Marketing Türkiye Mayıs Sayısı Çıktı!

 

Ali Saydam: “Bir kampanya beş çelişki!”

Türkiye’nin en iyi ajanslarından biri olan ve mensubu olmaktan onur duyduğum Bersay İletişim Danışmanlığı da dahil olmak üzere zaman zaman PR ajansları

hatalı işlere imza atabiliyor. Gelin bu hatalı işlere yakından bakıp çelişkileri birlikte gözden geçirelim…

Colins’in yeni kampanyası çok iddialı!

Rusya ile yaşanan büyük krize rağmen pazardaki hakimiyetini sürdüren COLIN’S, Türkiye pazarını da unutmadı. Marka son zamanların popüler oyuncularından Çağatay Ulusoy ve Victoria’s Secret’ın yeni meleği Taylor Marie Hill’ın rol aldığı yeni reklam filmi “Hayat Öpücüğü” ile rakiplerine oldukça iddialı bir mesaj gönderiyor…

Günseli Özen Ocakoğlu: “Vicdan yaptıran reklam kampanyası!”

OMO Global Çocuk ve Oyun Araştırması’nın sonuçları oldukça ilginç. Çocukların her gün bir saatten daha az açık havada kaldığı ve bu sürenin bir mahkûmun açık

havada kalma süresinden daha kısa olması düşündürücü. Araştırma sonuçlarından yola çıkarak hazırlanan kampanya da annelere vicdan yaptıracak gibi görünüyor…

Türk Toplumu gelecekten kaygılı!

Ipsos’un “Türkiye’yi Anlama Kılavuzu” araştırmasına göre, Türkiye’de toplumunun yüzde 66’sı kadınların iş hayatında daha aktif olmasını destekliyor. Buna karşın yüzde 57’si kadının çalışması için kocasının rızasının olması gerektiği görüşünde. Yine araştırmaya katılanların yüzde 55 ailesinin ve çocuklarının geleceğinden endişeli olduğunu söylerken, yüzde 47’si ise emekliliğinde nasıl geçineceğini bilmiyor…

Murat Kelkitlioğlu: “Para kazanmak isteyen yayıncı olmaz!”

“Hiçbir zaman tarafsızlık gibi bir iddiam olmadı. Tuttuğum taraf ise Milli Duruş’tur” diyor Akşam Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Murat Kelkitlioğlu… Patronu

Ethem Sancak’ın medya sektörüne girmeden önce Türkiye’nin en zengin ilk 10 isimi arasında yer aldığını ancak sektöre girdiğinden beri o listelere girmediğini

hatırlatan deneyimli gazeteci, para kazanmak isteyen iş adamının yayıncı olmaması gerektiğini belirtiyor ve ekliyor “Bu bir gönül işi, bir misyon meselesi…”

Hükümete yakınlığıyla bilinen Kelkitlioğlu, yine hükümete yakın medyayı şu sözlerle eleştiriyor: “Her gün Cumhurbaşkanı ya da Başbakan’ı aynı dille manşete

çıkarmak gazetecilik değil.”

Ali Gürak: “Çocuklar Dijitalde!”

Hangi sektörden olursa olsun çocukları merkezine koymuş her markanın dijital alanda yapabileceği pek çok şey var. Eğer güzel bir hikayeniz varsa mutlaka dijital pazarlama araçlarını da kampanyanıza entegre edin.

Bu deneyimi kaçırmayın!

Marketing Türkiye tarafından 23 Mayıs Pazartesi günü SALT Galata’da gerçekleştirilecek olan Deneyim Tasarımı & Yönetimi Konferansı katılımcılarına “yeni bir konferans deneyimi” yaşatacak. Etkinlik, son dönemde pazarlama sektörünün ilgi odağı “Deneyim Tasarımı”na dünyaca ünlükonuşmacılarıyla yeni bir boyut getirecek…

ALFA AWARDS “Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar”ı Ödüllendirilecek

Marketing Türkiye’nin 23 Mayıs Pazartesi günü SALT Galata’da gerçekleştireceği Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi’nin hemen ardından açıklanacak olan ve “Müşteri deneyimini en iyi yöneten markalar”ın ödüllendirileceği A.L.F.A. Awards için geri sayım başladı.

