Modern zamanda flört: “Sağa kaydıranlar” ordusu büyüyor

Zamanın hızla aktığı ve dünyanın her geçen gün daha da küçüldüğü bu dönemde değişimler de elbette kaçınılmaz. Kendimizi ifade ediş biçimimizden, eylemlerimize dek pek çok şeyin geçmişten farklı yaşandığı günümüzde online arkadaşlık uygulamaları da her geçen gün popülaritesini ve kullanılırlığını artırıyor.

 

En az bir kez arkadaşlık uygulaması kullanan ve bu uygulamalarla başlayan ilişkileri evlilik/ciddi ilişkiyle devam eden yetişkinlerin oranı

 

Yukardaki araştırma da gösteriyor ki bugün Amerika’da 18-29 yaş aralığındaki gençlerin yüzde 48’i rn az bir kez online arkadaşlık sitelerinden ya da uygulamalarından birisini kullanmış. Bu görüşmelerin evlilik ya da kararlı bir ilişkiye dönme oranıysa yüzde 17.

Dünyanın dört bir yanındaki “dijital flörtleşme” dünyasına giriş yapan milyonlarca insan için düzinelerce çevrimiçi tanışma platformu var ve bu markaların çoğu tek bir şirket tarafından kontrol ediliyor: Match Group.

Kısa süre içerisinde 20 farklı online görüşme platformunu da bünyesine katan Match Group bugün aktif olarak kullanılan 45 uygulamanın sahibi.

 

Match Group’un öyküsü

 

Wall Street de “sağa kaydırıyor”

Kendisine alternatif ekonomik modellemeler yaratan Match Group kısa sürede sektör devlerine rakip olmayı başardı.

 

Sonuç; 2015 yılında halka arzından bu yana, Match Group’un hisseleri yüzde 600 arttı ve 25 milyar dolarlık piyasa değerine ulaştı.

Match Group pek çok online tanışma platformuna sahip olsa da alameti farikası 59 milyon kullanıcısıyla Tinder.

Bu rakamı zihnimizde biraz daha anlaşılır kılmak istersek, sahip olduğu kullanıcı sayısıyla dünyanın en kalabalık 25. ülkesi olduğunu ya da bir başka deyişle Kanada, Jamaika, İrlanda, İsveç ve Arnavutluk’un her bir vatandaşın bir araya geldiğinde Tinder’a denk bir nüfusa ulaştığını söyleyebiliriz.

 

Tinder kullanıcı sayısının bazı ülke nüfuslarıyla karşılaştırılması

 

Bugün Tinder’ın 6 milyon ücretli abonesi var ve her biri ortalama olarak ayda 20 dolar ödeme yapıyor. Match Group elde edilen bu gelirle sahip olduğu diğer tüm markaların toplam gelirinden daha büyük bir girdiye sahip.

 

Tinder’ın Match Group gelir dağılımındaki yeri

 

Match Group, mobil çevrimiçi buluşmanın sadece bir heves değil, aynı zamanda insanların bağlandığı somut ve baskın bir araç olduğunu öne sürerken “geleneksel buluşmayı” en büyük rakibi olarak gördüğünü söylüyor.

 

Kaynak: Visual Capitalist

İLGİLİ HABERLER