22 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Metaverse arsaları Sahibinden’de satışa çıktı | Son 24 saatin gündemi
Haberler

Metaverse arsaları Sahibinden’de satışa çıktı | Son 24 saatin gündemi

Marketing Türkiye
10 Ocak 2022
4 dk okuma

Metaverse arsaları Sahibinden’de satışa çıktı

  • Metaverse arsaları Sahibinden’de satışa çıktı | Son 24 saatin gündemi

Metaverse furyası öyle hızlı şekilde ilerliyor ki henüz dünyalar kurulmamışken arsalar satışa çıktı. Üstelik Decantraland, Sandbox, OVR gibi metaverse dünyasını hedefleyen blok zinciri oyunlarının yanı sıra gerçek şehirler de bu işe girmeye başladı. Sanal dünyada varlık göstereceğini söyleyen şehirler arsalarını da satışa çıkardı. Şimdi ise kullanıcıların arsa alabilmesine olanak tanıyan platformlara bir de Sahibinden eklendi. Başlangıçta OVR platformunda yer alan Antalya Konyaaltı merkezli arsa için 2,5 milyon TL değerinde bir ilan yer alırken şimdi İstanbul ve Adalar çevresinde birden fazla ilan bulunuyor. En düşüğü 10 bin TL olan bu alanlar 1 milyon TL ve üzeri fiyatlara çıkabiliyor.

LG, “susuz çalışan çamaşır makinesi”nin peşinde!

  • Metaverse arsaları Sahibinden’de satışa çıktı | Son 24 saatin gündemi

Günümüzün en büyük problemlerinden birisi hiç şüphesiz ki iklim değişimi. İklim değişiminin beraberinde getirdiği birçok tehdit bulunuyor. Bunlardan en önemlisiyse susuzluk. Böylesi bir dönemdeyse çevreci ve sürdürülebilir teknolojiye yönelmek hiç olmadığı kadar büyük önem arz ediyor. LG de bu yönde önemli bir adım attı.

Güney Koreli teknoloji devi, su ve deterjan olmadan çalışan bir çamaşır makinesi geliştirmeye başladığını duyurdu. Çevrecilerin ve sektördeki diğer şirketlerin dikkatini çekmeyi başaran LG, bahsi geçen çamaşır makinesini iki yıl boyunca teste tutacağını belirtiyor. Bu süre boyunca makinede herhangi bir problem tespit edilmezse de satışa sunulması planlanıyor.

LG’nin susuz ve deterjansız çalışan çamaşır makinesinin ardında yatan teknolojinin “karbondioksit dönüşümü” olduğu öğrenildi. Basitçe anlatmak gerekirse şu şekilde çalışıyor: makinenin içinde gaz halinde olarak bulunan karbondioksit, çalıştırıldığı anda sıvı hâle getiriliyor ve çamaşırlar yıkanıyor. Daha sonra yıkama işlemi bittiğinde ise tekrar gaz haline çevriliyor ve böylelikle bir sonraki yıkamada da aynı işlem uygulanabiliyor.

KDV’de sadeleştirme adımı geliyor

  • Metaverse arsaları Sahibinden’de satışa çıktı | Son 24 saatin gündemi

AKP ekonomi kurmayları KDV’de sadeleşme olacağını açıkladı. Sadeleşme adımıyla birlikte bazı gıda ve temel ihtiyaç ürünlerinde indirim gerçekleştirileceği belirtiliyor.

Maliye Bakanı Nurettin Nebati bu sadeleşme adımını “KDV’de devrim geliyor” şeklinde lanse etti. Mal teslimi ve hizmette uygulanan yüzde 18, yüzde 8 ve yüzde 1’lik KDV oranlarının sadeleştirilmesi ve tek bir orana düşürülmesi formülü üzerinde durulduğunu da AKP ekonomi kurmayları tarafından gelen bilgiler arasında.

C düzeyi yöneticiler geleceğe nasıl bakıyor?

  • Metaverse arsaları Sahibinden’de satışa çıktı | Son 24 saatin gündemi

Tabiri caizse ekonomik anlamda yokuş aşağı yol aldığımız bir yılı geride bıraktık. Tüketici, beklenti ve umutlarını belirsiz bir süre için rafa kaldırıp “sadeleşme” yolunda ilerlerken iş dünyası da yeni bir yıl için hazırlıkları tamamladı. Peki ama üst düzey yöneticilerin 2022 için beklentileri ne? Marketing Türkiye için Sia Insight’ın gerçekleştirdiği “2021 İş Dünyası Gündem Değerlendirme Araştırması” C düzeyi yöneticilerin geleceğe yönelik öngörülerini ortaya koyuyor…

Ülkemizin endişe verici ekonomik gidişatı yöneticilerin de gündeminde. Her 10 yöneticiden 6’sı Türkiye’nin en önemli sorunu olarak ekonomiyi gösteriyor. İkinci sırada ise yüzde 12 ile enflasyon yer alıyor. Burada önemli ve dikkat çeken noktalardan biri, geçtiğimiz dönem ekonomi ve enflasyonu birlikte dile getiren yöneticilerin oranının yüzde 44 olması. Ayrıca, geçtiğimiz dönem Türkiye’nin en büyük ikinci problemini yüzde 25 ile koronavirüs olarak dile getiren yöneticiler, bu dönem ana sorunlar arasında pandemiyi dile getirmedi. 2021 yılının Aralık ayında bahsedilen sorunların neredeyse tamamı ekonomi ve hükümetle ilgiliydi.

