26 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Advertisement
Advertisement
Netflix şifreleri kontrolsüz dağılıyor: Şifresini paylaşan kişilerin finansal bilgileri tehlikeye giriyor
Haberler

Netflix duymasın: Kullanıcıların yüzde 84’ü şifresini paylaşıyor

Gizem Yıldız
2 hafta önce
1 dk okuma

Beyond Identity’ın ABD’de 1.000 katılımcıyla gerçekleştirdiği araştırma, tüketicilerin dijital yayın platformlarına ait şifrelerin paylaşımına dair önemli veriler ortaya koyuyor. Buna göre, her on kişiden üçü tüm akış hesaplarının aynı şifreye sahip olduğunu söylüyor. Bunun yanı sıra, Netflix kullanıcılarının yüzde 84’ü hesabını en az bir kişiyle paylaştığını belirtiyor. Hesaplarını paylaşanların yaklaşık yüzde 46’sı birisinin bilgisi olmadan şifresini başka biriyle paylaştığını söylerken, yüzde 31’i başka birinin şifresini izinsiz değiştirdiğini belirtiyor. Araştırmada öne çıkan bir diğer detaysa paylaşılan şifrelerin kredi kartı bilgilerinin izinsiz kullanımına yol açması…

Araştırmada öne çıkan bulgular şöyle;

  • Her 10 kişiden üçü, tüm akış hesaplarının aynı şifreye sahip olduğunu söylüyor.
  • Hesap paylaşımı nedeniyle gizlilik sorunları yaşayan kişilerin yaklaşık yüzde 30’unun finansal bilgileri tehlikeye girdi.

Yaygın parola paylaşımı, finansal uygulamalara farklı parolalar atanmamasıyla birleştiğinde, Amerikalıların önemli bir kısmı için bazı kötü deneyimlere yol açtı. Beyond Identity‘ın araştırmasına katılanların yaklaşık dörtte biri, kredi kartı bilgilerine bu şekilde hem erişildiğini hem de kullanıldığını söyledi.

Katılımcıların doğrudan deneyimledikleri tüm bu risklerle Beyond Identity, kendilerini neden riske attıklarını biraz daha derinlemesine araştırmak istedi. Bu hizmetler için masrafları bölüşmeye mi başladılar, yoksa sadece iyilik mi yapmak istediler?

Özellikle pandemiden bu yana streaming hizmetleri neredeyse bir zorunluluk haline geldi. Ortalama bir Amerikalı akış hizmetlerine her ay 56 dolar ödüyor. Netflix kısa süre önce, hesap paylaşanlardan ücret almaya başlayacağını duyurdu ve bu yılın ilk çeyreğinde 200 bin abone kaybetmesine sebep oldu.

Netflix’in büyük kaybı: Önce aboneler gitti sonra hisseler çakıldı! 

Öyleyse insanlar neden streaming maliyetini üstlenmeye ve başkalarıyla paylaşmaya bu kadar istekli? Araştırma, hesap sahiplerinin yüzde 48’inin şifreyi paylaştıkları kişilerle birlikte yaşadığını ortaya koydu. Bir diğer sebepse şifre sorulduğunda reddedememek. İnsanların sadece yüzde 19’u, hesabı kullanan diğer kişinin hizmetin ödenmesine gerçekten yardımcı olduğunu söyleyebildi.

Streaming devlerinin Türkiye’deki rekabeti kızışıyor

featured Netflix
1 "Eşekli kütüphaneci"nin hikâyesini QNB Finansbank devam ettiriyor
“Eşekli kütüphaneci”nin hikâyesini QNB Finansbank devam ettiriyor
2 Beymen’den sıra dışı bir adım…
Beymen’den sıra dışı bir adım…
3 Abonelerine "Durun gitmeyin!" diyen Netflix'ten yeni karar! | Son 24 saatin gündemi
Abonelerine “Durun gitmeyin!” diyen Netflix’ten yeni karar! | Son 24 saatin gündemi
4 İş arayanlar daha işe başlamadan istifa etme düşüncesine sahip... Peki ama neden?
İş arayanlar daha işe başlamadan istifa etmeyi düşünüyor… Peki ama neden?
5 Sosyal medya yasa teklifi yarın Meclis'e sunuluyor: Yasa neleri kapsıyor?
Sosyal medya yasa teklifi yarın Meclis’e sunuluyor: Yasa neleri kapsıyor?
Güncel Haberler
Dünyanın ilk holografik nft defilesi
Dünyanın ilk holografik NFT defilesi gerçekleşti
2022 ELLE Style Awards X M.A.C bir kez daha en iyi stilleri ödüllendirecek!
2022 ELLE Style Awards X M.A.C bir kez daha en iyi stilleri ödüllendirecek!
Türkiye'nin ilk ticari uydusu uzaya fırlatıldı! | Son 24 saatin gündemi
Türkiye’nin ilk ticari uydusu uzaya fırlatıldı! | Son 24 saatin gündemi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Neslihan Olcay: "Dolaysız markalar sosyal olarak tüketiciye daha yakın!"
Haberler
Neslihan Olcay: “Dolaysız markalar sosyal olarak tüketiciye daha yakın!”
Nafizcan Önder
7 Nisan 2022
Menemen soğanlı mı? Soğansız mı?: Türk halkının yeme içme alışkanlıkları belli oldu
Haberler
Menemen soğanlı mı? Soğansız mı?: Türk halkının yeme içme alışkanlıkları belli oldu
Berçem Sultan Kaya
16 Mart 2022
Çalışan krizinden geriye ne kaldı?
Araştırma
Çalışan krizleri tüketicinin hafızasında nasıl yer etti?
Gizem Yıldız
11 Mart 2022
Türkiye'de çalışanlar emeğinin karşılığını alabiliyor mu?
Haberler
Türkiye’de çalışanlar emeğinin karşılığını alabiliyor mu?
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.