Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış
Türkiye’nin en etkili influencer’ları!
Influencer pazarlamanın bugünün pazarlama evreninde sahip olduğu güç göz ardı edilemeyecek kadar büyük. 2021 yılı için tüm dünyada tahmin edilen influencer marketing pazar büyüklüğü 10 milyar dolara yaklaştı. Öte yandan toplam pazar büyüklüğü son 5 yılda her yıl çift haneli olarak büyüyor. Türkiye’de ise 2021 yılında pazarın 50 milyon dolarlık büyüklüğe ulaşması bekleniyor. Özellikle son 1 yılda, influencer marketing’e ayrılan bütçeler çok daha hızlı bir ivmeyle artıyor. Peki, Türkiye’nin en başarılı influencer’ları kimler? Hangi mecralarda hangi kriterler ön plana çıkıyor? Gelin önce INFLOW Network verileriyle Türkiye’nin en başarılı influencer’larına bir göz atalım ardından da GAIA Creative Group CEO’su ve INFLOW Network Kurucu Ortağı Afşın Avcı’nın yorumlarıyla iyi bir influencer-marka iş birliğinin olmazsa olmazlarını dinleyelim.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Yazın süper kahramanı: klimalar
Küresel salgın nedeniyle yazın yine çok büyük bir kısmını evlerimizde geçireceğiz gibi görünüyor. Buna bir de sıcaklar arasında evlerde çalışma ritmi de eklenince tüketicilerin aklına ilk gelen ürün klimalar oluyor. Marketing Türkiye için Pulside’ın gerçekleştirdiği “Klima Araştırması” ülkenin en çok hangi bölgelerinde klima kullanıldığından tüketicilerin klima seçimindeki önceliklerine, satın alma noktalarından en çok tercih ve tavsiye edilen markalarına dek pek çok noktada sektöre ilişkin sorulara yanıt veriyor…
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Güzellik kabuk değiştirdi
“Lipstick effect” kavramı Amerika’nın meşhur ekonomik krizi “Büyük Buhran”ın ekonomiye kazandırdığı tanımlardan. Kısaca kriz dönemlerinde tüketicilerin büyük harcamalardan kısarken kendisini iyi hissettiren, hayatına güzellik katan küçük harcamaları artırdığını ifade ediyor. Dünya şimdi de devasa bir krizin tam ortasında. Peki, “Lipstick effect” bu defa da devreye girip kozmetik sektörünün yüzünü güldürecek mi? Marketing Türkiye için Aksoy Araştırma tarafından gerçekleştirilen “Kozmetik Sektöründe Değişen Alışkanlıklar” araştırması bir yandan sektördeki yeni eğilimleri ortaya koyarken diğer yandan bu sorunun yanıtını arıyor… Çalışma doğaya dönüşün arzulandığı bu günlerde kozmetikte de daha doğal dokunuşlara talep olduğunu gösteriyor. Sezonun hâkim renginin “Toprak tonları” seçilmesinin altında da işte bu istek var. Maske ilgiyi gözlere kaydırırken rimel ve göz kalemleri altın çağını yaşıyor. Z kuşağı ise “lipstick effect” etkisinde… Birçok şeye cesaretimiz var fakat konu güzellik olunca risk almıyoruz. Hepsi ve daha fazlası “Kozmetik Sektöründe Değişen Alışkanlıklar” araştırmasında…
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Kripto varlıklar için coğrafya kader midir?
Türkiye’de 5 milyonun üzerinde kripto varlık sahibi, ülkede düzenlemelerin ne şekilde hayata geçeceğini merakla beklerken Florida’da düzenlenen Bitcoin 2021 Konferansı, ülkelerin kripto varlıklara bakış açısındaki farklılıkları ortaya koydu. Konferansta, Orta Amerika’daki El Salvador’un Bitcoin’i ulusal para olarak kabul edecek ilk ülke olmaya hazırlandığı, El Salvador Devlet Başkanı Nayib Bukele tarafından açıklandı. El Salvador Devlet Başkanı Nayib Bukele, yaptığı açıklamada ülkenin blokzinciri teknolojilerini kullanarak modern finansal altyapılar oluşturacağını ifade etti. Bitcoin, El Salvador’un resmi para birimi olan ABD doları ile birlikte kullanılacak. El Salvador Başkanı, Bitcoin’in yurtdışında yaşayan Salvadorluların memleketlerine ödeme göndermesini kolaylaştırdığı için böyle bir karar aldıklarını söylüyor. Peki kripto parayı an çok kullanan ülkeler hangileri? Cevaplar Statista’nın araştırmasında…
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Aile şirketleri pandemide dayanıklılık dersi verdi!
Pandeminin aile şirketlerine etkilerini inceleyen KPMG araştırması; Amerika, Avrupa, Orta Doğu, Afrika ve Asya Pasifik bölgelerinde 75 ülkede 2 bin 493 aile şirketi ve 517 işletme ile gerçekleştirildi. Yapılan araştırmada işletmelerin pandemiyi nasıl karşıladığı, belirsizliği nasıl yönettiği, duruma adapte olmak, kendilerini korumak ve hatta işletmelerini büyütmek için neler yaptığı ele alındı. KPMG’nin Küresel Aile Şirketleri Raporu, aile işletmelerinin kriz yönetimi, kısa vadeli aksiyonları ve uzun dönem için belirlediği stratejiler ile dünyaya nasıl dayanıklılık dersi verdiğini gösteriyor ve aile şirketlerini geleceğe hazırlayacak alanlara ışık tutuyor.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
İki beyaz yakalı girişimciden müjdeli yeni haberler var
İlk haberi pandeminin en kızgın olduğu dönemde 2020 Eylü’lünde “İki beyaz yakalı üst düzey yönetici ve bir sıra dışı karar” başlığıyla vermiştik. Öyle ya herkes var olan işine sıkı sıkıya sarılırken Amazon Web Services eski Çözüm Mimarı Buğra Kocatürk ile Logo Yazılım Kurumsal Marka ve İletişim’den Sorumlu Grup Direktörü Yiğit Çallı kendi girişimlerini kuruyorlardı. Kocatürk ve Çallı, Postnick’i neden kurduklarını anlatırken, “Postnick’i her mecrada sürekli adres bilgisini paylaşmakla vakit kaybeden milyonlarca kişi için değil, adres bilgisi alırken müşteri ve ciro kaybeden yüzbinlerce e-ticaret platformu ve yanlış/eksik girilen adres bilgisi nedeniyle zamana ek olarak milyonlarca lira kaybeden kargo şirketlerine değer yaratmak için kurduk. Fikrin global potansiyeline olan inancımız da her geçen gün daha çok arttı” demişlerdi.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.