25 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Mobil uygulama stratejilerinin başarısı “stratosferi aşmış” 7 marka

Marketing Türkiye
18 Mayıs 2016
2 dk okuma

Mobil uygulamalarda ustalaşmak çokça alın teri gerektirse de doğru yapıldığında müşterilerinizin markanızla her daim iletişim halinde olmasını sağlayıp değerinizi arttırırken müşterilerinizin hayatlarına da daha yoğun bir şekilde entegre olmanıza neden olur. Mobil uygulama stratejinizi planlarken dünyanın en büyük markalarının işlerinden referans almak, onların sırlarını öğrenmeye çalışmak akılcı bir adım. Uygulamanız Snapchat ya da Uber’ın etkisine ya da muazzam tüketimine ulaşmasa bile bu devler uygulamanızla müşterilerinizin ihtiyaçlarını karşılarken hem interaktif hem de sezgisel bir yol izlemeniz için yardımcı olabilir.

Biz de çalışmalarınızdan yararlanabileceğiniz 7 markayı sizler için sıraladık: 

  1. Wishbone

Wishbone aklınıza gelebilecek her şeyi karşılaştırmanızı sağlayan bir mobil uygulama. Örneğin “Taylor Swift’in malikanesi mi daha büyük yoksa Kylie Jenner’ınki mi?” gibi karşılaştırmalar dahi yapılabiliyor. Karşılaştırmalar kışkırtıcı olsalar da uygulama kullanıcılarını ve kullanıcılarının arkadaşlarını günde iki kez çeşitli oylamalara davet ettiği için viral oldu. Bu strateji de hiç bitmeyen bir kullanıcı akışı yaratıyor.

  1. United Airlines

Anında uçuş durumlarını, online check-in işlemlerini ve bilet alımı yapmanızı sağlayan bu uygulama var olan uygulamalarını geliştirmek isteyen şirketler için bir hazine niteliğinde. Yalın tasarımı, kolay kullanımı ve müşteri servisi ile United Airlines mobil uygulaması listemizde ikinci sırayı alıyor.

  1. Kim Kardashian: Hollywood

Evet, doğru okudunuz. Kim Kardashian: Hollywood televizyon yıldızının hayatına daha yakın bir yerden göz atmanızı sağlarken aynı zamanda esprili sunumuyla da akıllarda kalıyor. Uygulamanın kısa sürede bu viral etkiyi yaratmasının nedeni Kardashian’ın kendi sosyal medya hesaplarından hayranlarıyla dolaysız iletişim kurmasından kaynaklanıyor. Markalar bu konsepti kanallar arası iletişimle birçok noktadan müşterilerine ulaştırıp vermek istedikleri mesajın duyulduğundan emin olabilirler.

  1. QuickenLoans’tan Rocket Mortgages

QuickenLoans ürün çözümlerini barındırdığı gayet etkili bir mobil uygulama tasarladı. Ürün ve ürünün kargosu için kullanılan platform da bir ahenk içerisinde. Markalar bu stratejiyi kendilerine mobilde ideal bir kullanıcı deneyimi (UX design) tasarlamak üzere gözden geçirmeliler. Öyle ki bu örneğimizin başarısı müşterinin ve mobilin deneyim ihtiyaçlarını aynı anda karşılamaktan geçiyor.

  1. Snapchat

Snapchat’in en başarılı uygulamalardan biri olmasının nedeni her daim kendini yenilemesi ve yeni özellikler eklemesi. Bir şirket bu başarıyı trendler ile uyumlu bir şekilde kendilerini yenilerken müşteri ilgisini tepede tutarak sağlayabilir.

  1. Nike + Running App

Nike + Running App kullanıcılarına bir şey satmaya çalışmıyor… Bunun yerine bu uygulama koşucuların planlama, ölçüm ve rutinlerini takip etmelerini sağlayan bir fitness asistanı. Bu uygulamanın bu kadar başarılı hale gelmesinin nedeni değer sağlaması. Eğer bir şirket başarıya ulaşmak istiyorsa, platform ve konu ne olursa olsun, müşterilerine değer sağlamalı ve vermeli, marka sürecini düşünmemeliler.

  1. Uber

Uber bugünlerde bir mobil uygulamasından bahsedince herkesin aklına gelen ilk markalardan biri oluyor. Öyle ki Yankee’ler ile olan son anlaşmasında mobil mecradan çıkıp kullanıcılarına maç bileti bile kazandırmaya başladı Uber. Bu başarılı uygulamanın adımlarını izlersek şirketlerin hedef kitlelerini belli hobiler ve tercihler üzerinden daha da küçültmeleri gerektiğini ve bu adımın onlara sadık bir müşteri ağı oluşturacağını görebiliriz.

Kaynak: forbes.com

 

1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
3 Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
4 Bir mesajla görsel üret: ChatGPT'nin popüler özelliği WhatsApp’ta!
Bir mesajla görsel üret: ChatGPT’nin popüler özelliği WhatsApp’ta!
5 Dünyanın en iyi 10 okulu arasında Türkiye'den 3 okul var!
Dünyanın en iyi 10 okulu arasında Türkiye’den 3 okul var!
Güncel Haberler
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Golden Drum için geri sayım başladı! Başvurular için son tarih 27 Haziran!
Golden Drum için geri sayım başladı! Başvurular için son tarih 27 Haziran!
Decathlon Türkiye CMO’su Öykü Pamuk Dolanbay: "Sporun harikaları, herkesi kapsayan bir deneyimle çoğalıyor"
Decathlon Türkiye CMO’su Öykü Pamuk Dolanbay: “Sporun harikaları, herkesi kapsayan bir deneyimle çoğalıyor”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

AI çağında liderlik: Problem çözmekten problem tasarlamaya
Haberler
AI çağında liderlik: Problem çözmekten problem tasarlamaya
Marketing Türkiye
20 Nisan 2025
Borusan Grup şirketlerinden Borusan Tedarik Zinciri Çözümleri ve Teknoloji Anonim Şirketi Fransız CEVA Logistics’e satılıyor
Haberler
Borusan Grup şirketlerinden Borusan Tedarik Zinciri Çözümleri ve Teknoloji Anonim Şirketi Fransız CEVA Logistics’e satılıyor
Nafizcan Önder
28 Nisan 2025
YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
Sosyal Medya
YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
Nafizcan Önder
16 Mayıs 2025
Duru ve AÇEV’le çocuklar "Oynaya Oynaya" iyileşiyor
Haberler
Duru ve AÇEV’le çocuklar “Oynaya Oynaya” iyileşiyor
Nafizcan Önder
16 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.