20 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
McDonald's Türkiye fırsat eşitliği için çalışıyor
Haberler

McDonald’s Türkiye’den kadınlara tam destek…

Marketing Türkiye
12 Kasım 2021
3 dk okuma

Sürdürülebilirlik son dönemde sadece toplumsal bir mesele değil, şirketlerin de meselesi. Artan tüketici hassasiyetiyle birlikte şirketler, günbegün daha geniş kapsamlı sorumluluklar alıyor. Bu kapsamda gerçekleştirdiği diğer tüm projelerinin yanında fırsat eşitliği konusunda da ses getiriyor McDonald’s Türkiye. “Kadınlara Destek Hareketi”ndeki adımlarını sıklaştırıyor. Sadece iş hayatında da değil üstelik! Mcdonald’s hem spor hem de eğitim alanında kadınların hayatına dokunuyor.

  • McDonald's Türkiye'den kadınlara tam destek…
    Elif Göktaş, McDonald’s Türkiye Pazarlama Direktörü

McDonald’s Türkiye Pazarlama Direktörü Elif Göktaş, kadınların iş hayatında hak ettiği yere gelmesinin yanı sıra erkeklerle eşit koşullarda çalışabilmesi için çaba gösterdiklerini söylüyor. Başarının fırsat eşitliğiyle mümkün olduğunu belirten Göktaş, “Kadınların hayatın her alanına etkin katılımı, sürdürülebilir bir geleceğin de kilit unsuru” diyor. Yani, McDonald’s Türkiye kadınları sadece iş hayatında değil, spor ve eğitim alanlarında da destekliyor. McDonald’s Türkiye’nin son dönemde toplumda fark yaratan projelerini Elif Göktaş’tan dinleyelim…

Amacımız daha eşit bir dünya

  • Kadınlar hayatın pek çok alanında ön yargılar ve kalıplar gibi soyut engellere karşı var olma mücadelesi veriyor. Şirketlerin bu mücadelenin bir parçası olması gerektiğine inanıyoruz. Toplumsal cinsiyet eşitliğinin sağlanması, kadınların her alanda güçlendirilmesi ve cesaretlendirilmesi için projeler geliştirilmesi çok önemli. Çalışma şartlarının iyileştirilmesi, eşit ücret politikasının yaygınlaşması, kadın inisiyatiflerinin çalışmalarına destek verilmesi iş hayatında fark yaratabilecek başlıklar.
  • McDonald’s Türkiye olarak çalışma hayatında eşitliği destekliyor, kadın konusunun gündemde kalması için çalışmalar yapıyoruz. Kadınların hayatın her alanına etkin katılımı, sürdürülebilir bir geleceğin de kilit unsuru… Bizim de amacımız, daha eşit bir dünya yaratabilmek.
  • Kadın çalışan sayımızı artırmak için gayret ediyoruz. Tüm işe alım, terfi/atama süreçlerine kadın adayları eşit bir yaklaşımla dahil ediyoruz. 2015 yılından bu yana kadın istihdamını artırmaya yönelik çalışıyoruz. 2017 yılında ilave bin kişi istihdam hedefiyle her restoranımızda minimum iki-üç orta yaş ve üzeri kadın çalışanlarımızın istihdamına odaklandık. Bu kişilerin bir kısmını da anneler, ev kadınları oluşturdu. 2018 yılında Hanımeli teşvik programını hayata geçirdik. Çok yakında daha fazla orta yaş çalışanı restoranlarımıza almak için bir iletişim başlatacağız. Şu anda restoranlarımızda 400’e yakın orta yaş ve üzeri kadın çalışıyor.
  • Kadın sürücü projemize de bu yıl hız verdik. Erkeklerin ağırlıkta olduğu bir başka alanda da kadınlara yer açıyoruz. Şu an 16 kadın sürücümüz bizimle çalışıyor. Bu yönde yaptığımız iletişim çalışmalarıyla sürücülerimiz arasında kadınların sayısını artırıyoruz.
  • İş hayatında başarı elde etmek cinsiyete endeksli değil. Kadınlar erkek meslektaşlarına göre daha ikna edici ve risk almaya daha istekli. Duygusal zeka onları daha başarılı kılıyor. Biz de McDonald’s Türkiye olarak kadın veya erkek yönetici arasında bir fark görmüyoruz. Bu sebeple kadınların iş hayatındaki liderliğini de destekliyoruz. Üst yönetimimizde yüzde 60 kadın yönetici bulunuyor. Toplam çalışan sayımız içinde kadınların oranı yüzde 33. Bu oranı 2023 sonuna kadar yüzde 51’e çıkarmayı hedefliyoruz. Böylece McDonald’s’ı kadınların yönettiği bir konuma taşıyacağız.
  • McDonald's Türkiye'den kadınlara tam destek…
  • McDonald's Türkiye'den kadınlara tam destek…

