Medyada üç maymun sendorumu!
Gezi Parkı’na yapılması planlanan Topçu Kışlası projesinin durdurulması için yapılan protestolar 5’inci gününde de sürüyor. Özellikle son 24 saatte polisin göstericilere müdahalesi daha da sertleşirken tabir-i caiz ise “üç maymunu” oynayan ana akım medyaya olan öfke de katlanarak artıyor. İstanbul sokakları protosto eylemleriyle inlerken başta haber kanaları NTV ve CNN Türk olmak üzere hiç bir ulusal kanal yayın akışında bir değişiklik yapmadı. İstanbul tarihi bir süreç yaşarken Türk televizyonlarında güzellik yarışmaları, diziler ve yarışma programlarıyla Türk halkının haber alma hakkına mani olundu. Günlük gazetelerde de olaylara bir hayli sınırlı yer verildi. Taksim Gezi Parkı’ında yaşanan olayların saniye saniye duyurulduğu sosyal platformlarda ise ana akım medyanın bu tavrı ciddi tepkilere sebep oldu. Hatta en büyük eleştiriler de yine medya dünyasının tanınmış isimlerinden geldi. Yaşanan olayları tüm açıklığıyla sergileyen Halk TV ve +1 TV ise özellikle sosyal medyada büyük takdir topladı.
Markalara çağrı…
Sosyal medyada tepkilerin odağında olan taraflardan biri ise markalardı. Sosyal medyada markalara Gezi Parkı’nda yapılacak AVM’de yer almamaları yönündeki çağrılar kısa zamanda karşılık buldu. Önce Boyner, YKM, Damat, Silk&Cashmere, Herry ve Twigy ardından ise Mavi ve Sarar markaları Gezi Parkı’nda yapılacak AVM’de yer almayacağını açıkladı. Konuyla ilgili medya planlama kuruluşlarına yapılan çağrılar da yine dikkat çeken bir diğer nokta oldu. Şu an Twitter başta olmak üzere tüm sosyal ağlarda reklamveren ve medya ajanslarına ana akım medyadaki reklamların durdurulması yönünde çağrılar devam ediyor.
Güncel Haberler