Mobilyada X kuşağı gösterişe, Y kuşağı kullanıma bakıyor
Dünya genelinde 1965-2000 yılları arasında doğan ve X,Y ve Z olarak adlandırılan kuşaklar, niteliklerine, davranış tarzlarına ve alışveriş alışkanlıklarına göre değişkenlik göstermekte. Bu kuşaklar için mobilya markaları da kuşakların ilgisini çekmek için farklı tarzlarda ürünler geliştirerek dönemin tarzının bir nevi fotoğrafını çektiler.
İşte bu bakış açısıyla Türkiye mobilya sektörünün nabzını tutan Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER), 1965-2000 yılları arasında doğan ve X,Y ve Z olarak adlandırılan kuşakların mobilya tercihlerini araştırdı. X kuşağının daha gösterişli Y kuşağının kullanım kolaylığına baktığını söyleyen araştırma, Z kuşağının ise akıllı mobilyaları tercih ettiğini gösteriyor.
X kuşağı, 8 yılda bir mobilya değiştiriyor
1965 – 1979 yılları arasında doğan X kuşağının daha ağır ve dayanıklı olan kayın, meşe, kiraz, ceviz ya da akağaç gibi maddelerden üretilen mobilyaları tercih ettiğini gösteren araştırma, tasarım olarak da oldukça keskin çizgileri yaşam alanlarına taşıdıklarına işaret ediyor. Risk sevmeyen, disiplinli, otoriter ve geleneksel bakış açısına sahip X kuşağı bu bakış açısını mobilya seçimlerine de yansıtıyor. X kuşağı ortalama 8 yılda bir mobilya değiştiriyor.
X kuşağı gösterişe, Y kuşağı kullanıma bakıyor
Genellikle ev rahatlığında çalışma ortamları isteyen Y kuşağı ise eski kuşağın tercihini ‘kasvetli’ görüyor. Bu kuşak mobilya tercihini rahatlıktan yana kullanıyor. Sosyal yönleri gelişmiş olan Y kuşağı ceviz yerine genellikle modern mobilyaları tercih ediyor. Mobilya seçimlerinde işlevselliği, rahatlığı ve özgürlüğü ön planda tutuyorlar. 1980-1999 yılları arasında doğanları kapsayan Y kuşağı teknolojiyle iç içe büyüdüğü için teknolojik ürünleri de tercih ediyor. Bu kuşak tüm mobilyalarda mekanda huzur yaratacak bej, krem, vizon ve gri tonları kullanıyor, 3,5 – 4 yılda bir mobilya değiştiriyor.
Z kuşağını tercihi, teknolojik mobilyalar…
2000 yılında doğanlarla başlayan Z kuşağının en yaşlı üyeleri şu anda lisede. Bu kuşak da teknolojiyle iç içe büyüdü. Z kuşağı ailelerini yönlendirerek daha teknolojik mobilyaları tercih etmelerini sağlıyor. Mobilya markalarının da bu farkındalıkla son teknolojiyi kullanarak ürünler geliştirdiğini aktaran MOSDER, akıllı telefonları, müzik çalarlar gibi ürünleri şarj edebilen USB portala sahip mobilyaların Z kuşaklarının odalarında yer aldığının altını çiziyor.