15 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
“Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar” bu raporda
Haberler

“Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar” bu raporda

Nafizcan Önder
28 Ekim 2021
3 dk okuma

“Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar”ın “Customer Brand” olarak ödüllendirildiği A.L.F.A. Awards Araştırması’nın raporu için talep toplama süreci başladı. Müşteri deneyimi yönetimindeki başarılarıyla, müşterisiyle sağlıklı ve sürdürülebilir bir ilişki kuran markaların onurlandığı A.L.F.A Awards bu yıl kategori sayısı 57’ye çıkartıldı. Marketing Türkiye için AKADEMETRE Research Company’nin gerçekleştirdiği A.L.F.A. Awards Araştırması “Müşteri deneyiminde neredeyim?” sorusunun da yanıtını veriyor. Rapora ulaşmak isteyen markalar için talep toplama süreci 1 Kasım tarihine kadar devam edecek…

A.L.F.A. Awards’ta kazanlar bu sene de AKADEMETRE’nin uluslararası standartlarla oluşturduğu kapsamlı ve özgün metodolojisiyle belirlendi. Araştırma kapsamında Türkiye’de ±2,75 hata payına bağlı, rastlantısal olarak belirlenen 12 ilde bin 200 kişiyle yüz yüze görüşmeler gerçekleştirildi.

57 kategoride yapılan araştırmayla “Müşterilerin arzu boyutu” ile “Markayı deneyimleme istekleri”, “İletişim boyutu” ile “Markanın iletişim faaliyetlerinin niteliği” ve “İlişki boyutu” ile “Markanın tüketici nezdinde bilinirliği” gibi müşteride markanın ilk izlenimini oluşturan satış öncesi ilişkiler değerlendirildi.

Sektör ve marka bazında müşteri deneyimi değerlendirmelerinin yer aldığı A.L.F.A. Awards Araştırması’nda ürün ve hizmetlerinin güçlü ve güçlendirilmeye açık alanlarının ayrıntılarına yer veriliyor. Dileyen markalar kendilerine özel olarak hazırlanacak rapora ulaşmak için 1 Kasım tarihine kadar başvuruda bulunabiliyor.

İletişim:
Duygu Su Ocakoğlu
05422817299
[email protected]

A.L.F.A. Awards Araştırma Raporu’nda neler yer alıyor?

Araştırmalara göre;

  • Müşterilerin yüzde 86’sı daha iyi bir deneyim için daha fazla ödemeyi göze alıyor.
  • Kullandığı ürün ya da aldığı hizmetten çok memnun bir müşteri, bu deneyimini  4 ile 6 kişiyle paylaşıyor.
  • Şirketlerin yüzde 80’i çok iyi bir müşteri deneyimi sunduğunu düşünürken, müşterilerinse sadece yüzde 8’i onlarla aynı fikirde.
  • “Çok iyi” bir müşteri deneyimi yüzde 86 oranında müşterileri tekrar satın almaya yönlendiriyor.
  • Kötü bir müşteri deneyimi yaşayan müşterilerin yüzde 89’u rakip firmayı tercih ediyor.
  • Memnun kalmayan müşterilerin yüzde 98’i şikayet etmiyor, sadece markayı bırakıp gidiyor.
  • Kullandığı ürün ya da aldığı hizmetten memnun olmayan bir müşteri bu deneyimini 9 ile 15 kişiyle paylaşıyor. Bu müşterilerin yaklaşık yüzde 13’ünün ise deneyimini paylaştığı kişi sayısı 20’den fazla.

Dolayısıyla, müşteri deneyimi şansa bırakılacak bir konu değil.

Tam da bu noktada, Marketing Türkiye ve Akademetre Research tarafından gerçekleştirilen A.L.F.A. Awards devreye giriyor. A.L.F.A. Awards, müşterisine değer veren markaları kapsamlı bir araştırmayla belirleyip ödüllendiriyor. A.L.F.A. Awards kapsamında yapılan araştırma ve raporlama markaların müşteri deneyimini ne derece karşıladığı sorusuna hızlı ve kompakt biçimde yanıt veriyor.

A.L.F.A. Awards Araştırma Raporünun İçeriği

1. Farkındalık Boyutu

  • Sektörden haberdar olma yolları
  • Fiziksel ve dijital temas noktaları
  • Markadan haberdar olma yolları
  • Fiziksel ve dijital temas noktaları

2. Değerlendirme

  • Satın alma aşamasında değerlendirilen markalar
  • Satın alma isteği yaratma
  • Satın alma öncesinde fiziksel ve dijital temas noktaları
  • Satın alma öncesinde deneyim memnuniyeti

3. İlk Temas

  • Marka ile ilk temas yolları
  • Fiziksel ve dijital temas noktaları

4. Satın Alma Deneyimi

  • Satın alma aşamasında etkili olan unsurlar
  • Satın alma aşamasında fiziksel ve dijital temas noktaları
  • Satın alma aşamasında deneyim memnuniyeti
  • Satın alma aşamasında acı ve tatlı noktalar
  • Dahil etme ve kişiselleştirme deneyimi

