20 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
McKinsey’den CEO’lara 8 öneri: En önemlisi ne?
Haberler

McKinsey’den CEO’lara 8 öneri: En önemlisi ne?

Sena Tufan
18 Mart 2024
2 dk okuma

McKinsey, 2024 için önceliklerini belirlemeye çalışan yöneticiler için kapsamlı bir rapor hazırladı. Önümüzdeki döneme yönelik yöneticilere bir yol haritası sunan raporda; yapay zekaya, çevreye, orta kademe yöneticilere ve jeopolitik belirsizliklere dikkat çekildi.

McKinsey, 2021 ve 2022 yılına ait raporlar ve CEO’larla yaptıkları görüşmeler ışığında, “En önemlisi ne? 2024 yılında CEO’lar için 8 öncelik” başlığıyla bir rapor yayımladı.

Aposto’nun derlediği habere göre; “Sadece son birkaç yılda küresel salgın, bozulan tedarik zinciri, enflasyon gibi pek çok aksaklıkla başa çıkmayan çalışan CEO’lar için tüm bunları birlikte ele aldığınızda en zor çalışma ortamı oluşuyor” denilen raporda, CEO’ların 2024 yılı boyunca gündemine alması gereken en önemli konular sıralandı:

  • Yapay zeka

Geçen yılın en önemli gelişmesi, şüphesiz üretken yapay zekanın hayatımıza girişiydi. Şimdiden her sektörden ve her bölgeden binlerce şirket, her konuda iş faaliyetlerini geliştirmek için yapay zekadan faydalanmaya başladı bile. Ancak manşetleri ele geçiren yenilikler olsa da piyasaya hâkim olanlar bu yenilikleri ölçeklendirebilenler olacak. CEO’ların bu nedenle, önümüzdeki dönemde üç konuya odaklanması gerekiyor: Yapay zekanın işletmelerine hangi alanlarda katkı sağlayabileceği, tek bir uygulamadan pek çoğuna geçmek için ölçeklendirme yöntemleri ve bu yeni araçların sektörlerinin geleceğini nasıl şekillendireceği…

  • Teknolojiyle rekabet

Dijital çağ, orta yaş dönemine doğru ilerlerken çoğu şirket de dijital dönüşüme en azından adım attı. Ancak çok azı istediği sonuçları alıyor. Bunun nedeni de dijitalleşmeden maksimum faydayı sağlamak için gereken yeniden yapılanmaya gitmemiş olmaları. Bunu başaranlar gelirlerini artırır, maliyetlerini düşürürken, teknolojiyi yakalamak CEO’lar için öncelik olmayı sürdürüyor.

  • Yeşil işlere yatırım

Söze orta yerinden girelim: Gezegenimiz giderek ısınıyor, fatura ise her geçen gün kabarıyor. Yatırımcılar ve şirketler ise halen tereddütü elden bırakmıyor. McKinsey, olması gerekenin iş dünyasının her köşesinde binlerce yeni yeşil teknoloji şirketinin kurulması olduğunu söylüyor.

  • Süper gücünüzü bulmak

Hayranlık duyduğunuz herhangi bir şirketi düşünün; mutlaka onu diğerlerinden ayıran bir süper gücü olduğunu fark edeceksiniz. Toyota’nın üretim sistemi, LVMH’nin kusursuz işçiliği ve Disney’in yaratıcı müşteri deneyimleri… Şirketinizin süper gücünü bulmak sizi tıkanmış, metalaşmış pazarların bataklığından üstün performansın zirvelerine taşıyacak anahtar olabilir.

  • Orta kademe yöneticilerin önemini kavramak

Bazı şirketler orta kademe yöneticilerini gösterinin yıldızı olarak konumlandırır, bazılarıysa onları muhtemelen istemedikleri ve uygun da olmadıkları üst düzey yönetim rollerine terfi ettirir. Şirketlerin orta kademe yöneticilerle ilgili felsefelerini yeniden ele alması ve onları oldukları gibi, yani “şirketin kalbi” olarak kabul etmesi faydalı olabilir.

  • Jeopolitik olasılıkları alt etmek

Geleceğin, uzman tahminlerinin aksine çıkmak gibi bir huyu var. Ancak şirketler dünyadan kopuk var olamayacaklarına göre, bu beklenmedik olasılıkların hepsine hazırlıklı olmak zorunda. Söz konusu olan ister Rusya’nın Ukrayna’yı işgali gibi yüksek etkili sürpriz “siyah kuğular”, ister bölgesel çatışmaların tırmanma riski gibi “gri gergedanlar”, isterse de şirketlerin rekabet avantajı kazanabileceği “gümüş kaplamalar” olsun…

  • Büyümeye giden yolda cesur olmak

Büyüme her zaman CEO’ların birinci önceliğidir, ama oraya giden yol hiçbir zaman net değildir. Bazen pazar payını ele geçirmeniz, bazen yeni pazarlara açılmanız, bazen de tamamen başka bir konuya yönelmeniz gerekebilir. Büyümenin kuralları ise o kadar değişmez. 2024’te bu kurallardan öne çıkanlar şunlar olacak: Büyümeye güç sağlamak için teknolojiden faydalanmak, satış verimliliğini artırarak bildiğiniz yerde büyümek ve programatik olarak satın almak.

  • Makreoekonomik belirsizlikleri kucaklayabilmek

“Pandeminin tarihi yeniden şekillendirmesinin üzerinden dört yıl geçti ve bazı CEO’lar halen makroekonomik istikrarın gelişini bekliyor. Doğruyu söylemek gerekirse bu pek olası değil, ama sorun da değil” diyor McKinsey. Büyük şirketler, belirsizliklerden yararlanır; risk iştahını değerlendirir ve döngülerin dibine yakınken yatırım yaparlar. Bunu yaparken farklı senaryolar için planlarının hazır olduğundan da emin olurlar. McKinsey’in önümüzdeki 10 yılda global ekonominin nasıl şekillenebileceğiyle ilgili dört senaryosunu buradan inceleyebilirsiniz.

CEO’lar ufukta neler görüyor?

featured rapor
1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
3 Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
4 Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
5 Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin “en”leri The TECHX Awards’da ödüllerine kavuşuyor!
Müşteri deneyiminin “en”leri The TECHX Awards’da ödüllerine kavuşuyor!
YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
Beymen Tersane-Galleries of Luxury kapılarını açtı!
Beymen Tersane-Galleries of Luxury kapılarını açtı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kusursuzluk devri kapandı: Victoria’s Secret podyumunda kapsayıcılığın yeni yüzleri
Haberler
Kusursuzluk devri kapandı: Victoria’s Secret podyumunda kapsayıcılığın yeni yüzleri
Nafizcan Önder
16 Ekim 2025
Anadolu’nun En İyi İşverenleri™ 2025 açıklandı: Güven, takdir ve pozitif iş yeri kültürü öne çıkıyor
Haberler
Anadolu’nun En İyi İşverenleri™ 2025 açıklandı: Güven, takdir ve pozitif iş yeri kültürü öne çıkıyor
İrem Alimoğlu
2 Ekim 2025
L’Oréal Türkiye cesur bilim kadınlarını gelecek nesillerle buluşturuyor
Haberler
L’Oréal Türkiye cesur bilim kadınlarını gelecek nesillerle buluşturuyor
Marketing Türkiye
16 Ekim 2025
Kodak’tan koleksiyon kültürüyle nostaljiyi buluşturan yeni sürpriz: “Charmera”
Haberler
Kodak’tan koleksiyon kültürüyle nostaljiyi buluşturan yeni sürpriz: “Charmera”
Sena Tufan
11 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.