Mobil Pazarlamanın 8 Trendi
Araştırmalara göre tarihte ilk defa mobilden internete girişler sabit cihazlardan yapılan internet girişlerini geride bıraktı. Mobilin bu önlenemeyen yükselişi mobil pazarlamanın değerini de günden güne artırıyor. Peki, mobil pazarlamanın yeni trendleri neler olacak? Mobilde tüketim alışkanlıkları nasıl şekilleniyor? İşte yanıtlar…
Mobil öncelikli indeksleme başlıyor
Google’ın “mobile first” stratejisi doğrultusunda hayata geçen özelliklerinden biri Google dizinlerinde sadece masaüstü sürümlerine göre sıralanmasıydı. Şirket tarafından yapılan açıklamalar mobil öncelikli indekslemenin hayata geçirileceği tarihi 2018 olarak gösteriyor. Mobil dizin sayesinde web sitelerinin mobil uyumlu sürümleri daha da önemli hale gelecek.
Akıllı içerikler kullanıcı deneyimini artıracak
Dijital dünya giderek kişiselleştirilmiş içeriğe sahip kullanıcı deneyimi yaratmaya çalışıyor. Artık mobilde reklamın kime göründüğü değil aynı zamanda size nasıl göründüğü önem kazanacak. 2018 mobilde akıllı içeriklerin öne çıkacağı bir yıl olacak.
Lokasyona göre belirlenen mobil reklamlar
Search Engine Land’in araştırmasına göre tüketicinin “yakınındaki” lokal aramalar genel mobil aramalardan yüzde 50 daha fazla sonuç veriyor. Bir mağaza yakından geçerken indirim olduğunu duyurmak özellikle yeni nesil perakende için önem teşkil ediyor.
Aplikasyonlarda yeni dönem
Artık “her şey için bir app”in olduğu mobil dünyada aradan sıyrılmak eskisi kadar kolay değil. Yapılan araştırmalar kullanıcıların gün geçtikçe çok işlevli aplikasyonları kullandığını gösteriyor. Eğer gerçekten katma değer üretmeyecekse app üretmek yerine chatbot’lara yönelmek daha mantıklı.
Mobil hız önem kazanıyor
DoubleClick’in yaptığı araştırmaya göre bir sayfanın yüklenme süresi üç saniyeden uzun sürdüğünde kullanıcıların yüzde 53’ü o sayfaya girmekten vazgeçiyor. 5G mobil teknolojilerin konuşulmaya başlandığı günümüz dünyasında mobil hız da UX’in önemli bir parçası olacak.
En yakın influencer en iyi influencer
Nielsen’in kapsamlı raporuna göre dünya çapında tüketicilerin yüzde 83’ü kendisine yakın gelen influencer’lara güvenirken yalnızca yüzde 36 metin tabanlı mobil reklamlara inanıyor. Bin ila 10 bin takipçili mikro influencer evreni 2018’de büyüyecek.
Canlı yayın fırsatları
Sadece Periscope değil, artık neredeyse tüm sosyal medya kanalları canlı yayın özelliğine geçti. Yakında Akademi Ödülleri’nden Şampiyonlar Ligi karşılaşmalarına birçok önemli yayının sosyal medyada canlı yayınlanacağı konuşuluyor. 2018 mobilde canlı yayın pazarlaması açısından altın değerinde bir yıl olacak.
Mikro anlara odaklı SEO’lar
Gün içinde birçok kez bilgiye ulaşmak için en kestirme yol olan internete başvururuz. Think with Google basit soruların cevabını bulmak için kullanıcıların artık yüzde 96’sının telefonları kullandığını gösteriyor. Kullanıcıları böyle mikro anlarda yakalamak altın değerinde bir fırsat olacak.