2 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2018'de mobil reklam harcamaları bir buçuk milyar lirayı aştı
Haberler

2018’de mobil reklam harcamaları bir buçuk milyar lirayı aştı

Marketing Türkiye
6 Mart 2019
2 dk okuma

MMA Türkiye 2018 Mobil Reklam Harcama Araştırma raporu verilerini açıkladı. Kantar Media iş birliğinde gerçekleştirilen MMA Türkiye araştırmasına göre, 2018 mobil reklam yatırımları 1 milyar 503 milyon TL olarak gerçekleşti.

MMA Türkiye, (Mobil Pazarlama Birliği) 2018 yılı Türkiye Mobil Reklam Harcama Araştırma raporu verilerini açıkladı. Rapora göre 2018 yılı içerisinde mobil mecralara yapılan reklam yatırımları 1 milyar 503 milyon TL olarak gerçekleşti.

Türkiye Mobil Reklam Harcama Araştırma raporunun, mobildeki büyümeyi net olarak gösterdiğini belirten MMA Türkiye Yönetim Kurulu Eş Başkanı Erdem Tolon, “Araştırmaya veri ve öngörüleriyle destek veren tüm paydaşlara teşekkür ediyoruz. Geleceği şekillendirmesi beklenen Yapay Zeka, Büyük Veri, IOT ve Zenginleştirilmiş/ Arttırılmış Gerçeklik gibi trendleri incelediğimiz zaman Mobil’in tüm bu trendlerin merkezinde olduğunu gözlemlemekteyiz. Bu bağlamda günümüzde önemli bir mecra konumuna gelen Mobil’in ilerleyen dönemde önemini daha da arttıracağını öngörmekteyiz.” diyerek görüşlerini paylaştı.

MMA Türkiye ve MENA Bölge Direktörü Melis Ertem data odaklı reklamcılığın Mobil Arama ve Programatik yatırımlara ortalamanın üzerinde bir büyüme getirdiğini ve bu büyümenin önümüzdeki yıllarda devam etmesini beklediklerini ifade ederken “Önümüzdeki dönemde Influencer marketing ya da oyun içi reklamlar gibi farklı alt kırılımların da pazardaki yerlerini belirlemek istiyoruz” dedi.

Mobil Arama ve Programatik Yatırımları Büyüyor

Mobil Display reklam harcamaları 957,94 milyon TL olarak gerçekleşirken, Mobil Arama motorlarına yapılan reklam yatırımları ise toplam mobil harcama içerisinde yüzde 36’yı geçerek 545,36 milyon TL olarak gerçekleşti.

Display altında yer alan Banner, Rich Media gibi gösterim veya tıklama bazlı reklamlara yapılan yatırım, 629,06 milyon TL seviyesine ulaşırken, Youtube, sosyal medya videoları ve lokal yayıncıların mecralarında yer alan videolar da dahil olmak üzere, video reklamlar, 328,88 milyon TL ile toplam yatırımlardan yaklaşık yüzde 22 pay aldı.

Programatik olarak tabir edilen ve reklam alım-satım sürecinin insanlar yerine makineler arasında gerçekleştiği sistem üzerinden sunulan mobil reklamlar için yapılan yatırımlar, 686,99 milyon TL ile toplam mobil harcamadaki payını yaklaşık yüzde 46’ya çıkarttı.

Sosyal Medyaya yapılan yatırımlar 397,88 milyon TL’ye ulaşırken, Native reklam yatırımları 58,84 milyon TL olarak gerçekleşti.

MMA Türkiye 2018 Türkiye Mobil Reklam Harcama Araştırması raporuna https://www.mmaturkey.org/dokumanlar adresinden ulaşılabilirsiniz.

MMA Türkiye Mobil reklam
1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

WhatsApp, "Güncellemeler" sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Haberler
WhatsApp, “Güncellemeler” sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Türkiye dijital reklamda Avrupa’nın zirvesine oynuyor!
Haberler
Türkiye dijital reklamda Avrupa’nın zirvesine oynuyor!
Nafizcan Önder
29 Mayıs 2025
Tablet pazarı 2025'e güçlü başladı: Zirvedeki marka değişmedi
Haberler
Tablet pazarı 2025’e güçlü başladı: Zirvedeki marka değişmedi
İrem Alimoğlu
15 Mayıs 2025
Türkiye yapay zeka kullanımı yeterliliğinde 109 ülke arasında 55. sırada
Haberler
Türkiye yapay zeka kullanımı yeterliliğinde 109 ülke arasında 55. sırada
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.