10 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
akıllı telefon
Haberler

Mobil pazarlama stratejilerine pusula: Adjust Mobil Uygulama Büyüme Raporu

Duygu Su Ocakoğlu
30 Kasım 2023
3 dk okuma

Pazarlamacıların faaliyetlerini genişletmelerine ve başarılı bir şekilde ölçeklendirmelerine yardımcı olmak amacıyla ilk kez 2019’da yayımlanan Adjust Mobil Büyüme Raporu, mobil alanın büyüme potansiyelinin detaylı bir analizini sunuyordu. 2020’de, aynı analiz bölgesel ve sektörel trendlere odaklanarak büyümeyi daha da detaylandırdı. 2020’den bu yana derin bir değişimden geçen mobil uygulama sektöründe mobil pazarlama ve ölçümleme dünyası da bu değişimden payına düşeni alıyor…

Geçen üç yıl içinde, mobil ekosistem, Apple’ın iOS 14.5’i gibi önemli güncellemelerle hızlı bir adaptasyon stratejisi geliştirmek durumunda kaldı, ancak bu atiklik beraberinde fırsatları da getirdi… Veri ve kullanıcı gizliliği; mobil reklamcılık ve attribution stratejilerinin merkezine yerleşmiş durumda. Bu nedenle pazarlama profesyonelleri stratejilerini ve kampanyalarını ölçümlemek veya geleceğe yönelik başarı tahminlerinde bulunmak için yeni kanalları ve daha önce pek kullanılmayan toplu raporlama yöntemlerini iş akışlarına entegre ediyor.

Bu değişim sürecinde, Adjust kendini endüstrinin yeni nesil ölçümleme araçlarına geçişin öncülerinden biri olarak konumlandırıyor. Bu bağlamda, Adjust’ın verileriyle geliştirilen Büyüme Skoru’na dayanan yeni bir mobil büyüme raporu, reklamverenlere en iyi performansa sahip ülkeleri ve bölgeleri belirleme konusunda rehberlik ederken aynı zamanda ülke ve sektör bazında en yüksek büyüme potansiyeline sahip pazarları keşfetmelerine imkan sunmayı amaçlıyor.

Metodoloji

Büyüme Skoru’nun kapsamlı metodolojisi, mobil uygulama sektörlerinin farklı bölgelerdeki büyüme potansiyelini değerlendirmek üzere tasarlandı. Bu metodoloji, 2023’ün ilk yarısında en iyi 2.500’den fazla uygulamasının performansını temel almaktadır. Skorlar belirlenirken üç temel metrik değerlendiriliyor: Kurulumlar, kurulum başına efektif maliyet (effective cost per install – eCPI) ve ömür boyu değer (lifetime value – LTV). Bu metrikler arasındaki ilişki, uygulamaların büyüme hızını belirlemenin yanı sıra kampanyalardan beklenen değeri belirlemede önemli bir rol oynuyor.

Metodolojide her bir metriğe süreçteki etkisini en doğru şekilde yansıtması adına ağırlıklar atandı: Kurulumlara yüzde 50, eCPI ve LTV’ye ise yüzde 25…

Asya Pasifik en yüksek Büyüme Skoru’nu kaydeden bölge

2023’ün ilk yarısına ait Adjust verilerine göre, tüm sektörlerin küresel ortalama mobil Büyüme Skoru 29,9 olarak belirlendi. Asya-Pasifik (APAC) bölgesi, 43,3’lük bir Büyüme Skoruyla açık ara lider konumda yer alırken, onu 35,9 ile Avrupa ve 30 puan ile Kuzey Amerika takip etti. Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Türkiye (MENAT) bölgesi 29,5 olarak ölçümlenirken, Latin Amerika (LATAM) 27,9 puanla en sonda yer aldı.

Bu veriler, mobil uygulama sektöründeki küresel büyümenin APAC bölgesinde özellikle dikkat çekici olduğunu ortaya koyarken Avrupa ve Kuzey Amerika’nın da güçlü performans sergilediği göz önüne alındığında, MENAT ve LATAM bölgelerinin bu küresel rekabette nasıl konumlandığına dair önemli bir bakış açısı sunuyor.

