Mutsuzken daha çok para harcandığı kanıtlandı!
İngiltere’de yapılan bir araştırma, başarısız biten bir ilişkinin kredi kartı limitlerine büyük zarar verdiği sonucuna ulaştı.
Araştırma, kötü bir ayrılık sonrası mutsuzluk yaşayan kadınların, tekrar mutlu olmak için para harcama eğiliminde olduklarını gösteriyor.
Alışveriş alışkanlıklarını hem dünyada takip eden hem de ülkemizde araştıran Avantajix.com’un kurucu ortağı Güçlü Kayral’a göre alışveriş, bir çok insan için ama özellikle kadınlar için bir terapi… Ertesi gün bütçe aşımından dolayı pişmanlık duyulması da sıklıkla yaşanan bir durum. Kayral’ın bu saptamasına örnek olan bu araştırmaya 2 binden fazla kadın katıldı. Sonuçlar, ayrılıkla biten bir ilişki sonrası kalbi kırık kadınlar daha fazla dışarı çıktığını, özellikle giyim ve ayakkabıya para harcayarak mutlu olmaya çalıştıklarını gösterdi.
Böyle günlerde alışveriş için harcanan paranın ortalaması yaklaşık 190 TL.
-Aybaşlarında yeni şeyler için 175 TL gibi paralar harcanırken, sadece vitrin gezmek için ya da internet mağazalarına göz atmak niyetiyle atılan adımlarda ise ortalama 130 TL harcanabiliyor.
-Araştırmaya göre, can sıkıntısı nedeniyle çıkılan alışverişlerde yaklaşık 125 TL harcanırken, gün içinde yaşanan bir tartışma nedeniyle sakinleşmek için çıkılan alışverişlerde ortalama 115 TL harcanıyor. İş yerinde kötü bir gün geçirdikten sonra alışverişler ise bütçede ortalama 110 TL değerinde bir gedik oluşturuyor.
Ruh haliyle para harcama arasındaki bağlantı
-Araştırmanın şaşırtıcı sonuçlarından biri de her on kadından dokuzunun alışveriş sırasındaki ruh hallerinin alışveriş kararını etkilediğini kabul etmesi. Deneklerin %56’sının zor bir gün geçirdikten ya da belirli bir ruh hali içinde olmalarından dolayı alışverişten kaçındıkları da araştırmanın sonuçları arasında.
-Çünkü bu grup, gerçekten harcamak istediklerinden fazla harcayacaklarının bilincinde. Ama yine de %53 oranında kendilerini neşelendirmek için özellikle online alışverişi tercih ettikleri görülüyor.
Kadınlar birlikteyken daha çok para harcıyor
Anketten çıkan bir başka sonuç da aynı anda iki kadının alışverişe çıkması, birbirlerini teşvik etmelerinden dolayı daha fazla kredi kartı kullanımıyla sonuçlandığı şeklinde. Alışverişe çıkanların %79’u ilk başta kendilerine kesin bir harcama limiti belirleyerek yola çıksalar dahi, bunların % 32’si online alışverişlerde bu limitin üstüne çıkmaktan kendini alamadıklarını söylüyorlar.
Araştırmada alışveriş yapmak için en popüler nedenler olarak; ihtiyaç duyulan bir şeyi almak, arkadaşlarla birlikte dışarıda vakit geçirmek ya da tatil alışverişi yapmak öne çıksa da, her üç kadından biri sadece sıkıntı gidermek amacıyla düzenli olarak mağazalara giriyorlar.
Bir diğer üçte birlik kısım ise vitrin gezmek ya da internette mağazalara bakmayı sıkıntı giderme vasıtası olarak kullanmakta iken, %28’lik bir bölüm ise maaş aldıkları zaman vitrinlere bakmaya başlıyor. On kadından dördü, maaş aldıkları zaman ilk iş olarak online ya da offline bir mağazaya koştuklarını itiraf ediyorlar. Diğer %17’lik bir grup ayrılık sonrası kendilerini biraz olsun iyi hissetmek için alışverişe çıktığını söylerken, %12’lik bir grup da işyerinde kötü geçen bir gün sonrası alışverişe çıkmanın kendilerini rahatlattığını ifade ediyorlar.