25 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Meta’nın yapay zeka karakterleri cesur çıktı. İlk mesajı onlar atacak!
Haberler

Meta’nın yapay zeka karakterleri cesur çıktı. İlk mesajı onlar atacak!

Sena Tufan
4 Temmuz 2025
2 dk okuma

Meta, Facebook, Instagram ve WhatsApp gibi platformlarında entegre ettiği yapay zeka karakterleriyle kullanıcı deneyimini bir adım öteye taşıyor. Geliştirilen yeni özellikle birlikte bu karakterler, artık siz yazmasanız da ilk mesajı atabilecek. Üstelik bu mesajlar sıradan selamlaşmalarla sınırlı değil; örneğin, “Umarım güzel bir gün geçiriyorsundur! Yeni favori film müziklerini keşfettin mi? Belki de film gecen için birkaç öneri istersin?” gibi kişiselleştirilmiş içerikler sunabiliyorlar.

Meta, bu sistemin altyapısını oluşturmak için veri etiketleme firması Alignerr ile iş birliği yapıyor. Amaç, kullanıcıların ilgi alanlarını hatırlayan ve buna göre içerik üreten sohbet botları geliştirmek. Sistem şu an için belli sınırlar çerçevesinde işliyor: Botlar yalnızca kullanıcı ilk iletişimi başlattıktan sonra, 14 gün içinde en az beş mesaj göndermişlerse yeniden temasa geçiyor. Eğer kullanıcıdan yanıt gelmezse, yapay zeka ısrarcı olmuyor.

Meta’nın yapay zeka karakterleri cesur çıktı. İlk mesajı onlar atacak!

Meta’dan yapılan açıklamaya göre bu özellik, daha kişisel ve anlamlı dijital sohbetlerin önünü açacak. Ancak bu yeni nesil etkileşim, bazı kullanıcılar için rahatsız edici de olabilir. Zira bu botlar, sizinle daha önce ne konuştuğunu hatırlıyor ve buna göre davranıyor.

Şimdilik test aşamasında olan bu özellik, başta WhatsApp olmak üzere Meta’nın tüm uygulamalarında devreye alınacak. Şirket, bazı yapay zeka karakterlerini kullanıcılarla daha onlara yazmadan da iletişime geçebilecek şekilde eğitmeye başlamış durumda.

Meta’nın yapay zeka karakterlerini kullanıcıyla proaktif olarak iletişime geçecek şekilde konumlandırması, markalar için kişiselleştirilmiş pazarlamada yeni bir dönemin habercisi olabilir. Kullanıcının ilgi alanlarına göre tetiklenen bu sohbetler, marka mesajlarının daha organik ve bağlam içinde iletilmesini mümkün kılabilir. Bu da özellikle içerik pazarlaması, CRM ve müşteri deneyimi stratejilerinde markaların yapay zekayı bir “dijital temsilci” olarak kullanmasının önünü açıyor. Ancak bu gelişme, veri gizliliği ve kullanıcı rızası gibi konularda daha hassas ve şeffaf yaklaşımları da zorunlu kılıyor.

Kaynak: WebTekno

Netflix ve Spotify, canlı yayın için güçlerini birleştiriyor

featured Meta
1 Türkiye'nin keyif markaları
Türkiye’nin keyif markaları
2 Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
3 WhatsApp'tan chatbotlara yasak!
WhatsApp’tan chatbotlara yasak!
4 adidas’tan “denizaltı” koleksiyonu: SpongeBob’un ikonik ayakkabıları sneaker formunda karada!
adidas’tan “denizaltı” koleksiyonu: SpongeBob’un ikonik ayakkabıları sneaker formunda karada!
5 DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
Güncel Haberler
Türk Telekom’da görev değişimi: RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin CEO koltuğuna oturuyor
Türk Telekom’da görev değişimi: RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin CEO koltuğuna oturuyor
İş dünyasında haftanın atamaları (18-24 Ekim)
İş dünyasında haftanın atamaları (18-24 Ekim)
Fransa’da TotalEnergies’e "greenwashing" cezası
Fransa’da TotalEnergies’e “greenwashing” cezası
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
Haberler
Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Dikkat! Yapay zekayla çok muhabbet "Chatbot Psikozu" yaratabilir...
Haberler
Dikkat! Yapay zekayla çok muhabbet “Chatbot Psikozu” yaratabilir…
İrem Alimoğlu
13 Eylül 2025
Google hizmetlerine saatlerdir erişilemiyor: Google'dan ilk açıklama geldi!
Haberler
Google hizmetlerine saatlerdir erişilemiyor: Google’dan ilk açıklama geldi!
Marketing Türkiye
4 Eylül 2025
Şirketler "ücret şeffaflığı" konusunda sınıfta kaldı
Haberler
Şirketler “ücret şeffaflığı” konusunda sınıfta kaldı
Sena Tufan
23 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.