Koray Özdemir: “Deneyimsel Pazarlama 3.0: Adversperiential”

Alışıla gelmiş bir reklam ajansları ödül törenindeyiz. Herkes çok yaratıcı bir ilan ya da bir reklam filmi seçimi için heyecanla bekliyor. Yılın en yaratıcı çalışması bir afiş mi olacak yoksa bir online kampanya mı diye merakla beklerken o da ne?Viral videoyla milyonlara yayılmış bir gerilla etkinlik seçiliyor!

Kıvanç Zaimler: “Müşteri deneyiminde oyun kurucu olacağız”

Enerji pazarındaki serbestleşme sürecini ve Enerjisa’nın yeni dönem stratejilerini konuşmak üzere bir araya geldiğimiz Enerjisa yeni CEO’su Kıvanç Zaimler “Amacımız GSM ve bankacılık sektöründe verilen yüksek hizmet kalitesini enerji sektörüne taşımak” diyor… “Türkiye’nin Enerjisi” sloganıyla gerçekleştirdikleri kampanyayla marka bilinirliğini yüzde 47’denyüzde 83’e çıkardıklarını belirten Zaimler, müşteri deneyiminde pazarda oyun kurucu marka olacaklarını dile getiriyor.

Z kuşağı’na hazır mısınız?

2000 yılından sonra doğanları kapsayan Z Kuşağı bugün 20 milyonu aşan nüfusuyla Türkiye’nin neredeyse yüzde 30’unu oluşturuyor… Ancak birkaç yıl içinde en büyük tüketici gurubunu oluşturacak olan bu kitle tabiri caizse bir “sır küpü.” Kantar Medya Consumer Intelligence Müşteri İlişkileri Direktörü Mustafa Bölükbaşı, TGI Türkiye Araştırması 2015 Sonbahar verileriyle işte bu sır küpünün kapağını araladı ve Z Kuşağı’nın hayata bakışını ve özelliklerini Marketing Türkiye okurları için analiz etti…

Christophe Pillet: “Dijitalleşme tasarımı özgürleştirdi”

Dünyaca ünlü mimar ve tasarımcı Christophe Pillet, “Trendleri takip ettiğimi söyleyemem. Aynı şekilde trendlereinanmıyorum da… Kendimi daha çok bir hikaye anlatıcısı gibi görüyorum” diyor. Dijitalleşmeyle birlikte tasarımın daha da özgürleştiğini ve harmanlama yeteneğimizin artığını söyleyen Pillet, gençlere ise “Kendi vizyonunuza inanın, diğerlerinin söylediklerine fazla güvenmeyin” tavsiyesinde bulunuyor…

Dördüncü sanayi devrimine geçiş artık an meselesi!

Sanayi dünyası son beş yıldır Endüstri 4.0 kavramını konuşuyor. Dördüncü Sanayi Devrimi olarak adlandırılan bu yeni dönem, üretimden pazarlamaya tüm süreçlerin dijitalleşmesi anlamına geliyor. Peki, Endüstri 4.0’a geçişte şirketlerin takip etmesi gereken adımlar neler? Dördüncü Sanayi Devrimi mevcut düzenden hangi yönleriyle ayrışıyor? Yeni düzenle ilgili tüm merak edilenleri Türkiye’de dönüşüm sürecinin en etkili oyuncularına sorduk…

Bu markalar ezber bozuyor!