Sporda da, eğitimde de fırsat eşitliği

  • Sporda da kadınların yanındayız. Geçen yıl Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) ile yaptığımız anlaşma kapsamında A Milli Erkek ve Kadın Futbol Takımları’nın “lezzet sponsoru” olduk. Futbol ‘erkek işi’ algısını yıkmak ve kadın futbolcularımızı daha görünür kılmak için, A Milli Kadın Futbol Takımı’nın maçlarını sponsor marka olarak ilk kez canlı yayınla ekrana getirdik. Canlı maç yayınlarına hâlâ devam ediyoruz.
  • Bu alanda bir desteğimizi de A Milli Kadın Voleybol Takımımızın yanında olarak gösterdik. Kadın voleybolcularımız zaten çok başarılı. Amacımız sporun her branşında kadınların başarılı olabileceğini göstermek, hayatın her alanında cinsiyet ayrımcılığı ve ön yargılara karşı mücadele veren kadınları tüm kadınları cesaretlendirmek. Keza, eğitimde de kadınlar ikinci plana itiliyor. Oysaki herkesin eşit koşullar içinde eğitim alması, kendisini geliştirmeye yardımcı olacak kaynaklardan yetenek ve isteği dahilinde faydalanabilmesi gerekiyor. Ekonomik, coğrafi ve toplumsal faktörler nedeniyle kız çocuklarının okula gitmesi halen kısıtlanıyor. Üniversiteye kadar okutulan kızların sayısı erkeklerle eşit değil.
  • McDonald’s Türkiye olarak kadınlara destek hareketini büyütmek için her fırsatı değerlendiriyoruz. Bu kapsamda cinsiyet eşitliği konusundaki farkındalığın çocuklukta verilen eğitimle temel bulacağına inancımız doğrultusunda 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde mcdonalds.com.tr ve McDonald’s mobil uygulaması üzerinden gerçekleştirdiğimiz satışlardan elde edilen gelirin tamamını, Anne Çocuk Eğitim Vakfı’na (AÇEV) bağışladık. Arzumuz, kız çocuklarının da eşit haklarla büyüdüğünü görmek. Eğer bu konuda fırsat eşitliği sağlanırsa eğitimli, meslek sahibi, ekonomik gücü olan kadınların sayısı artabilir.

featured Mcdonald's Türkiye
1 2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
2 Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
3 CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
4 Türk hanelerinde "kahve" devrimi: Makine sahipliği yüzde 79'a ulaştı...
Türk hanelerinde “kahve” devrimi: Makine sahipliği yüzde 79’a ulaştı…
5 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Güncel Haberler
Güvenin anatomisi: Liderlik davranışları şirketlerin kaderini nasıl belirliyor?
Güvenin anatomisi: Liderlik davranışları şirketlerin kaderini nasıl belirliyor?
İş dünyasında haftanın atamaları (13-19 Aralık)
İş dünyasında haftanın atamaları (13-19 Aralık)
Bellona ve Doqu Home, uçtan uca medya yatırım süreçlerini WPP Media Türkiye'ye emanet etti
Bellona ve Doqu Home, uçtan uca medya yatırım süreçlerini WPP Media Türkiye’ye emanet etti
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Platformlar isyanda: Kaliforniya, reklamların sesini kısıyor...
Haberler
Platformlar isyanda: Kaliforniya, reklamların sesini kısıyor…
Nafizcan Önder
9 Ekim 2025
Bersay İletişim Danışmanlığı’nda yeni dönem: CEO koltuğuna Dr. Muhammed Attila Sevim geçti
Haberler
Bersay İletişim Danışmanlığı’nda yeni dönem: CEO koltuğuna Dr. Muhammed Attila Sevim geçti
Nafizcan Önder
8 Ekim 2025
Hamdi Ulukaya’nın Chobani’si, New York sokaklarında kestane dağıtıyor...
Haberler
Hamdi Ulukaya’nın Chobani’si, New York sokaklarında kestane dağıtıyor…
Marketing Türkiye
3 gün önce
Apple, Clips uygulamasının fişini çekti!
Haberler
Apple, Clips uygulamasının fişini çekti!
Sena Tufan
13 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.