15 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Mobil mesaj merkezli pazarlama stratejinizi iyileştirmenin 5 yolu
Haberler

Mobil mesaj merkezli pazarlama stratejinizi iyileştirmenin 5 yolu

Duygu Su Ocakoğlu
29 Nisan 2020
3 dk okuma

Akıllı telefonların kullanımının salgınla birlikte artması üzerine pazarlama dünyası gözlerini mobil fırsatlara çeviriyor. Birçok marka salgının ilk günlerinde email ve SMS ile müşteri veri tabanı ile ilk iletişimi sağladı. Mesajları ise güvence vermek veya operasyonel değişimler hakkındaydı. Salgının bizi bir süre daha evimizde tutacağı gerçeği netlik kazanmaya başladıkça mobil iletişim pazarlama için yeni bir platform oldu. Mobil pazarlama stratejilerinizi oluştururken aklınızda bulundurabileceğiniz 5 maddeyi sizler için derledik. 

Direkt iletişim kurun

Mobil mesaj stratejiniz marka olarak ulaşmak istediğiniz sonucun ne olduğu ve bu sonuca nasıl ulaşmayı tercih ettiğinizle şekillenir. Bu strateji, müşterinizin markanızla bir teklif, promosyon ya da ilgilerini çekebilecek bir ürününüzle karşılaması şeklinde başlayabilir. Kullanıcı ürününüze ilgisini ürün sayfasına girerek gösterdiğinde, canlı sohbet veya bir chatbot aracılığıyla ürün hakkında daha fazla bilgi almaya başlayabilir. Bu adımdan sonra müşteri sağladığı bilgilerle marka tarafından satın alma sayfasına yönlendirilir. Bilgi alma işleminin müşteri mahremiyetini işgal etme sorularına neden olmadan da gerçekleştirilmesi mümkün; süreci eğlenceli bir hale getirebilirsiniz. Müşterinizin neye ihtiyacı olduğuna dair net bir fikir edinince ona beğenebileceği ürünlerinizi önerebileceğiniz gibi başka markalarda bulamayacakları teklifleri de sunabilirsiniz. Bu teklifler müşterilerinizin satın alma işlemini belirli bir zaman içinde tamamlaması koşulunu taşıdığında ise satışlarınızı hızlandıracaktır.

Bu etkileşimin tamamı gerçek zamanlı olmuş oldu. Tüketici çerezleri harekete geçirmek için bir banner’a tıklamak durumunda kalmadığı gibi marka da müşteri bilgilerine daha hızlı ulaştı. Yaklaşım, alışılmış süreçlerden çok daha direktti ve hızla gerçekleşti.

Taksi aplikasyonu BlaBlaCar mesajlarını SMS olarak değil, Viber üzerinden iletiyor. Bu mesajların çoğunu promosyon içerikleri oluşturuyor olsa da satın almayla sonuçlanan mesajların sayısının arttığı gözlemleniyor. BlaBlaCar iş modelinin doğası gereği müşterilerine birçok bildirim ve onay mesajı iletmek durumunda. Zengin medya içeriklerini kolaylıkla aktarabilmesiyle SMS’ten daha kullanıcı dostu olan Viber aynı zamanda iki tarafın da birbirlerine mesaj atabilmelerini sağlıyor. Böylece müşteri rezervasyonunu değiştirmek isterse şirketin iletişim bilgilerini aramadan veya şoförünün numarasını kaydetmek zorunda kalmadan bunu kolaylıkla yapabiliyor. Hala aracınız gelmedi mi? Şöförünüze Viber’dan bir mesaj iletin ve nerede olduğunu hemen öğrenin. Müşteri deneyimi bu basit platform değişimiyle optimize ediliyor.

Tüm mesajların direkt olarak markadan gelmesi ve doğrulama tikleri, logolar ve diğer şirket bilgilerinin bulunduğu görsel faktörlerle de iletişim daha güvenilir hale geliyor. Dahası, bu tür bir iletişimin tanımadığınız bir numaradan gelen mesajlardan ve hayatınızda muhtemelen sadece bir kez bir araya geleceğiniz taksi şoförünüzün telefon numaranıza sahip olmasından daha iyi hissettirdiği de aşikar.

Mesajın nereden geldiği fark etmeksizin, müşteri markayla iletişim kurarken birkaç farklı kaynağa değil, tek bir kaynağa başvuruyor. Bu da müşteri deneyimini hatrı sayılır derecede iyileştiriyor.

Asıl mesajın dışına çıkmayın

Samimiyet mobil mesajların en güçlü özelliği. Ancak kimi zaman en büyük zayıflığı haline de gelebiliyor. Müşterilerinizi spam emaillere boğarsanız karşılaştığınız hoşnutsuzluk olurken bunu mobil mesajlarla yaptığınızda alacağınız tepkinin çok daha atik ve agresif olacağını da göz önünde bulundurmalısınız. Müşteriniz bu durumda sizi engelleyecektir ve hiçbir marka müşterileri tarafından engellenmek istemez.

Bir kez engellendiğinizde engelinizin bir daha kalkma ihtimali yok denebilecek kadar az. Emailler yasa gereği spam filtreleri ve abonelikten çıkmak gibi opsiyonları beraberinde getiriyor. Ancak mesajlar için aynı yasalar geçerli değil. Mesajlar yanlış kullanıldığında markanıza diğer hiçbir kanalın veremeyeceği kadar zarar verebilir.

