10 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Metaverse, iş dünyasını nasıl dönüştürecek?
Haberler

Metaverse, iş dünyasını nasıl dönüştürecek?

Nafizcan Önder
23 Nisan 2022
3 dk okuma

İnsanları fizik ve zamanın sınırlarının ötesinde yeni dünyalara götüren teknolojiler olan XR (genişletilmiş gerçeklik) ve metaverse dünyası günümüzde en çok konuşulan konuların başında geliyor. Kimileri artık tüm sektörlerin bir dönüm noktasında olduğuna ve iş dünyasının da artık buna göre harekete geçme zamanının geldiğine inanıyor. Bu değişimin toplum ve iş dünyası üzerindeki etkisinin nasıl olacağı merakı da yeni soruları beraberinde getiriyor. İş dünyasında yapay zekalı robotlar nasıl yeni roller üstlenecek? Metaverse’teki finansal değer fiziksel dünyada nasıl karşılık bulacak? Potansiyel tehlikeler neler? Hepsi ve daha fazlasına ilişkin öngörüler KPMG’nin yayınladığı son rapordan geliyor…

Mars’a ilk adım sanal dünya teknolojileri için de tarihi bir dönüm noktası olacak

1969’da Neil Armstrong ilk adımı attığında, herkes o anı izlemek için televizyona kitlenmiş ve TV satışları artmış ve birçok hane ilk defa bu teknoloji ile tanışmıştı. Önümüzdeki yıllarda Mars’ta yürüyen bir insanın o anlarının yayınlanmasının yollarından biri de Mars’a yerleştirilecek 360° kameralar aracılığıyla sanal gerçeklik olabilir. İlk kişi Mars’ın yüzeyinde ilk adımı attığında, XR ve metaverse teknolojileri de tıpkı TV’de olduğu gibi daha da yaygınlaşacaktır. İnsanlar, bu olayı televizyondan izlemek ya da bu yeni teknolojilerle tarihi adımı atan kişinin yanında olmayı tercih etmek arasında kalacak. Bence birçok insan da dünyada önemli bir adım atacak ve bu deneyimi sanal dünyada ilk elden yaşayacak.

Metaverse’teki finansal değer, fiziksel dünyanın finansal değerine meydan okuyacak

2030’a kadar insanlar metaverse dünyasında gerçek dünyadan daha fazla zaman geçirecek ve metaverse dünyasındaki finansal değerler, fiziksel dünyadaki varlıklarının finansal değerine meydan okumaya başlayacak. İnsanlar bu yeni sanal dünyada iş başvurusunda bulunacak, geçimini sağlayacak, alışveriş yapacak, arkadaşlarla tanışacak ve hatta evlenecek. Ayrıca insanlar sanal gerçeklik dünyasında tam zamanlı işlerde çalışacak. Sanal gerçeklik içinde insanları karşılayan, onlara etrafı gezdiren ve onlara hizmetler sunan tam zamanlı çalışanlar olacak.

E-ticaret ortaya çıktığında internet popüler oldu ve işte o zaman internet gerçekten yükselişe geçti. Sanal gerçeklikle şu an geldiğimiz nokta bu. Çok yakında insanlar ürün satın almak için VR kullanacak. Örneğin yaz tatili için bir otel rezervasyonu yaptırmak isteyen biri oteli sanal olarak ziyaret edecek ve rezervasyonu bu dünyada yapacak. Tüketiciler bir çift spor ayakkabı almak istediğinde bu ayakkabıları sanal dünyada deneyebilecekler. Bu nedenle müşteri hizmetleri, alışveriş ve diğer etkinlikler için de dijital insanlar hizmet verecek, bu şekilde destek sağlayacaklar.

Dünyamızın sanal dijital ikizi çok zengin olacak

Gerçek dünya sürücüsüz araçlar, kişisel sensörler ve dronlar tarafından sürekli dijital olarak haritalandırılacak, bu nedenle dünyamızın sanal dijital ikizi çok zengin olacak. XR her yerde olacak ve etkileşim kurmak, iletişim kurmak ve iş birliği yapmak için birçok arayüz seçeneğimiz olacak. Kişisel yapay zekâ ikizlerimiz, bizi metaverse evreninde temsil edecek, işleri inisiyatif alarak yapacak veya bu ikizlerimiz doğrudan fiziksel gerçekliğimize dijital bir protez sistemi olarak entegre edilecek. Düz ekran, klavye ve fare ortadan kalkacak ve sanal gerçeklik gözlükleri ve kontakt lensler ile bu teknolojilerin yerini alacak. Yeni arayüzü kontrolleri gelişecek. Bugün aşina olduğumuz kullanıcı arayüzleri (klavyeler gibi) yerine geçecek yeni arayüzler tamamen doğal beden dilimizi anlayacak, yanıt verecek ve herhangi bir komut öğrenmemize gerek kalmadan görevleri yerine getirecek.

