11 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Modern zamanda flört: “Sağa kaydıranlar” ordusu büyüyor
Haberler

Modern zamanda flört: “Sağa kaydıranlar” ordusu büyüyor

Nafizcan Önder
5 Ağustos 2020
2 dk okuma

Zamanın hızla aktığı ve dünyanın her geçen gün daha da küçüldüğü bu dönemde değişimler de elbette kaçınılmaz. Kendimizi ifade ediş biçimimizden, eylemlerimize dek pek çok şeyin geçmişten farklı yaşandığı günümüzde online arkadaşlık uygulamaları da her geçen gün popülaritesini ve kullanılırlığını artırıyor.

 

Modern zamanda flört: “Sağa kaydıranlar” ordusu büyüyor
En az bir kez arkadaşlık uygulaması kullanan ve bu uygulamalarla başlayan ilişkileri evlilik/ciddi ilişkiyle devam eden yetişkinlerin oranı

 

Yukardaki araştırma da gösteriyor ki bugün Amerika’da 18-29 yaş aralığındaki gençlerin yüzde 48’i rn az bir kez online arkadaşlık sitelerinden ya da uygulamalarından birisini kullanmış. Bu görüşmelerin evlilik ya da kararlı bir ilişkiye dönme oranıysa yüzde 17.

Dünyanın dört bir yanındaki “dijital flörtleşme” dünyasına giriş yapan milyonlarca insan için düzinelerce çevrimiçi tanışma platformu var ve bu markaların çoğu tek bir şirket tarafından kontrol ediliyor: Match Group.

Kısa süre içerisinde 20 farklı online görüşme platformunu da bünyesine katan Match Group bugün aktif olarak kullanılan 45 uygulamanın sahibi.

 

Modern zamanda flört: “Sağa kaydıranlar” ordusu büyüyor
Match Group’un öyküsü

 

Wall Street de “sağa kaydırıyor”

Kendisine alternatif ekonomik modellemeler yaratan Match Group kısa sürede sektör devlerine rakip olmayı başardı.

Modern zamanda flört: “Sağa kaydıranlar” ordusu büyüyor

 

Sonuç; 2015 yılında halka arzından bu yana, Match Group’un hisseleri yüzde 600 arttı ve 25 milyar dolarlık piyasa değerine ulaştı.

Match Group pek çok online tanışma platformuna sahip olsa da alameti farikası 59 milyon kullanıcısıyla Tinder.

Bu rakamı zihnimizde biraz daha anlaşılır kılmak istersek, sahip olduğu kullanıcı sayısıyla dünyanın en kalabalık 25. ülkesi olduğunu ya da bir başka deyişle Kanada, Jamaika, İrlanda, İsveç ve Arnavutluk’un her bir vatandaşın bir araya geldiğinde Tinder’a denk bir nüfusa ulaştığını söyleyebiliriz.

 

Modern zamanda flört: “Sağa kaydıranlar” ordusu büyüyor
Tinder kullanıcı sayısının bazı ülke nüfuslarıyla karşılaştırılması

 

Bugün Tinder’ın 6 milyon ücretli abonesi var ve her biri ortalama olarak ayda 20 dolar ödeme yapıyor. Match Group elde edilen bu gelirle sahip olduğu diğer tüm markaların toplam gelirinden daha büyük bir girdiye sahip.

 

Modern zamanda flört: “Sağa kaydıranlar” ordusu büyüyor
Tinder’ın Match Group gelir dağılımındaki yeri

 

Match Group, mobil çevrimiçi buluşmanın sadece bir heves değil, aynı zamanda insanların bağlandığı somut ve baskın bir araç olduğunu öne sürerken “geleneksel buluşmayı” en büyük rakibi olarak gördüğünü söylüyor.

 

Kaynak: Visual Capitalist

flört match group online uygulama Tinder
1 Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
2 Yapay zeka Grok'a erişim engeli getirildi
Yapay zeka Grok’a erişim engeli getirildi
3 Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
4 Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
5 Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Güncel Haberler
Vestel ve VIDAA’dan akıllı TV pazarında stratejik ortaklık
Vestel ve VIDAA’dan akıllı TV pazarında stratejik ortaklık
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye'den çekilmeyi değerlendiriyor
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye’den çekilmeyi değerlendiriyor
İş dünyasında haftanın atamaları (5-11 Temmuz)
İş dünyasında haftanın atamaları (5-11 Temmuz)
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

3G Capital, Skechers'ı satın alıyor
Haberler
3G Capital, Skechers’ı satın alıyor
Nafizcan Önder
6 Mayıs 2025
ChatGPT abonelik gelirlerinde rakiplerinin açık ara önüne geçti!
Haberler
ChatGPT abonelik gelirlerinde rakiplerinin açık ara önüne geçti!
Marketing Türkiye
10 Haziran 2025
Penti, Zerogram ile kadınların iç giyimde konfor ve şıklık arayışını birleştiriyor
Haberler
Penti, Zerogram ile kadınların iç giyimde konfor ve şıklık arayışını birleştiriyor
Advertorial
8 Mayıs 2025
123 yıllık kamp şirketi Herzog Freizeit iflas başvurusunda bulundu
Haberler
123 yıllık kamp şirketi Herzog Freizeit iflas başvurusunda bulundu
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.