Marketing Türkiye ile 5 dakikada gündeme bakış

İtalya’da 13 yaşından küçüklere TikTok yasağı

Geçtiğimiz ay İtalya’da 10 yaşındak, bir çocuk, bir TikTok videosunda gördüklerinin aynısını yapmak isterken, boğularak can vermişti. Platform bunun üzerine harekete geçerek yaş sınırlaması getirdi. Ülkedeki kullanıcıları için yaş güncellemesi şartı getiren uygulama, 13 yaş altı kullanıcıların hesaplarını kapatacak.
Öte yandan sosyal medyada hızla yayılan yanlış bilgileri önlemek için TikTok bu tür videoları işaretleyerek paylaşım yapılmak istendiğinde uyarı mesajı çıkarmaya hazırlanıyor. TikTok, şuan test aşamasında olan özelliğin ilk olarak ABD ve Kanada’da kullanıma açılacağını belirtti.

Starbucks’dan plastik tüketimine karşı büyük adım

Sunduğu içeceklerde Türkiye’de yılda 32 milyondan fazla pipet kullanan Starbucks, sürdürülebilirlik çalışmaları çerçevesinde mağazalarında plastik pipet yerine kâğıt pipet kullanmaya başladı.  Sürdürülebilirlik yaklaşımının bir parçası olarak çevre dostu olmaya ve kaynakları etkin ve tasarruflu kullanmaya önem veren Starbucks bu alanda önemli adımlar attı. 1 Ocak 2021 itibarı ile Türkiye’deki tüm Starbucks mağazalarında plastik pipet yerine kâğıt pipetler kullanılmaya başlandı. Ayrıca Starbucks mağazalarına kendi termosunu getiren veya tekrar kullanılabilen bardakları tercih eden misafirler içeceklerinde 50 kuruş  az ödüyorlar.

PR Ajansı: Medyaevi

Gıdada ve temel tüketim ürünlerinde gramaj oyununa son

Kaynak: Ticaret Bakanlığı

Google Meet yeteneklerini geliştiriyor

Google bir toplantıya girmeden önce görüntü ve sesin kalitesinin kontrol edilmesini sağlayacak yeni özelliği “Yeşil Oda”yı duyurdu. Bu yeni özellikle Google, daha verimli ve sürdürülebilir bir görüşme deneyimi vadetmekle birlikte daha kapsamlı bir önizleme penceresi sunuyor. Bunlara ek olarak, yeni özellik düşük ses kalitesi, yüksek arka plan gürültüsü, sessiz mikrofonlar ve eksik hoparlör veya kulaklık bağlantısı gibi sorunları da tespit edebiliyor. Şu anda Google Workspace ve G Suite kullanıcılarına sunulmaya başlanan yeni özelliğin, önümüzdeki 15 gün içerisinde herkes tarafından erişilebilir olması bekleniyor.

Ezgi Mola kendi markasını kuruyor!

Oyunculuk dışında “iş kadını olma” fikrinin kendisine heyecan verdiğini dile getiren Ezgi Mola, yaklaşık bir buçuk yıldır üzerinde çalıştıkları bir projelerinin olduğunu ve kendi markasını yaratmak için çalışmalarının sürdüğünü söyledi. Mola üzerinde çalıştığı markanın hangi sektörde faaliyet göstereceğini ve hangi ürünleri kapsayacağını şimdilik açıklamasa da bu projeden her yönüyle büyük bir heyecan duyduğu anlaşılıyor.
Ezgi Mola söyleşisinin tamamını okumak için TIKLAYIN!

 

İLGİLİ HABERLER