Nielsen ölçümlemesine YouTube’un uygulamasını dahil etti
Reklam derecelendirme kuruluşu Nielsen, YouTube’un mobil uygulamasında yer alan reklam görüntülenme verilerinin Nielsen Dijital Reklam Derecelendirmeleri’ne dahil edileceğini duyurdu. Mobil uygulamalardaki reklam görüntülenme sayılarının ölçümlendiği derecelendirmeye sene başında Snapchat ve Pinterest katılmıştı.
Şu anda Nielsen, YouTube’un yalnızca masaüstü bilgisayarları ve mobil web tarayıcılarından gelen reklam görüntülemelerini ölçümlüyor; bu yüzden uygulamayı kullanan kitlenin farklı mecralarda tam ölçümü yapılamıyordu.
Nielsen’den David Wong, “Dijital platformlar ve cihazlar arasında daha fazla insan tarafından video izlendiğinden, Nielsen’in Dijital Reklam Derecelendirmeleri aracılığıyla kapsamlı YouTube ölçümü medya tüketiminin eksiksiz bir resmini vermek için çok önemli” dedi.
Bu birliktelik ayrıca Nielsen müşterilerine yaş ve cinsiyet demografik özelliklerinin yanı sıra erişim, frekans ve brüt derecelendirme puanlarını da YouTube uygulaması kullanıcılarına sunacak. Bu teknoloji ile Nielsen, medya alıcılarına ve satıcılara gerçek anlamda karşılaştırılabilir ve tekil ziyaretçilere dayalı ölçüm sağlamak istiyor.
Studio71’in Satışlardan Sorumlu Uzman Yardımcısı Matt Crowley, “Artık reklam ortaklarımız mobil hizmetlerimiz aracılığıyla en çok önem veren kitleye ulaşan en güvenli ve şeffaf içeriği satın aldıklarından emin olabilirler” dedi.