Ülke bazında en yüksek Büyüme Skoru’nu kaydedenler

  1. Hindistan – 31,2
  2. ABD – 29,4
  3. Brezilya – 29,3
  4. Endonezya – 27,8
  5. Türkiye – 27,6

Tür bazında en yüksek Büyüme Skoru’nu kaydeden uygulamalar

  1. Mobil oyunlar – 53,5
  2. Alışveriş – 41,6
  3. Finans – 34,1
  4. Yeme-içme – 32

Bölge ve ülke bazında en yüksek Büyüme skorunu kaydeden uygulama türleri

1) APAC

  1. Seyahat – 39,8
  2. Alışveriş uygulamaları – 38,8
  3. Mobil oyunlar – 36,2
  4. Finans – 30,2

2) Avrupa

  1. Seyahat – 47,3
  2. Alışveriş – 41,1
  3. Mobil oyunlar – 30,4
  4. Yardımcı uygulamalar – 27,1
  5. Lifestyle – 25,5

3) LATAM

  1. Mobil oyunlar – 27

4) MENAT

  1. Seyahat – 42,6
  2. Alışveriş – 37,9 (Türkiye 39,3 ile bu kategori için bölgede ilk sırada yer alıyor)
  3. Mobil oyun ve Finans – 27,9
  4. Yardımcı uygulamalar – 26,6
  5. Sosyal uygulamalar – 26,6

5) Kuzey Amerika

  1. Mobil oyunlar – 27,9
  2. Yardımcı uygulamalar – 26,1
  3. Sosyal uygulamalar – 22,1

“Mobil pazarlama ve ölçümleme kendini sürekli geliştiriyor.”

Mobil pazarlama stratejilerine pusula: Adjust Mobil Uygulama Büyüme Raporu
Adjust Ortadoğu, Türkiye ve Afrika Satış Direktörü Başak Zerman

Adjust Mobil Uygulama Büyüme Raporu’nu; Adjust Ortadoğu, Türkiye ve Afrika Satış Direktörü Başak Zerman yorumladı: “Adjust, pazarlamacıların çalışmalarını farklı pazarlara genişletmelerine ve başarılı bir şekilde ölçeklendirmelerine destek olmak için mobil dünyasının büyüme potansiyelinin ayrıntılı mobil büyüme raporunu ilk kez 2019’da yayımlamıştı. 2020’de ise aynı analizi bölgesel ve sektörel trendlere uygulayarak büyümeyi daha ayrıntılı bir şekilde inceledi.Ancak endüstri, 2020’den bu yana derin bir değişim içerisinde. Mobil pazarlama ve ölçümleme dünyası da bu değişimin bir parçası olarak kendini sürekli geliştiriyor.”.

Geçtiğimiz yıllarda yaşanan değişimlerin pazarlama profesyonelleri için yeni fırsatlar yarattığını tekrar vurgulayan Zerman sözlerine devam etti: “Adjust’ın verileri ile geliştirilen Büyüme Skorumuzu temel alan rapor, reklamverenlerin uygulamaları için en iyi performansa sahip ülkeleri ve bölgeleri bulmalarını sağlarken aynı zamanda ülkelere ve sektörlere göre en yüksek büyüme potansiyeline sahip pazarları keşfetmelerine yardımcı olmayı amaçlıyor. Veriye dayalı analizimiz, en olgun pazarlara ve henüz potansiyelinin tamamına erişmemiş yeni pazarlardaki kullanıcı kazanımına dair derin içgörüler sunuyor.”.

Adjust Mobil Uygulama Büyüme Raporu’na buradan ulaşabilirsiniz.

Adjust featured mobil uygulama
1 Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
2 Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
3 Zeren Group Holding, Alfemo’yu satın aldı...
Zeren Group Holding, Alfemo’yu satın aldı…
4 Hazır giyim ihracatta alarm veriyor: 5. sıraya geriledi
Hazır giyim ihracatta alarm veriyor: 5. sıraya geriledi
5 YouTube Premium'un "ücretsiz deneme" kampanyasına Reklam Kurulu'ndan ceza...
YouTube Premium’un “ücretsiz deneme” kampanyasına Reklam Kurulu’ndan ceza…
Güncel Haberler
Türkiye'nin ilk yabancı müzik radyosu Metro FM 33 yaşında!
Türkiye’nin ilk yabancı müzik radyosu Metro FM 33 yaşında!
adidas ve Samuel L. Jackson'dan "Superstar"a saygı duruşu
adidas ve Samuel L. Jackson’dan “Superstar”a saygı duruşu
Brown - Forman Türkiye “Great Place to Work” olarak seçildi
Brown – Forman Türkiye “Great Place to Work” olarak seçildi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Haribo Hollanda’daki ürünlerini geri çağırdı: Şekerlemelerde marihuana tespit edildi!
Haberler
Haribo Hollanda’daki ürünlerini geri çağırdı: Şekerlemelerde marihuana tespit edildi!
Nafizcan Önder
30 Mayıs 2025
Young Lions, Marketers kategorisinde Türkiye'ye ilk Altın ödül!
Haberler
Young Lions, Marketers kategorisinde Türkiye’ye ilk Altın ödül!
Sena Tufan
3 hafta önce
TikTok LIVE Ajansı olmanın tam zamanı!
Haberler
TikTok LIVE Ajansı olmanın tam zamanı!
Advertorial
3 hafta önce
Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
Haberler
Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.