Mesajla nokta atışı

 Doğru yol hangisi? Mobil mesajlar için bir strateji oluştururken öncelikle CRM stratejinize bakmalı ve bu stratejinizden feyz alabileceğiniz herhangi bir ders olup olmadığını belirlemelisiniz. Email satış ve promosyonel mesajların ilk adımı. Mobil mesajlar ise emailin mantıklı bir uzantısı.

Örneğin, birçok doğrulama mesajı email aracılığıyla iletilir; bu mesajlar, özellikle promosyonunuzun ilk aşamalarında herhangi bir engellenme kaygısı gütmeden kolaylıkla mobil mesajlara taşınabilir. Email adresiniz müşterilerinizin beyaz listesinde dahi olsa mailinizin yolu spam dosyasında sonlanabilir. Mesajlarda ise bunu yaşamazsınız.

Bu değişimi gerçekleştirdiğinizde bir sonraki adım promosyon mesajlarınızı da email listelerinden kişisel mobil mesajlara taşımak olur. Ancak bu alternatiflerinizden sadece bir tanesi.

Bir başka yol, mobil mesajları bir reklam alanı olarak kullanmak. Bannerlar, çıkartmalar ve kişisel mesajlar gibi aktivitelerden hangisinin markanız için en faydalısı olduğunu bulduğunuzda mesaj stratejinizi de buna göre şekillendirebilirsiniz. Bu stratejiyle kurduğunuz müşteri ilişkileri promosyon üzerinden kurduğunuz ilişkilerden farklı olacaktır.

Satın almayla sonuçlanacak mobil promosyon mesajlarını aşağıdaki 5 adımı izleyerek oluşturabilirsiniz;

  • Markanızı olabilecek en olumlu şekilde temsil edin. Birçok şirkete mesaj atmak sadece WhatsApp üzerinden mümkün. Bu da müşterilerinin şirket numarasını kaydetmesi anlamına geliyor; bu yöntemle çizilen profil tercih edilmemeli.
  • Kişiselleştirin. Mesajlaşmak birebir bir iletişimdir; birden fazla değil. İnsanlar markanızın nasıl harikalar yarattığını duymayı ya da jenerik indirim mesajları almayı istemiyor. Mesajlaşma kişisel bir kanaldır; onu bunu aklınızda tutarak kullandığınızdan emin olun.
  • Müşteri deneyimini göz önünde bulundurun. Müşteri deneyimi asıl önceliğiniz. Müşterilerinizin sizinle ticaret yapmasını kolaylaştırmalısınız. Yaşadıkları deneyim markanıza özel olmalı ve başka markalarınkine benzememeli. Aynı şekilde web sitenizde kurduğunuz iletişim modelinin mesajlaşmada da çalışmasını beklememelisiniz.
  • Zamanlama önemlidir. Mesajlaşma gerçek zamanlı işleyen bir model. Müşterinizin sorusunu birkaç dakika içinde yanıtlayabilmelisiniz. Mesajlaşma aplikasyonlarının temel özelliklerinden biri çabuk yanıt verebilmeyi sağlamasıdır. Yanıt süreniz 24 saate varmamalı.
  • Müşteriniz karşısında bir insan olduğunu hissedebilmeli. Kullandığınız bir chatbot olsa dahi başvurduğunuz platform bir mesajlaşma alanı olduğu için kişiselliğinden kaybetmemeli. Müşterileriniz aldıkları yanıtların bir insan tarafından verildiğini düşünmeli. Bir soru sorup da karşılığında soruyu bile yanıtlamayan standart yanıtlar almak kadar sinir bozucu başka bir iletişim türünün olmadığına dair hepimiz hemfikirizdir. Chatbotların popülaritesinin belli bir seviyeyi geçememesinin nedeni birçok chatbot’un doğal ve hatasız bir deneyim sağlayamaması.

İçerik, kullandığınız ton ve müşteri deneyiminin kendisi sizin performansınıza kalmış, ancak bu beş tekniği uygulayabildiğiniz sürece ilk adımlarınız başarılı olacaktır.

Kaynak: The Drum

mobil mesaj pazarlama Strateji
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
3 Z kuşağı için "uzaktan çalışmak" yüksek maaştan daha değerli
Z kuşağı için “uzaktan çalışmak” yüksek maaştan daha değerli
4 Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
5 Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Güncel Haberler
Gelişmeleri kaçırmanın dayanılmaz hafifliği: JOMO
Gelişmeleri kaçırmanın dayanılmaz hafifliği: JOMO
TVekstra, "Best Advertising Innovation Using HbbTV" ödülünü kazandı
TVekstra, “Best Advertising Innovation Using HbbTV” ödülünü kazandı
İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"WhatsApp Durumlar"da soru-cevap dönemi başlıyor
Haberler
“WhatsApp Durumlar”da soru-cevap dönemi başlıyor
Sena Tufan
9 Ekim 2025
Gelişmeleri kaçırmanın dayanılmaz hafifliği: JOMO
Haberler
Gelişmeleri kaçırmanın dayanılmaz hafifliği: JOMO
Nafizcan Önder
1 saat önce
Vestel'de Duygu Badem Uylukçuoğlu'na yeni görev
Haberler
Vestel’de Duygu Badem Uylukçuoğlu’na yeni görev
Sena Tufan
24 Eylül 2025
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Haberler
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
Marketing Türkiye
13 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.