7 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
McKinsey’den CEO’lara 8 öneri: En önemlisi ne?
Haberler

McKinsey’den CEO’lara 8 öneri: En önemlisi ne?

Sena Tufan
18 Mart 2024
2 dk okuma

McKinsey, 2024 için önceliklerini belirlemeye çalışan yöneticiler için kapsamlı bir rapor hazırladı. Önümüzdeki döneme yönelik yöneticilere bir yol haritası sunan raporda; yapay zekaya, çevreye, orta kademe yöneticilere ve jeopolitik belirsizliklere dikkat çekildi.

McKinsey, 2021 ve 2022 yılına ait raporlar ve CEO’larla yaptıkları görüşmeler ışığında, “En önemlisi ne? 2024 yılında CEO’lar için 8 öncelik” başlığıyla bir rapor yayımladı.

Aposto’nun derlediği habere göre; “Sadece son birkaç yılda küresel salgın, bozulan tedarik zinciri, enflasyon gibi pek çok aksaklıkla başa çıkmayan çalışan CEO’lar için tüm bunları birlikte ele aldığınızda en zor çalışma ortamı oluşuyor” denilen raporda, CEO’ların 2024 yılı boyunca gündemine alması gereken en önemli konular sıralandı:

  • Yapay zeka

Geçen yılın en önemli gelişmesi, şüphesiz üretken yapay zekanın hayatımıza girişiydi. Şimdiden her sektörden ve her bölgeden binlerce şirket, her konuda iş faaliyetlerini geliştirmek için yapay zekadan faydalanmaya başladı bile. Ancak manşetleri ele geçiren yenilikler olsa da piyasaya hâkim olanlar bu yenilikleri ölçeklendirebilenler olacak. CEO’ların bu nedenle, önümüzdeki dönemde üç konuya odaklanması gerekiyor: Yapay zekanın işletmelerine hangi alanlarda katkı sağlayabileceği, tek bir uygulamadan pek çoğuna geçmek için ölçeklendirme yöntemleri ve bu yeni araçların sektörlerinin geleceğini nasıl şekillendireceği…

  • Teknolojiyle rekabet

Dijital çağ, orta yaş dönemine doğru ilerlerken çoğu şirket de dijital dönüşüme en azından adım attı. Ancak çok azı istediği sonuçları alıyor. Bunun nedeni de dijitalleşmeden maksimum faydayı sağlamak için gereken yeniden yapılanmaya gitmemiş olmaları. Bunu başaranlar gelirlerini artırır, maliyetlerini düşürürken, teknolojiyi yakalamak CEO’lar için öncelik olmayı sürdürüyor.

  • Yeşil işlere yatırım

Söze orta yerinden girelim: Gezegenimiz giderek ısınıyor, fatura ise her geçen gün kabarıyor. Yatırımcılar ve şirketler ise halen tereddütü elden bırakmıyor. McKinsey, olması gerekenin iş dünyasının her köşesinde binlerce yeni yeşil teknoloji şirketinin kurulması olduğunu söylüyor.

  • Süper gücünüzü bulmak

Hayranlık duyduğunuz herhangi bir şirketi düşünün; mutlaka onu diğerlerinden ayıran bir süper gücü olduğunu fark edeceksiniz. Toyota’nın üretim sistemi, LVMH’nin kusursuz işçiliği ve Disney’in yaratıcı müşteri deneyimleri… Şirketinizin süper gücünü bulmak sizi tıkanmış, metalaşmış pazarların bataklığından üstün performansın zirvelerine taşıyacak anahtar olabilir.

  • Orta kademe yöneticilerin önemini kavramak

Bazı şirketler orta kademe yöneticilerini gösterinin yıldızı olarak konumlandırır, bazılarıysa onları muhtemelen istemedikleri ve uygun da olmadıkları üst düzey yönetim rollerine terfi ettirir. Şirketlerin orta kademe yöneticilerle ilgili felsefelerini yeniden ele alması ve onları oldukları gibi, yani “şirketin kalbi” olarak kabul etmesi faydalı olabilir.

  • Jeopolitik olasılıkları alt etmek

Geleceğin, uzman tahminlerinin aksine çıkmak gibi bir huyu var. Ancak şirketler dünyadan kopuk var olamayacaklarına göre, bu beklenmedik olasılıkların hepsine hazırlıklı olmak zorunda. Söz konusu olan ister Rusya’nın Ukrayna’yı işgali gibi yüksek etkili sürpriz “siyah kuğular”, ister bölgesel çatışmaların tırmanma riski gibi “gri gergedanlar”, isterse de şirketlerin rekabet avantajı kazanabileceği “gümüş kaplamalar” olsun…

  • Büyümeye giden yolda cesur olmak

Büyüme her zaman CEO’ların birinci önceliğidir, ama oraya giden yol hiçbir zaman net değildir. Bazen pazar payını ele geçirmeniz, bazen yeni pazarlara açılmanız, bazen de tamamen başka bir konuya yönelmeniz gerekebilir. Büyümenin kuralları ise o kadar değişmez. 2024’te bu kurallardan öne çıkanlar şunlar olacak: Büyümeye güç sağlamak için teknolojiden faydalanmak, satış verimliliğini artırarak bildiğiniz yerde büyümek ve programatik olarak satın almak.

  • Makreoekonomik belirsizlikleri kucaklayabilmek

“Pandeminin tarihi yeniden şekillendirmesinin üzerinden dört yıl geçti ve bazı CEO’lar halen makroekonomik istikrarın gelişini bekliyor. Doğruyu söylemek gerekirse bu pek olası değil, ama sorun da değil” diyor McKinsey. Büyük şirketler, belirsizliklerden yararlanır; risk iştahını değerlendirir ve döngülerin dibine yakınken yatırım yaparlar. Bunu yaparken farklı senaryolar için planlarının hazır olduğundan da emin olurlar. McKinsey’in önümüzdeki 10 yılda global ekonominin nasıl şekillenebileceğiyle ilgili dört senaryosunu buradan inceleyebilirsiniz.

CEO’lar ufukta neler görüyor?

featured rapor
1 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
4 Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
5 Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok "uzaktan çalışma izni" talep ediyor
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok “uzaktan çalışma izni” talep ediyor
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

MMA Türkiye SMARTIES™ AWARDS '25 başvuruları başladı!
Haberler
MMA Türkiye SMARTIES™ AWARDS ’25 başvuruları başladı!
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
MNG Kargo gitti, DHL eCommerce geldi
Haberler
MNG Kargo gitti, DHL eCommerce geldi
İrem Alimoğlu
23 Mayıs 2025
Trump'ın tarifelerinin ardından dev markalardan peş peşe zam kararı!
Haberler
Trump’ın tarifelerinin ardından dev markalardan peş peşe zam kararı!
Marketing Türkiye
26 Mayıs 2025
Garanti BBVA ile A&B İletişim'in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi...
Haberler
Garanti BBVA ile A&B İletişim’in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi…
Marketing Türkiye
5 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.