Mayıs ayının en dikkat çeken global reklam kampanyaları…
Sebastian Loeb’ün bile park yardımına ihtiyacı olabilir
BETC Paris ve Peugeot, dokuz kere Dünya Ralli Şampiyonu olan Sebastian Loeb’ün bile şehirdeki zorlu koşullarda yardıma ihtiyaç duyduğunu kanıtlayan eğlenceli bir kampanya için güçlerini birleştirdi. Klasik otomobil reklamlarının bir parodisi olan reklam, Peugeot 208’in özelliklerini göstermeyi amaçlıyor ancak Loeb her defasında bu özellikleri kullanmayı reddediyor. Reklam filminde ralli spikeri ünlü ralliciye karşı öfkesini dile getirirken Loeb sakinliğini koruyor. BETC Paris ve Peugeot iş birliğiyle hayata geçen reklamın yönetmen koltuğundaysa Gary Freedman oturuyor.
https://www.youtube.com/watch?v=_pHWi3tt6EA
Dans etmek için oradalar, tacize uğramak için değil
Schweppes, Ogilvy Brazil iş birliğiyle gece kulüplerinde kadınların başına gelen taciz olayları için farkındalık yaratmayı amaçlayan dikkat çekici bir kampanyaya imza attı. Brezilya’da kadınların yüzde 86’sının gece kulüplerinde fiziksel tacize maruz kaldığı gerçeğinden hareketle kampanya kapsamında gece kulüplerine giden kadınlara özel sensörler barındıran elbiseler verildi. Belli bölgelere yerleştirilen sensörler aracılığıyla kadınların ne kadar yoğun fiziksel tacize maruz kaldığını kanıtlamak isteyen reklam kampanyasından ortaya çıkan veriler olayın ne denli büyük olduğunu da gösteriyor.
İhtiyarlara lunaparkta yer var
Dünyanın en eski lunaparklarından Tivoli Lunaparkı 175’inci yaş gününü eğlenceli bir kampanyayla kutladı. Kopenhag merkezli &Co. reklam ajansı tarafından hazırlanan çalışmada lunaparkın tadını yaşlıların çıkardığı görülüyor. Rollercoaster’a binerken beyaz saçları uçuşan kadınlar, çarpışan arabalara binen yaşlı bir çift ve pamuk şekerin tadını çıkaran ihtiyarların görüldüğü reklam filmi eğlenmenin yaşının olmadığını gösteriyor.
Anneler aslında ne ister?
Kanadalı sağlık kuruluşu SickKids’in Anneler Günü için hazırladığı reklam filmi duygusal tonuyla dikkat çekiyor. Cossette reklam ajansının elinden çıkan “SickKids VS: Nothing” adlı reklam filminde annelere yaklaşan Anneler Günü için ne istedikleri soruluyor. Anneler ise hep bir ağızdan hiçbir şey istemediğini belirtiyor. Tek istediklerinin hasta çocuklarının sağlığına kavuşması olduğunu ifade eden anneler özel gün pazarlamasının sosyal sorumluluk esasına dayanması gerektiğinin altını çiziyor.
İçine dünyaları alan kamyon
Volkswagen’in yeni reklam filmi test sürüşlerine yeni bir boyut kazandırıyor. São Paulo merkezli reklam ajansı AlmapBBDO’nun hazırladığı “Test Track” adlı reklamda Volkswagen’in bir kamyonu özel bir parkurda engelleri aşmaya çalışıyor. Daha sonra tüm parkur yükleriyle beraber sökülüp kamyona yükleniyor. Bununla yetinmeyip parkurda çalışan elemanları da içine sığdıran kamyonları için Volkswagen, “Her ihtiyacınız için doğru hacimde” sloganını uygun görmüş.
Katliamın müzayedesi olmaz
Londra merkezli Stop Ivory adlı sivil toplum örgütü fildişi satışını önlemek için dikkat çeken bir sosyal farkındalık kampanyasına imza attı. Şık bir salonda büyük bir fildişinin açık artırmada satılmasını konu edinen reklam filmi kanlı sonuyla tüyler ürpertiyor. Bir fildişinin alınabilmesi filin 15 dakika boyunca kıyıma maruz kaldığının altını çizen reklam filmi dünyanın birçok yerinde “yasal” sınırlar dahilinde fildişi ticaretinin devam ettiğini eleştirel bir tonla vurguluyor. Afrika fillerini kurtarmak için zamanın daraldığını ifade eden reklam filmi J Walter Thompson UK tarafından hazırlanmış.
Koreli seks köleleri adalet arıyor (BÜYÜK)
Japonya’nın İkinci Dünya Savaşı’nda işlediği savaş suçlarından belki de en büyüğü, çoğunluğu 18 yaşın altında olan binlerce Koreli kadını zorla alıkoyup seks köleliğine zorlamasıydı. Yaklaşık 200 bin kadın yıllarca Japon askerleri tarafından tecavüze maruz bırakılırken savaş bitiminde Japon hükümeti bu kadınları öldürdü. Bugün hayatta kalan 30 kadar Koreli kadın, seslerini duyurabilmek için bir kampanyaya imza attı. Katliamı betimleyen bir resmin açıkhava çalışmasına dönüştürüldüğü kampanyada Koreli kadınlar üstü kapatılan gerçeği tüm dünyayla paylaşıyor.
En iyi sanat akımları en kötü zamanda çıkar (BÜYÜK)
TBWA/CHIAT/DAY bu sene 21’incisi düzenlenecek Brooklyn Film Festivali için dikkat çekici bir kampanya hazırladı. Tarihten örnekler vererek en ünlü sanat akımlarının en kötü dönemlerde çıktığını ifade eden reklam filmi bu duruma önemli kanıtlar sunuyor. Büyük Veba Salgını’nın Rönesans’ı, Büyük Bunalım’ın da Swing’i yarattığına dikkat çeken reklam filminde Trump’ın Amerikan Başkanı olduğu gerçeğinden hareketle “Bu yılki festival harika olacak” iddiası yer alıyor.
https://vimeo.com/268424122
Facebook’un da erişemediği yerler var
Geçtiğimiz aylarda yaşanan Facebook veri skandalı bir sosyal sorumluluk kampanyasına dönüştü. DAVID reklam ajansı tarafından hazırlanan “What’s Or Your Mind” adlı reklam filminde Facebook’un bir kadın hakkında her şeyi bildiğini, ancak paylaşmasına izin vermediği bir şey olduğunun altı çiziliyor. Meme kanseri için farkındalık oluşturan MACMA adlı sivil toplum örgütü için hazırlanan reklam filmi “Yılda 3 bin kez Facebook’u kontrol ediyoruz” diyor ve ekliyor, “Artık mamografi için de zaman harcamak gerekiyor.”
Spor sanata da ilham verir
2019’da Abu Dhabi’de gerçekleşecek Özel Yaz Olimpiyat Oyunları’na katılacak 52 Kolombiyalı sporcuya maddi destek olmak için hazırlanan kampanyada zihinsel engelli sporcuların hareketleri birer sanat eserine dönüştürüldü. “Road to Frame” adlı kampanya sporcuların antrenmanları sırasındaki hareketlerini motion capture teknolojisi sayesinde üç boyutlu bir sanat gösterisine çevirdi. Zihinsel engelli sporcuların hareketleri ülkenin en ünlü sanat fuarı La Feri del Millón’da satışa çıkarıldı. Açık artırma sonucunda 30 bin dolar finansman sağlanan kampanya ile 2019’da Abu Dhabi’de yarışacak Kolombiyalı sporculara destek olundu.