5. Satın Alma Sonrası Deneyim

  • Satın alma sonrasında markaya ilişkin fiziksel ve dijital temas noktaları
  • Satın alma sonrasında deneyim memnuniyeti
  • Satın alma sonrasında acı ve tatlı noktalar
  • Şikayet çözme performansı

6. Sadakat

  • Satın alma sonrasında markaya duyulan güven
  • Satın alma sonrasında markayı tavsiye boyutu
  • Sadakati sağlayan fiziksel ve dijital temas noktaları

7. Elçilik

  • Markanın elçiliğini yapma durumu
  • Marka elçiliğinin yapıldığı kanallar
  • Marka elçiliğini yaratacak unsurlar belirlenecektir.

Alfa Awards’da yer alan kategoriler

  • Akaryakıt
  • Atıştırmalık
  • Ayakkabı/Çanta/Deri Giyim
  • Bebek Bakım Ürünleri
  • Beyaz Eşya
  • Bilgisayar/Tablet/Laptop
  • Binek Otomotiv
  • Bireysel Emeklilik
  • Çay
  • Dijital Yayın Platformları
  • E-Ticaret Siteleri
  • Elektromarket
  • Ev Tekstili
  • Fast-Food
  • Gayrimenkul
  • Gazlı İçecek
  • Gazsız İçecek
  • Gıda
  • Giyim-Moda
  • Güvenlik Sistemleri
  • Havalimanları
  • Hava Yolları
  • Isıtma
  • Soğutma
  • İnternet Servis Sağlayıcıları
  • Kafe
  • Kargo
  • Katılım Bankacılığı
  • Kişisel Bakım/Kozmetik Mağazası Kategorisi
  • Kişisel Bakım/Kozmetik Markası Kategorisi
  • Kredi Kartı
  • Kuruyemiş
  • Küçük Ev Aletleri
  • Mobilya
  • Motosiklet
  • Mücevherat
  • Vakıf Üniversiteleri
  • Özel Sağlık Kurumları
  • Özel Temel Eğitim Kurumları
  • Sadakat Kartları
  • Sigorta Şirketleri
  • Süt ve Süt Ürünleri
  • İletişim / GSM Operatörü
  • Televizyon
  • Ticari Otomotiv
  • Tur Operatörü
  • Zincir Market
  • Züccaciye
  • “Ambalajda Müşteri Deneyimi”
  • “Dijital Deneyim”
  • “Mağazacılık Deneyimi”
  • “Çalışan Memnuniyeti Deneyimi”
  • “Kişiselleştirilmiş Müşteri Deneyimi”
  • “İletişimde Müşteri Deneyimi”
  • “Satış / Hizmet Sonrası Deneyim”
  • “Şikâyet Yönetimi Deneyimi”
  • “Deneyimde İnovasyon”
A.L.F.A. Awards 2021 featured
1 Yapay zeka Grok'a erişim engeli getirildi
Yapay zeka Grok’a erişim engeli getirildi
2 Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
3 Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye'den çekilmeyi değerlendiriyor
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye’den çekilmeyi değerlendiriyor
4 Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
5 Temsiliyet önemlidir: Barbie, tip 1 diyabetli ilk bebeğini piyasaya sürdü
Temsiliyet önemlidir: Barbie, tip 1 diyabetli ilk bebeğini piyasaya sürdü
Güncel Haberler
sahibinden.com: 25 yılda Türkiye’nin ikinci el ekonomisini yeniden yazmak...
sahibinden.com: 25 yılda Türkiye’nin ikinci el ekonomisini yeniden yazmak…
Ticaret Bakanlığı’ndan aldatıcı reklamlara 141 milyon TL ceza!
Ticaret Bakanlığı’ndan aldatıcı reklamlara 141 milyon TL ceza!
McDonald’s’ın AI tabanlı işe alım sisteminden büyük veri sızıntısı
McDonald’s’ın AI tabanlı işe alım sisteminden büyük veri sızıntısı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Endüstriyel üretim sektörü yapay zekada çıtayı yükseltti!
Haberler
Endüstriyel üretim sektörü yapay zekada çıtayı yükseltti!
Sena Tufan
3 hafta önce
Teknosa'nın plastik poşetleri kartona, karton poşetleri ormana dönüşüyor!
Haberler
Teknosa’nın plastik poşetleri kartona, karton poşetleri ormana dönüşüyor!
Nafizcan Önder
9 Mayıs 2025
Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Haberler
Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
İrem Alimoğlu
5 Mayıs 2025
OpenAI, yeni yapay zeka modeli "o3-pro"yu duyurdu
Haberler
OpenAI, yeni yapay zeka modeli “o3-pro”yu duyurdu
Marketing Türkiye
12 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.