha fazla ödeme yapmaya istekli olduğunu gösteriyor” diye ifade etti.

tablo 1

 

Zirvedeki toplumsal fayda başlıklı konuşmasında özellikle kadın sporlarına dikkat çeken Kanyılmaz; “Sporla ilgilenen taraftarların %84’ü aynı zamanda kadın sporlarına da ilgi duyuyor. Kadın sporları, markaların yakın zamanda keşfettiği, taraftar sayısı giderek artan ve bu sebeple büyüme potansiyeli en yüksek alanlardan biri olarak öne çıkıyor.” dedi.

tablo 2

1 2025’in en çok kazandıran beş mesleği...
2025’in en çok kazandıran beş mesleği…
2 İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
3 BYD Seal, reklamları "solladı"
BYD Seal, reklamları “solladı”
4 Ticaret Bakanlığı'ndan tüketici lehine adım: İade kargo ücreti satıcıya ait olacak
Ticaret Bakanlığı’ndan tüketici lehine adım: İade kargo ücreti satıcıya ait olacak
5 Ekonomide kuşak farkı: Gençler daha sert, daha temkinli!
Ekonomide kuşak farkı: Gençler daha sert, daha temkinli!
Güncel Haberler
Marketing Türkiye Haziran sayısında İtalyan rüzgarı...
Marketing Türkiye Haziran sayısında İtalyan rüzgarı…
Gizli müşteri uyarıyor: "Hizmet kalitesi eriyor, sadakat tehlikede!"
Gizli müşteri uyarıyor: “Hizmet kalitesi eriyor, sadakat tehlikede!”
TikTok'ta Morning Shed akımı: Güzellik için Hannibal Lecter'a dönüşmek...
TikTok’ta Morning Shed akımı: Güzellik için Hannibal Lecter’a dönüşmek…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Pazarlamanın gündemini Marketing Türkiye Insight Report'tan takip edin...
Haberler
Pazarlamanın gündemini Marketing Türkiye Insight Report’tan takip edin…
Marketing Türkiye
30 Nisan 2025
Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
Haberler
Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
Marketing Türkiye
3 hafta önce
RepMan ve FutureBright'tan stratejik iş birliği: İtibar araştırmalarında yeni dönem...
Haberler
RepMan ve FutureBright’tan stratejik iş birliği: İtibar araştırmalarında yeni dönem…
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
OpenAI’den yeni nesil yapay zeka: GPT-4.1 sahneye çıktı
Haberler
OpenAI’den yeni nesil yapay zeka: GPT-4.1 sahneye çıktı
Nafizcan Önder
15 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.