10 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Nestlé Türkiye'nin 6. fabrikası 2025'te kapılarını açıyor
Haberler

Nestlé Türkiye’nin 6. fabrikası 2025’te kapılarını açıyor

İrem Alimoğlu
28 Şubat 2025
2 dk okuma

PwC ile gerçekleştirdiği araştırmaya göre, Nestlé Türkiye 2023 yılında Türkiye ekonomisinde toplam 33,6 milyar Türk lirası karşılığı katma değer yarattı. Şirketin son 20 yılda ülkeye yaptığı yatırım 432 Milyon İsviçre frangına ulaştı. Üretiminin yüzde 86’sını yerel kaynaklarla gerçekleştiren Nestlé Türkiye, 2025 yılında Türkiye’deki 6. fabrikasını açacak.  

Nestlé Türkiye Kurumsal İletişim ve Pazarlama Direktörü Başak Ünal, düzenlenen basın toplantısında Nestlé Türkiye’nin ülke ekonomisine sağladığı katkıları, yatırımları, sürdürülebilirlik çalışmalarını ve gerçekleştirilen kurumsal sosyal sorumluluk projelerini detaylandırdı.

Son 20 yılda Türkiye’de 432 milyon İsviçre frangı yatırım gerçekleştiren Nestlé, özellikle iç pazarın taleplerini karşılamak amacıyla kapasite artışı ve yerelleştirmeye odaklanıyor. Bursa Karacabey, Balıkesir, Kestel ve İnegöl’de toplam altı fabrikası bulunan Nestlé Türkiye, üretim süreçlerinde 106 yerel üretici ile iş birliği yaparak üretimin yüzde 86’sını yerel kaynaklardan sağlıyor.

Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk küresel yatırımcılarından biri olan Nestlé Türkiye‘nin, PwC ile gerçekleştirdiği araştırma ülke ekonomisine sağladığı katkıları da ortaya koyuyor. Bu araştırma, Nestlé Türkiye’nin yatırım, istihdam ve devlet gelirleri açısından önemli bir rol oynadığını gözler önüne seriyor. 2023 yılı itibarıyla şirketin Türkiye ekonomisine sağladığı toplam katma değer 33,6 milyar TL’ye ulaşırken, doğrudan 2 bin 800 kişiye, dolaylı olarak ise toplam 17 bin 400 kişiye istihdam sağlıyor.

2025 yılında yeni fabrika yolda

Türkiye’deki üretim faaliyetlerini genişletmeye devam eden Nestlé, 2025 yılında yeni bir evcil hayvan maması fabrikasını faaliyete geçirecek. 98 milyon İsviçre frangı yatırım ile hayata geçirilecek bu tesis, şirketin Türkiye’deki altıncı fabrikası olacak ve bölgeye yönelik ihracat yapacak. Yatırımlarıyla sanayi, tarım ve perakende sektörlerine katkı sağlayan Nestlé Türkiye, iş ortaklarıyla güçlü bir ekosistem oluşturarak ekonomik büyümeye destek vermeye devam ediyor.

Nestlé Türkiye’nin sürdürülebilirlik projeleri

Nestlé Türkiye, sosyal sorumluluk projeleriyle sürdürülebilir kalkınmaya destek sağlıyor. Nestlé Damak ve TEMA Vakfı iş birliğiyle yürütülen “Fıstığımız Bol Olsun” projesi sayesinde Antep fıstığında verimlilik 2011’den bu yana 2,5 kat artarken, yaklaşık 8 bin kişiye sürdürülebilir tarım ve Antep fıstığı yetiştiriciliği konularında eğitim verildi.

Bunun yanı sıra, Nesfit markası ile “Pembe Kurdele” hareketi kapsamında Hatay’da kadınlarla buluşan Nestlé Türkiye, MEMEDER iş birliğiyle Van, Muş ve Gaziantep’te bin kadını meme kontrolüne teşvik etti. Eğitim alanında ise Nescafé ve TEV iş birliğiyle yüzlerce gence burs desteği sağlanıyor. Şirket, Purina PetCare Türkiye markası aracılığıyla patili dostlar için tonlarca mama bağışında bulunarak hayvan dostlarını da unutmadığını gösteriyor. Nestlé Türkiye gönüllüleri, son altı yılda 64 bin saatlik sosyal sorumluluk faaliyetleri gerçekleştirdi.

Sürdürülebilir reklamcılıkta öncü adımlar

“Burası Yuvamız” reklam filmi ile Nestlé’nin Türkiye’de bir asrı aşkın süredir yarattığı etkiyi anlatan şirket Türkiye’de Ad Net Zero Türkiye rehberliğinde çekilen ilk reklam filmine de imza atmış oldu.

Pazarlama endüstrisinin karbon ayak izini azaltmak ve reklam faaliyetlerinin çevresel etkisini en aza indirmek için çalışan küresel girişim Ad Net Zero’nun Türkiye’deki ilk imzacılarından biri olan Nestlé Türkiye; filmin çekimleri sırasında geri dönüştürülebilir ürünler seçti, QR kod sayesinde kağıt kullanımını azalttı, atıkları ayrıştırarak geri dönüştürülmesi üzere harekete geçti. Aynı zamanda ekiplerin ulaşım ve lojistik konusunda bilinçli tercihler yaparak toplu taşıma, elektrikli araçlar ve yerel ekiplerle çalışma prensiplerine öncelik verildi.

Nestlé Türkiye, Ad Green aracı üzerinden aksiyonlarının girişini sağlayarak, yarattığı etkiyi ölçümleyecek.

featured Nestle Türkiye
1 Black Friday'in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
Black Friday’in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
2 Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
3 YouTube'da Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri...
YouTube’da Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri…
4 Pompadan sepete: Akaryakıt istasyonlarında market savaşları kızışıyor!
Pompadan sepete: Akaryakıt istasyonlarında market savaşları kızışıyor!
5 The TECH Summit'in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
The TECH Summit’in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
Güncel Haberler
Gerety Awards 2026 jürisi açıklandı: Türkiye’yi Nilgün Burcu Özdemir temsil edecek...
Gerety Awards 2026 jürisi açıklandı: Türkiye’yi Nilgün Burcu Özdemir temsil edecek…
Pantone 2026’nın rengini açıkladı: Cloud Dancer – Hızlanan dünyaya sessiz yavaşlama
Pantone 2026’nın rengini açıkladı: Cloud Dancer – Hızlanan dünyaya sessiz yavaşlama
Damak’ın Türkiye’den Avrupa’ya uzanan yolculuğu
Damak’ın Türkiye’den Avrupa’ya uzanan yolculuğu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yılın en dikkat çeken Halloween kampanyaları...
Haberler
Yılın en dikkat çeken Halloween kampanyaları…
Sena Tufan
28 Ekim 2025
Formadan finansa: Taraftar sadakati nasıl dev bir ekonomiye dönüştü?
Haberler
Formadan finansa: Taraftar sadakati nasıl dev bir ekonomiye dönüştü?
İrem Alimoğlu
15 Ekim 2025
Beymen yeni markasını tanıttı: Beymen Beauty Studio (BBS)
Haberler
Beymen yeni markasını tanıttı: Beymen Beauty Studio (BBS)
Marketing Türkiye
9 Ekim 2025
Z kuşağı için "uzaktan çalışmak" yüksek maaştan daha değerli
Haberler
Z kuşağı için “uzaktan çalışmak” yüksek maaştan daha değerli
Nafizcan Önder
9 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.