24 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Mobil reklam ölçüm sonuçları açıklandı

Marketing Türkiye
9 Nisan 2014
2 dk okuma

Mobil Pazarlama Derneği (MMA) Türkiye ve Nielsen’in ortaklığında mobil sektörü için ölçümleme sonuçları “Mobil’in Etkinliğini Ölçüyoruz Semineri”nde açıklandı.

Mobil Ölçümleme çalışması, MMA Türkiye ve Nielsen ortaklığıyla, Garanti Bankası, Shell ve Procter & Gamble’ın, Mobia, Mobilike, Wonk ve MoveZ ile işbirliği sonucunda hayata geçirildi. “Mobil’in etkinliğini Ölçüyoruz Semineri”, Sofa Hotel’de mobil sektörün önemli isimlerinin katılımıyla gerçekleştirildi. Etkinliğin açılış konuşmasını yapan MMA Türkiye Başkanı Zehra Öney, “şimdi pazarlama”yı hedefleyen mobil sektörde ölçülemeyen verinin yönetilemeyeceğini söyledi. Mobil ölçümlemenin önemine değinen Öney, çalışmanın Türkiye’deki mobil sektör adına bir ilk olduğunu vurguladı.

Türkiye’de 2013 sonu itibariyle 69.5 milyon mobil abone olduğunu ve 49.5 milyon 3G abone ile 25 milyon mobil internet kullanıcısı olduğunu belirten Öney, 2013 boyunca 3.8 milyar lira yatırım yapıldığını, buna karşılık 26 milyar lira net satış geliri elde edildiğini belirtti.

Mobil reklam payının artması bekleniyor

MMA Türkiye Standardizasyon ve Ölçümleme Komitesi Başkanı Selvi Esenkal da konuşmasında mobil reklam etkinlik ölçümü çalışmasının vizyoner yönüne değindi. Esenkal, Türkiye’de ilk defa mobil reklamın marka bilinirliğine, satın alınma eğilimine ve marka mesaj hatırlanma oranlarına katkısının, 6 kurumun katılımıyla ölçüldüğünü ve alınan pozitif sonuçların mobil reklamın toplam reklam pastası içindeki yerinin artmasına katkı sağlamasını beklediklerini ifade etti.

Reklam sonuç tablolarında konvansiyonel mecralardaki geri dönüşüm değerlerinin görüntülenebildiğini ancak dijital ve mobil sektörde bu değerlerin ölçümlenmesi konusunda sıkıntılar yaşandığını dile getiren Esenkal, bu çalışmanın mobil ve dijital mecraların ölçümü konusunda yol açıcı olmasını ümit ettiklerini sözlerine ekledi.

Reklamların 4’te biri arama motorlarında araştırılıyor

Nielsen Avrupa Dijital, Online ve Mobil Genel Müdürü David Gosen, etkinlikte yaptığı “Avrupa Akıllı Telefon ve Tablet İstatistikleri” sunumunda önemli veriler paylaştı. Mobil datanın her geçen yıl, yüzde 80 büyüdüğünü vurgulayan Gosen, Türkiye’deki kullanıcıların 4’te birinin gördükleri mobil reklamı arama motorlarında araştırdığını belirtti.

Gosen’in sunumundan sonra Nielsen Media Research Pazar Lideri Erdem Tolon, markalara mobil platformda yayınladıkları reklam kampanyalarının ne kadar efektif olduğunu ölçümlemeye yarayan bir hizmet sunulduğunu kaydetti. Tolon, tek soru ile farkındalık veya ürün/hizmet hakkındaki düşünce, tutum, satın alma veya tercih niyetleri gibi ölçümü hedeflenen etkenlerden birinin efektif olarak ölçümlenebildiğini ifade etti.

Tolon Gillette markası için bilinirliğin mobil reklam gösterilen kullanıcılar için yüzde 34 daha fazla olduğunu ve mobil reklam gösterilen kullanıcılar için ürün satın almada yüzde 27’lik, mesajı markaya doğru atfetme oranında ise yüzde 28’lik bir artış gözlendiğini vurguladı. Garanti Bankası için yapılan çalışmada da benzer sonuçlar elde edildi. Mobil reklam gösterilen kullanıcılarda iGaranti uygulamasının bilinirliğinde yüzde 8, reklamı hatırlamada yüzde 30 ve uygulamayı indirme davranışında yüzde 27 oranında artış gözlendi. Shell için yapılan çalışmada mobil reklam gösterilen kullanıcılarda marka bilinirliği yüzde 32’lik, satın alma davranışında yüzde 13’lük ve hatırlanma oranlarında yüzde 92’lik artış gözlemdi.

Sofa Hotel ve bysound’un teknik servis sağlayıcı olduğu “Mobil’in Etkinliğini Ölçüyoruz” Semineri’nde ayrıca ComScore Satıştan Sorumlu Başkan Yardımcısı Owen West Türkiye’de Ölçüm Fırsatları sunumunu yaptı.         

1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
3 Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
4 Bir mesajla görsel üret: ChatGPT'nin popüler özelliği WhatsApp’ta!
Bir mesajla görsel üret: ChatGPT’nin popüler özelliği WhatsApp’ta!
5 Dünyanın en iyi 10 okulu arasında Türkiye'den 3 okul var!
Dünyanın en iyi 10 okulu arasında Türkiye’den 3 okul var!
Güncel Haberler
Decathlon Türkiye CMO’su Öykü Pamuk Dolanbay: "Sporun harikaları, herkesi kapsayan bir deneyimle çoğalıyor"
Decathlon Türkiye CMO’su Öykü Pamuk Dolanbay: “Sporun harikaları, herkesi kapsayan bir deneyimle çoğalıyor”
IKEA, plastik kullanımını azaltmak amacıyla naylon poşetleri kağıt ile değiştiriyor
IKEA, plastik kullanımını azaltmak amacıyla naylon poşetleri kağıt ile değiştiriyor
57 yıllık meyve suyu markası Aroma, iflasın eşiğinde!
57 yıllık meyve suyu markası Aroma, iflasın eşiğinde!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Haberler
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
İrem Alimoğlu
4 Mayıs 2025
Trump'ın gümrük vergisi kararı Türkiye'yi nasıl etkileyecek?
Haberler
Trump’ın gümrük vergisi kararı Türkiye’yi nasıl etkileyecek?
İrem Alimoğlu
8 Nisan 2025
Reklam dünyası "tükenmişlik sendromu"nun pençesinde!
Haberler
Reklam dünyası “tükenmişlik sendromu”nun pençesinde!
İrem Alimoğlu
18 Mayıs 2025
GPTW 2025 raporu açıklandı: Çalışanlar şirketlerinden en çok "psikolojik esenlik" bekliyor
Haberler
GPTW 2025 raporu açıklandı: Çalışanlar şirketlerinden en çok “psikolojik esenlik” bekliyor
Sena Tufan
24 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.