23 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Mutsuzken daha çok para harcandığı kanıtlandı!
Haberler

Mutsuzken daha çok para harcandığı kanıtlandı!

Marketing Türkiye
19 Ocak 2016
2 dk okuma

 

İngiltere’de yapılan bir  araştırma, başarısız biten bir ilişkinin kredi kartı limitlerine büyük zarar verdiği sonucuna ulaştı.

Araştırma, kötü bir ayrılık sonrası mutsuzluk yaşayan kadınların, tekrar mutlu olmak için para harcama eğiliminde olduklarını gösteriyor.

Alışveriş alışkanlıklarını hem dünyada takip eden hem de ülkemizde araştıran Avantajix.com’un kurucu ortağı Güçlü Kayral’a göre alışveriş, bir çok insan için ama özellikle kadınlar için bir terapi… Ertesi gün bütçe aşımından dolayı pişmanlık duyulması da sıklıkla yaşanan bir durum. Kayral’ın bu saptamasına örnek olan bu araştırmaya 2 binden fazla kadın katıldı. Sonuçlar, ayrılıkla biten bir ilişki sonrası kalbi kırık kadınlar daha fazla dışarı çıktığını, özellikle giyim ve ayakkabıya para harcayarak mutlu olmaya çalıştıklarını gösterdi.

Böyle günlerde alışveriş için harcanan paranın ortalaması yaklaşık 190 TL.

-Aybaşlarında yeni şeyler için 175 TL gibi paralar harcanırken, sadece vitrin gezmek için ya da internet mağazalarına göz atmak niyetiyle atılan adımlarda ise ortalama 130 TL harcanabiliyor.

-Araştırmaya göre, can sıkıntısı nedeniyle çıkılan alışverişlerde yaklaşık 125 TL harcanırken, gün içinde yaşanan bir tartışma nedeniyle sakinleşmek için çıkılan alışverişlerde ortalama 115 TL harcanıyor. İş yerinde kötü bir gün geçirdikten sonra alışverişler ise bütçede ortalama 110 TL değerinde bir gedik oluşturuyor.

Ruh haliyle para harcama arasındaki bağlantı

-Araştırmanın şaşırtıcı sonuçlarından biri de her on kadından dokuzunun alışveriş sırasındaki ruh hallerinin alışveriş kararını etkilediğini kabul etmesi. Deneklerin %56’sının zor bir gün geçirdikten ya da belirli bir ruh hali içinde olmalarından dolayı alışverişten kaçındıkları da araştırmanın sonuçları arasında.

-Çünkü bu grup, gerçekten harcamak istediklerinden fazla harcayacaklarının bilincinde. Ama yine de %53 oranında kendilerini neşelendirmek için özellikle online alışverişi tercih ettikleri görülüyor.

Kadınlar birlikteyken daha çok para harcıyor

Anketten çıkan bir başka sonuç da aynı anda iki kadının alışverişe çıkması, birbirlerini teşvik etmelerinden dolayı daha fazla kredi kartı kullanımıyla sonuçlandığı şeklinde. Alışverişe çıkanların %79’u ilk başta kendilerine kesin bir harcama limiti belirleyerek yola çıksalar dahi, bunların % 32’si online alışverişlerde bu limitin üstüne çıkmaktan kendini alamadıklarını söylüyorlar.

Araştırmada alışveriş yapmak için en popüler nedenler olarak; ihtiyaç duyulan bir şeyi almak, arkadaşlarla birlikte dışarıda vakit geçirmek ya da tatil alışverişi yapmak öne çıksa da, her üç kadından biri sadece sıkıntı gidermek amacıyla düzenli olarak mağazalara giriyorlar.

Bir diğer üçte birlik kısım ise vitrin gezmek ya da internette mağazalara bakmayı sıkıntı giderme vasıtası olarak kullanmakta iken, %28’lik bir bölüm ise maaş aldıkları zaman vitrinlere bakmaya başlıyor. On kadından dördü, maaş aldıkları zaman ilk iş olarak online ya da offline bir mağazaya koştuklarını itiraf ediyorlar. Diğer %17’lik bir grup ayrılık sonrası kendilerini biraz olsun iyi hissetmek için alışverişe çıktığını söylerken, %12’lik bir grup da işyerinde kötü geçen bir gün sonrası alışverişe çıkmanın kendilerini rahatlattığını ifade ediyorlar.

 

1 Getir deposu Rotterdam'da sanat galerisine dönüştü!
Getir deposu Rotterdam’da sanat galerisine dönüştü!
2 Influencerlar mı daha etkili celebrityler mi?
Influencerlar mı daha etkili celebrityler mi?
3 Üniversitelere NFT ve blockchain bölümü geliyor
Üniversitelere NFT ve blockchain bölümü geliyor
4 Netflix yeni güncellemesiyle yepyeni bir deneyim sunmaya hazırlanıyor | Son 24 saatin gündemi
Netflix yeni güncellemesiyle yepyeni bir deneyim sunmaya hazırlanıyor | Son 24 saatin gündemi
5 Yapay Zekayla Yazının Yeniden İcadı
Yapay Zekayla Yazının Yeniden İcadı
Güncel Haberler
Yeni nesil CMO’lar – 4: Teknoloji Aşıkları
Aşk mı nefret mi? Teknolojiyle ilişkiniz nasıl?
Aşk mı nefret mi? Teknolojiyle ilişkiniz nasıl?
Tozla mücadelenin kahramanı: Elektrikli süpürge
Tozla mücadelenin kahramanı: Elektrikli süpürge
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ozmo ile "İlham Veren Çocuklar" bir harika!
Haberler
Ozmo ile “İlham Veren Çocuklar” bir harika!
Marketing Türkiye
4 hafta önce
Fidye yazılım saldırıları
Haberler
İşletmeler fidye yazılım saldırılarına karşı mücadeleyi kaybediyor
Gizem Yıldız
5 gün önce
Metaverse pazarlamada neleri değiştirecek?
Haberler
Metaverse pazarlamada neleri değiştirecek?
Berçem Sultan Kaya
27 Mart 2022
Amazon fiziksel mağazalarını kapatacağını açıkladı | Son 24 saatin gündemi
Haberler
Amazon fiziksel mağazalarını kapatacağını açıkladı | Son 24 saatin gündemi
Marketing Türkiye
3 Mart 2022
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.