İnsanları yüksek riskli işlerden kurtulacak

Simüle edilmiş ikiz dünyamızdan elde edilecek sentetik veriler, robotları problem çözme konusunda yönlendirecek ve insanları yüksek riskli işlerden kurtaracak. Uzay yolculuğu, denizaltı keşfi ve tehlikeli ortamlarda çalışma gibi fiziksel deneyimlere yönelik sanal seyahat yaygınlaşacak. Sentetik veriler ve simülasyonlar, AR ve VR deneyimlerini teknik olmayanlar için daha gerçek ve daha etkili hale getirmek için büyük araçlar olacak

Yapak zekâ eğitmenlerin olduğu VR kampüsler kurulacak

Geleneksel yüksek öğrenimi sunmak için gereken fiziksel altyapı ve işletme maliyeti her geçen gün daha da artıyor ve bu maliyetler sürdürülebilir değil. Yüksek ve kaliteli eğitime erişim daha demokratik hale gelecek, müzeler gibi dijitalleştirilmiş bilgi ve varlıklar sanal bir kampüste sunulacak.  Öğrencilerin büyük bir bölümü AI eğitmenleri tarafından desteklenen bir VR kampüs aracılığıyla yüksek öğrenime katılacak.

Potansiyel tehlikeler de var

Beş yıl içinde dünya çapında yüz milyonlarca VR cihazı kullanılması bekleniyor. 10 yıl içinde telefonlar kadar olmasa da popülerlikleri daha da artacak. Sanal gerçeklik cihazlarından günde 12 ila 15 saate varan deneyimler yaşanacak. Bu da veri yakalama, iletişim kurma, reklam yapma ve insanları yönlendirme potansiyeline sahip olacak. Metaverse dünyası şimdiye kadarki en etkili reklam aracı olabilir. Bu potansiyel hemen hemen tüm teknolojilerde olduğu gibi iyilik veya kötülük için kullanılabilir. Kesinlikle iyilik için çok fazla potansiyel var, ancak bazı potansiyel tehlikeler de yok diyemeyiz. Bu nedenle endüstrinin ve hükümetlerin bu potansiyellerin farkında olması ve bunların önüne geçmesi önemlidir. Metaverse sistemi, bu güce sahip olmanın ahlaki yönü açısından sorumluluk getirecek kuralları ve yasaları da gerekli kılacak.

“Yeni dünyada daha adil bir toplum yaratma fırsatımız var!”

Raporu değerlendiren KPMG Türkiye Şirket Ortağı, Veri, Analitik ve Dijital Lideri Gökhan Mataracı, “İnsan, tarihi boyunca hayal edebildiği için bugünkü konumuna ulaştı. Günümüzün devrimsel yaratıcı hayali ise metaverse olarak karışımıza çıkıyor. Yeni dünyada daha canlı odaklı, adil ve sürdürülebilir bir toplum kavramı oluşturabilecek fırsatlarımız var. Metaverse ile kaynakları daha optimum seviyede tüketip fırsat eşitliğini tüm dünyaya yayabiliriz. Doğanın ekosistemine zarar vermeden kendi kurgularımızı gerçekleştirebiliriz. Metaverse’i sadece bir dijitalleşme değil aynı zamanda iklim değişikliğini olumlu yönde değiştirecek bir fırsat olarak görmeliyiz” yorumunda bulunuyor…

Sanal dünya metaverse, fiziksel dünyamızı nasıl etkileyecek?

featured kpmg
1 Black Friday'in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
Black Friday’in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
2 Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
3 YouTube'da Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri...
YouTube’da Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri…
4 Pompadan sepete: Akaryakıt istasyonlarında market savaşları kızışıyor!
Pompadan sepete: Akaryakıt istasyonlarında market savaşları kızışıyor!
5 The TECH Summit'in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
The TECH Summit’in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
Güncel Haberler
Gerety Awards 2026 jürisi açıklandı: Türkiye’yi Nilgün Burcu Özdemir temsil edecek...
Gerety Awards 2026 jürisi açıklandı: Türkiye’yi Nilgün Burcu Özdemir temsil edecek…
Pantone 2026’nın rengini açıkladı: Cloud Dancer – Hızlanan dünyaya sessiz yavaşlama
Pantone 2026’nın rengini açıkladı: Cloud Dancer – Hızlanan dünyaya sessiz yavaşlama
Damak’ın Türkiye’den Avrupa’ya uzanan yolculuğu
Damak’ın Türkiye’den Avrupa’ya uzanan yolculuğu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Meta’nın yapay zeka asistanı Türkiye’de kullanıma açıldı
Haberler
Meta’nın yapay zeka asistanı Türkiye’de kullanıma açıldı
İrem Alimoğlu
31 Ekim 2025
Google Türkiye’den öğrencilere “AI Pro” hediyesi: Gemini bir yıl boyunca ücretsiz olacak
Haberler
Google Türkiye’den öğrencilere “AI Pro” hediyesi: Gemini bir yıl boyunca ücretsiz olacak
Marketing Türkiye
8 Ekim 2025
Mariah Carey bu kez Sephora için “It’s Time!” dedi
Haberler
Mariah Carey bu kez Sephora için “It’s Time!” dedi
Sena Tufan
3 Kasım 2025
Citi’den 175 bin çalışana zorunlu yapay zeka prompt eğitimi
Haberler
Citi’den 175 bin çalışana zorunlu yapay zeka prompt eğitimi
Sena Tufan
7 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.