Yöneticilerin Türkiye ekonomisine ilişkin beklenti ve öngörülerinde, geçen seneki ağırlıklı kötümser tablo benzer şekilde devam ediyor. Yöneticilerin yarısı Türkiye ekonomisinde bir küçülme bekliyor. Türkiye ekonomisinde büyüme bekleyen yöneticiler yüzde 8’lik bir büyüme öngörüyor. Küçülme söz konusu olduğunda ise, yüzde 14 oranında küçülme yaşanacağı düşünülüyor.

Z Kuşağı iş hayatından ne bekliyor?

  • Çalışan Z kuşağı iş hayatından ne bekliyor?

BOSİAD’ın Z Planı Projesi çerçevesinde Üsküdar Üniversitesi ile birlikte Bursa Organize Sanayi Bölgesi’nde çalışan Z kuşağına yönelik yaptığı araştırmada oldukça çarpıcı sonuçlar ortaya çıktı. Gelin verilere birlikte göz atalım…

Araştırmada Z kuşağına kendini nasıl tanımladığı sorulduğunda, ilk sırayı “eğlenceli” (yüzde 55,45), ikinci sırayı “mantıklı” (yüzde 51), üçüncü sırayı “girişimci” (yüzde 49) aldı. Sırasıyla; özgür/maceracı (yüzde 46), önder (yüzde 31,5), lider (yüzde 30), demokratik (yüzde 28), arabulucu (yüzde 21) yanıtları gelirken, itaatkâr tanımı (yüzde 12) son sırada yer aldı. Araştırmada iş yaşamında nasıl bir liderle çalışmak istedikleri sorulduğunda; Z kuşağının “pozitif ve güvenilir” (yüzde 57,6) yanıtı öne çıktı. Diğer tercihleri ise, “akıllı” (yüzde 15,2), “vizyoner” (yüzde 13,9), “işbirlikçi” (yüzde 9,1) ve “emin” (yüzde 4,2).

Farklılıkları kabul ölçeği sonuçlarına göre, çalışan Z kuşağının farklılıkları yüksek seviyede benimsedikleri kaydedildi. Alt boyutlar incelendiğinde, farklı dini/etnik yapıları, farklı dış görünüşleri ve farklı düşünceleri kabul seviyelerinin yüksek olduğu ortaya çıktı. Bu sonuçlara göre, Z kuşağı farklı dini/etnik yapıdaki kişilerle aynı ortamda bulunmakta, onlarla iş yapmakta ya da arkadaş olmakta bir sorun görmüyor. 

Yine faklı dış görünümdeki, kıyafet tarzı farklı olan, dövmesi olan, piercing gibi yüzünde takıları olan kişileri hoş görüyor ve onlara karşı rahatsızlık duymuyorlar. Farklı düşünceleri, fikirleri kabul seviyeleri de oldukça yüksek. Ölçümlerin cinsiyete göre farklılaşması analiz edildiğinde; farklılıkları kabul seviyesi kadınlarda daha yüksek seyrediyor. Yani kadınlar farklılıkları daha fazla tolere ediyor. Araştırmayla ilgili diğer detaylara göz atmak için TIKLAYIN.

Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)

1Rusya
2#TOGG
3Türk Devletleri Teşkilatı
4made in türkiye
5Cinsel Fantezi
6Ruslar
7Putin
8#ErdoğanaSözVeriyoruz
9Türk Birliği
10Hakan Ural

Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)

1Kanal D yayın akışı
2TOGG
3Real Madrid
4Bir Küçük Eylül Meselesi
5Mahkum dizisi
6Milan Roma
7Bologna-Inter
8Alcoyano – Real Madrid
9Togg Sedan
10Metaverse nedir

Dünün en çok izlenenleri hangi videolar oldu? (YouTube Trends)

1Sigaraya %47 ÖTV Zammı Sonrası
2Amerika’da TOGG Sedan’ı gördük! (AS BAYRAKLARI – vLog)
3Balloon Pop Racing Is INTENSE!! 🎈
4Mahkum 5. Bölüm 2. Fragmanı
5Maske Kimsin Sen? 2. Bölüm
6Maske Kimsin Sen? 1. Bölüm
7Zeynep Bastık & @Edis – Martılar Akustik
8Katarsis X-TRA: Konsomatris Melis Pavyon Dünyasını Anlatıyor
9Beşiktaş 1 (5) – (3) 1 Antalyaspor MAÇ ÖZETİ (TFF SÜPER KUPA) / 05.01.2021
10Sigaraya Gelen ÖTV Zammının Faydaları
featured metaverse
1 Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
4 TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
5 37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Güncel Haberler
Mayıs ayının dijital medya şampiyonları
Mayıs ayının dijital medya şampiyonları
2025 yazında markalar dijitalde parlıyor! İşte fark yaratan dijital stratejiler...
2025 yazında markalar dijitalde parlıyor! İşte fark yaratan dijital stratejiler…
Şirketlerin yüzde 90’ı üretken yapay zeka uzmanı arıyor
Şirketlerin yüzde 90’ı üretken yapay zeka uzmanı arıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Brandverse Awards başvurularında son tarih 17 Nisan...
Haberler
Brandverse Awards başvurularında son tarih 17 Nisan…
Sena Tufan
4 Nisan 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-12 Haziran)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-12 Haziran)
Sena Tufan
1 hafta önce
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
Haberler
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Yıla damga vuran 4 mega müşteri trendi...
Haberler
Yıla damga vuran 4 mega müşteri trendi…
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.