Netflix’ten adblocker kullananlara özel kampanya
Adblocker tarzı reklam engelleyici uygulamaları kullananların sayısının artması şirketleri farklı yönelimlere itiyor. Çoğunluğu “İçeriği görebilmeniz için lütfen adblocker’ınızı kapatınız” şeklinde basit mesajlarla müşteriye ulaşmaya çalışırken Netflix bunu bir kampanyaya dönüştürdü.
Yaratıcılık kokan “adblock banner”ı aynı zamanda reklam içinde reklam. 21. yüzyılın Alacakaranlık Kuşağı olarak nitelenen Black Mirror temasıyla hazırlanan banner bir yandan da dizinin reklamını yapıyor.
“Merhaba Ad Blocker kullanıcısı. Siz reklamı göremiyorsunuz ama reklam sizi görebiliyor. Aynanın öteki yüzünde acaba ne var?” denilen banner öncelikle The Next Web gibi teknoloji haberlerinin verildiği internet sitelerinde kullanıma sunuldu.
https://twitter.com/Steve_Briles/status/789563804216463360
Sosyal medyada oldukça beğeni toplayan bu çalışma sitelerin reklam engelleyici uygulamalardan yaratıcı bir şekilde kaçmasının yolunu açabilir.