15 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
McDonald's, "Famous Orders" kampanyasını İngiltere'ye taşıdı: "Stormzy gibi sipariş ver"
Haberler

McDonald’s, “Famous Orders” kampanyasını İngiltere’ye taşıdı: “Stormzy gibi sipariş ver”

Nafizcan Önder
14 Şubat 2025
1 dk okuma

McDonald’s, ünlü isimlerin siparişlerini öne çıkaran Famous Orders kampanyasının ABD’deki büyük başarısının ardından çalışmayı İngiltere’ye taşıdı. Markanın yerelleşme stratejisinde önemli bir rol oynayan kampanyanın yüzü ise ünlü İngiliz rapçi Stormzy oldu.

ABD’de Travis Scott, BTS, Saweetie ve Mariah Carey gibi dünya çapında ünlü isimlerle yürütülen Famous Orders kampanyası, özellikle genç tüketicileri McDonald’s’a çekme konusunda büyük bir başarı yakalamıştı. TikTok ve Twitter gibi platformlarda viral olan kampanya, siparişleri bir pop kültürü fenomenine dönüştürdü. Şimdi ise McDonald’s, bu küresel stratejiyi yerel bir dokunuşla İngiltere’ye adapte ediyor.

Stormzy iş birliği, McDonald’s’ın İngiltere pazarındaki genç müşterilerle bağ kurma çabasının önemli bir parçası. Marka ünlü rapçinin etkisiyle kampanyanın, İngiliz gençliği arasında hızlı bir şekilde benimsenmesini hedefliyor. Stormzy’nin Londra aksanı üzerinden mizahi bir anlatım oluşturulması, markanın genç ve dinamik kimliğini pekiştiriyor.

Filmin en dikkat çeken detaylarından biri ise siparişi veren herkesin Stormzy’nin Güney Londra aksanıyla konuşması. Bu eğlenceli dokunuş, kampanyaya mizahi bir hava katarken, İngiliz kültürüne ve yerel kimliğe de güçlü bir vurgu yapıyor.

“Famous Orders” kampanyası markalara ne diyor?

McDonald’s’ın bu hamlesi, markaların kültürel adaptasyon ve yerel kimliği ön plana çıkararak nasıl küresel başarıyı sürdürebileceğinin önemli bir örneği. Famous Orders kampanyası, sadece ünlülerin siparişlerini paylaşmakla kalmıyor, aynı zamanda tüketicilere markayla eğlenceli ve samimi bir etkileşim kurma fırsatı da sunuyor. McDonald’s’ın yıllardır başarıyla yürüttüğü glokalizasyon stratejisinin son dönemlerde en çok dikkat çeken iletişim çalışmalarından biri olan “Famous Orders”ın başka pazarlarda da hayata geçip geçmeyeceği henüz bilinmiyor.

Türkiye’nin global yerlileri!

featured glokalizasyon mcdonalds
1 Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
2 Türkiye’de sosyal medya platformlarına erişim sorunu sürüyor
Türkiye’de sosyal medya platformlarına erişim sorunu sürüyor
3 Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi'nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi’nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
4 Yurt dışı çıkış harcına zam kararı Resmi Gazete'de yayımlandı...
Yurt dışı çıkış harcına zam kararı Resmi Gazete’de yayımlandı…
5 Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler...
Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler…
Güncel Haberler
Üstad yine durmamış
Üstad yine durmamış
TikTok'ta #PerfumeTok rüzgarı: Koku pazarına Z kuşağı yön veriyor...
TikTok’ta #PerfumeTok rüzgarı: Koku pazarına Z kuşağı yön veriyor…
Ajanslarda yapay zekanın geleceğini "kod" değil, "kültür" belirleyecek...
Ajanslarda yapay zekanın geleceğini “kod” değil, “kültür” belirleyecek…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Bratz x Clueless iş birliğiyle 90’lar modası geri döndü...
Haberler
Bratz x Clueless iş birliğiyle 90’lar modası geri döndü…
Sena Tufan
17 Temmuz 2025
Türkiye’nin ilk lüks AVM’si Prestige Mall kapandı
Haberler
Türkiye’nin ilk lüks AVM’si Prestige Mall kapandı
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
PayPal’dan sınırları aşan hamle: PayPal World
Haberler
PayPal’dan sınırları aşan hamle: PayPal World
Nafizcan Önder
23 Temmuz 2025
Refik Anadol imzalı "Messi'nin en sevdiği golü" 1 milyon 865 bin dolara satıldı!
Haberler
Refik Anadol imzalı “Messi’nin en sevdiği golü” 1 milyon 865 bin dolara satıldı!
Nafizcan Önder
24 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.