Hızla değişen tüketici ihtiyaçları tüm sektörlerde ciddi değişimleri beraberinde getiriyor. Bu değişime ayak uyduran, ezber bozarak tüketici ihtiyaçlarına yanıt veren markalar liderliği ele alırken, değişimleri görmezden gelenler ise kaybolup gidiyor. Peki, değişen gündemi takip ederek tüketicilerin ihtiyaçlarına hitap eden, sektörlerinde kuralları altüst edip ezber bozan markalar hangileri? Önde gelen marka danışmanlarının yorumlarıyla işte “Son 10 Yılın Ezber Bozan Markaları”…

Özlem Yüzüak: “Bizi okumayan CEO çok şey kaybeder!”

1 Nisan itibarıyla “Türkiye’nin Haftalık Bilim, Kültür ve Eleştirel Düşünce Dergisi” sloganıyla yayın hayatına başlayan “Herkese Bilim Teknoloji”nin Yayın Yönetmeni Özlem Yüzüak’la derginin içeriklerini ve yayın politikasını konuştuk. Yüzüak, “CEO’lar, üst düzey şirket çalışanları, kentliler, akademisyenler ve meraklı olan bütün yurttaşların dergimizi izlemedikleri takdirde çok şeyler kaybedeceklerini düşünüyoruz. Bu konuda iddialıyız” diyor.

Effect Halkla İlişkiler artık WPP’nin!

Burson-Marsteller, Türk iletişim danışmanlığı şirketi Effect Halkla İlişkiler’le çoğunluk hissesini satın almak konusunda anlaşma yaptığını duyurdu. Peki, 19 Nisan’da düzenlenen ve basına kapalı gerçekleşen özel bir kokteylde duyurulan bu yeni iş birliği WPP, Türkiye ve özellikle EMEA bölgesi için ne ifade ediyor? İş birliğini ve bu işbirliğinin sektöre getireceklerini ortaklığın mimarlarından Jeremy Galbraith, Katarina Wallin Bureau ve Gonca Karakaş’la konuştuk.

“Özür dilemeyi” öğrenmemiz gerekiyor

İtibar yönetimi denildiğinde akla gelen ilk isim Salim Kadıbeşegil… Yeni e-kitabı “Ya Kuşlar Rüzgâr Güllerine Çarparsa”yı konuşmak üzere bir araya geldiğimiz Kadıbeşegil itibar yönetimiyle ilgili bir hayli çarpıcı açıklamalarda buluyor: “İtibarlı olabilmek için ‘vazgeçmeyi’, ‘fedakârlık’ yapmayı, birkaç ‘geri adım atmayı’ öğrenmemiz gerekiyor. ‘Özür’ dilemenin ‘kötü’ bir şey olmadığını, özür dilerken bile kazanabileceğimizi öngörmemiz lazım.”

Yiğit Kulabaş: “Mit, Marka, İnovasyon, Tasarım”

Efsane olmak… Dilden dile anlatılmak… Lovemark haline gelebilmek. “Mit”e dönüşmek… “Mit” olmanın temelinde hepimizi yakından ilgilendiren muhteşem üçlü yatıyor: Marka, İnovasyon ve Tasarım. Gelin bu üçlüyü şanına uygun bir şekilde “mit” diye kısaltalım. Yazı boyunca “mit”in geçmişine, bugününe ve yarınına bakalım…

“Bombalar Altında” sosyal medya nasıl yönetilir?

Bombalar patlar ve hain terör saldırıları gündemin bir numaralı konusu haline gelirken sosyal medya yönetimi nasıl yapılır? Dijital pazarlama sektörü şimdilerde bu sorunun yanıtını arıyor. Zira böylesi zor dönemlerde yapılan en küçükhata telafisi olmayan sonuçlar doğurabiliyor…

Atıf Ünaldı: “Yeni nesil dijital reklamlar”

Dijital dönüşümün son virajında konvansiyonel olarak gördüğümüz birçok alanine hiç olmadığı kadar dijitalleşeceğini göreceğiz. Uç örneklerden biri ama ambalaj tasarımının dijital tasarım kuralları ile şekillendiğini göreceğiz…

 

İLGİLİ HABERLER