7 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Mart ayında en çok hangi diziler konuşuldu?
Haberler

Mart ayında en çok hangi diziler konuşuldu?

Sena Tufan
13 Nisan 2025
2 dk okuma

MTM Medya Takip Merkezi, Mart 2025’te medya ve sosyal medyada en çok konuşulan televizyon dizilerini araştırdı. Rapora göre Kızılcık Şerbeti ve Uzak Şehir öne çıktı. Yayın günleri ve dizilerin yer aldığı mecralar ise konuşulma oranlarında belirleyici oldu.

Araştırma sonuçlarına göre, geçtiğimiz ay televizyon dizileri ekranların yanı sıra medya ve sosyal medyada da gündemden düşmedi. İzleyici tercihleri, mecra ve yayın gününe göre farklılık gösterdi. Bu farklılıklar, dizilerin haber ve dijital içeriklerdeki yerini etkiledi.

Mart ayında en çok hangi diziler konuşuldu?

Kızılcık Şerbeti ve Eşref Rüya medyada öne çıktı

Medya yansımalarında özellikle internet siteleri ve yazılı basın öne çıkarken, televizyon içeriklerinde konuya yer verilme oranı görece daha düşük seviyede gerçekleşti.

Mart ayında medyada en çok konuşulan dizi, toplam 3 bin 540 içerikle Kızılcık Şerbeti oldu. Show TV ekranlarında yayınlanan dizi, toplumsal konulara yer veren senaryosuyla öne çıkıyor. Dizi, cuma günleri izleyiciyle buluşuyor. İkinci sırada yer alan Eşref Rüya ise 3 bin 448 içeriğe konu olurken, onu, 3 bin 312 içerikle Uzak Şehir takip etti.

Medyada en çok konuşulan diziler

  • Kızılcık Şerbeti: 3 bin 540 haber
  • Eşref Rüya: 3 bin 448 haber
  • Uzak Şehir: 3 bin 312 haber
  • İnci Taneleri: 2 bin 596 haber
  • Kızıl Goncalar: 2 bin 568 haber
  • Sandık Kokusu: 1.969 haber
  • Deha: 1.852 haber
  • Kuruluş Osman: 1.830 haber
  • Hudutsuz Sevda: 1.822 haber
  • Kral Kaybederse: 1.777 haber

Uzak Şehir sosyal medyada zirvede

734 bin 100 sosyal medya yansımasıyla Uzak Şehir, Mart ayında dijital mecralarda en çok konuşulan dizi oldu. Dizi, karakter odaklı sahneleriyle sosyal medya kullanıcıları arasında yüksek etkileşim yarattı.

İkinci sırada Kızıl Goncalar (494 bin 300), üçüncü sırada Kızılcık Şerbeti (346 bin 500) yer aldı. Ayrıca Bir Gece Masalı ve Yalı Çapkını, sosyal medya platformlarında geniş yankı bulan diğer diziler oldu.

Sosyal medyada en çok konuşulan diziler             

  • Uzak Şehir: 734 bin 100 ileti
  • Kızıl Goncalar: 494 bin 300 ileti
  • Kızılcık Şerbeti: 346 bin 500 ileti
  • Eşref Rüya: 322 bin 000 ileti
  • Bir Gece Masalı: 279 bin 300 ileti
  • Yalı Çapkını: 269 bin 800 ileti
  • Hudutsuz Sevda: 244 bin 300 ileti
  • Sahipsizler: 205 bin 400 ileti
  • Piyasa: 204 bin 000 ileti
  • Deha: 192 bin 600 ileti

Mecra tercihleri; hikayeye göre farklılaşıyor

Verilere göre geleneksel medya, toplumsal ve dramatik içeriklere sahip dizilere daha fazla yer verirken; sosyal medyada izleyiciyi anlık olarak etkileyen, karakter merkezli ve hızlı tempolu yapımlar öne çıktı.

  • Kızılcık Şerbeti, her iki mecrada da üst sıralarda yer aldı.
  • Eşref Rüya, özellikle yazılı basında yüksek sayıda içeriğe konu oldu.
  • Uzak Şehir, medya ve sosyal medya arasında benzer sıralarda yer aldı.
  • Bir Gece Masalı, Yalı Çapkını, Sahipsizler gibi yapımlar, sosyal medyada daha yoğun konuşularak dijital platformlarda öne çıktı.

Rapora göre; kısmen de olsa yayın günlerinin dizilerin konuşulması üzerinde etkili olduğu ve hafta başı, ortası veya sonuna denk gelen yayınların daha fazla etkileşim aldığı görülüyor.

İlgi ekrandan medya ve sosyal medyaya taştı

Veriler, dizilerin yalnızca ekran karşısında değil, medya ve sosyal medya platformlarında da gündemde kaldığını ortaya koyuyor. Medya organlarında haber konusu olan yapımlar, sosyal medya kullanıcıları tarafından da paylaşılıp yorumlanıyor. Geleneksel medya ile dijital mecralar arasında içerik tercihlerindeki farklılıklar, yapımcılar için izleyici kitlesini anlama konusunda da bilgi sunuyor.

Kaynak: Medya Takip Merkezi

YouTube Rating Report sonuçları açıklandı: Mart ayında haberin merkezi “YouTube” oldu!

featured MTM Medya Takip Merkezi
1 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
4 Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
5 Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok "uzaktan çalışma izni" talep ediyor
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok “uzaktan çalışma izni” talep ediyor
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yüksek protein çılgınlığı büyüyor!  
Haberler
Yüksek protein çılgınlığı büyüyor!  
Marketing Türkiye
17 Mayıs 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (2-9 Mayıs)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (2-9 Mayıs)
Sena Tufan
9 Mayıs 2025
WhatsApp, "Güncellemeler" sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Haberler
WhatsApp, “Güncellemeler” sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Marketing Türkiye Mayıs sayısı yayında: Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Haberler
Marketing Türkiye Mayıs sayısı yayında: Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Nafizcan Önder
1 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.