Netflix, Güney Kore yapımlarına yatırımı artıyor
Yakın zamanda kimi ülkelerde indirimine giden ve şifre paylaşımını engellemeye yönelik uygulamasını erteleyen Netflix, Güney Kore yapımlarına yeni yatırımlar yapacağını duyurdu. Yapılan açıklamaya göre Netflix, Güney Kore’de önümüzdeki 4 yıl içinde 2,5 milyar dolarlık yatırım yapacak.
Başta Squid Game olmak üzere bir dizi Güney Kore yapımıyla önemli başarılar elde eden Netflix, görünen o ki bu başarıyı sürdürerek abone sayısını artırmak istiyor. 2021’de yayınlanan Güney Kore yapımı Squid Game, Netflix’in tüm zamanların en popüler dizisi olmuş, dizi yayına girdikten sonraki 28 gün içinde 111 milyon abone tarafından izlenmişti. Güney Kore imzası taşıyan bir diğer Netflix yapımı Physical 100 ise platformun dünya genelinde İngilizce dışındaki bir dilde olmasına karşın en çok izlenen yapımı olmuştu.
Şirketin eş-CEO’su Ted Sarandos yapılacak yatırıma ilişkin açıklamayı Washington’da Güney Kore Devlet Başkanı Yoon Suk-yeol ile görüştükten sonra yaptı. Sarandos, bu paranın film ve televizyon yapımları için kullanılacağını belirterek “Yatırım kararımızı, Güney Kore’nin yaratıcı sektörünün muhteşem hikayeler anlatmaya devam edeceğine olan güvenimiz nedeniyle verdik” dedi.
Dijital yayın platformu GAİN el değiştirdi!
2020 yılının Aralık ayında Türkiye’nin yüzde yüz yerli yatırımla kurulan dijital yayın platformu olarak yayın hayatına başlayan GAİN, Rams Türkiye Grubu tarafından satın alındı. Rams Türkiye, bu satın almayla birlikte GAİN hisselerinin tamamını bünyesine kattı. İlgili satın alma süreci kapsamında GAİN’in Kurucusu Gözde Akpınar, 1 Haziran tarihine kadar Yönetim Kurulu Başkanı olarak görevine devam edecek.