5 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye’nin en etkili influencer’ları!
Haberler

Türkiye’nin en etkili influencer’ları!

Nafizcan Önder
19 Haziran 2021
4 dk okuma

Ezberlerin hükümsüz olduğu pazarlama evrenine her geçen gün yeni oyuncular dahil oluyor. Ancak son dönemin en etkili oyuncuları şüphesiz ki influencer’lar… Oluşturdukları pazarın Türkiye’de 2021 yılında 50 milyon dolarlık bir büyüklüğe ulaşması bekleniyor. Peki, hızla büyüyen bu pazarın en etkili isimleri kimler? Hangi mecrada hangi influencer’lar öne çıkıyor? Marketing Türkiye için INFLOW Network’ün gerçekleştirdiği analizler, rakamlar üzerinden bu sorulara yanıt veriyor.

Influencer pazarlamanın bugünün pazarlama evreninde sahip olduğu güç göz ardı edilemeyecek kadar büyük. 2021 yılı için tüm dünyada tahmin edilen influencer marketing pazar büyüklüğü 10 milyar dolara yaklaştı. Öte yandan toplam pazar büyüklüğü son 5 yılda her yıl çift haneli olarak büyüyor. Türkiye’de ise 2021 yılında pazarın 50 milyon dolarlık büyüklüğe ulaşması bekleniyor. Özellikle son 1 yılda, influencer marketing’e ayrılan bütçeler çok daha hızlı bir ivmeyle artıyor. Peki, Türkiye’nin en başarılı influencer’ları kimler? Hangi mecralarda hangi kriterler ön plana çıkıyor? Gelin önce INFLOW Network verileriyle Türkiye’nin en başarılı influencer’larına bir göz atalım ardından da GAIA Creative Group CEO’su ve INFLOW Network Kurucu Ortağı Afşın Avcı’nın yorumlarıyla iyi bir influencer-marka iş birliğinin olmazsa olmazlarını dinleyelim.

INFLOW Network Influencer Top 10 Listesi nasıl oluşturuldu?

INFLOW Netwok, ‘Influencer Top 10’ listesini hazırladığı analizlerde 4 ana kriterden faydalanıyor. Etkileşim kriteri altında yer alan “beğeni”, “yorum”, ve “video izlenme sayısı” ayrı ayrı puanlanıyor. Pozitif veya negatif yönde takipçi değişim ivmesinin ve içerik üretim sıklığının da hesaba katıldığı analizlerde son olarak takipçi kalitesini analiz eden algoritmalar sayesinde takipçilerin aktiflik ve gerçeklik durumu tespit ediliyor. Tüm bunların sonucunda ise belirlenen INFLOW Score ile Top 10 listesi oluşturuluyor.

Instagram’ın en başarılı “makro” ve “mega” influencer’ları!

Instagram evreninde öne çıkan isimlerin genel anlamda başarılı oldukları platformlara bakıldığında TikTok, Twitch ve YouTube’un ön plana çıktığını görüyoruz. TikToker’ların ve gamer kategorisindeki YouTuber ve Twitcher’ların Instagram’ı da kapsayan bu başarısı hitap ettikleri hedef kitlenin oldukça genç olmasından kaynaklanıyor. Bu bakış açısına göre takipçi kitlesi genç olan fenomenler daha güçlü yankı uyandırma ve erişilebilirlik etkileriyle avantajlı konumda. TikTok, Twitch ve YouTube gibi mecralarda düzenli ve yaratıcı paylaşımlar ön plana çıktığı için içerik üreticilerinin takipçileriyle kurduğu bağ ciddi bir önem taşıyor. Kurulan bu bağla içerik üreticisi hangi platformda yer alırsa alsın hedef kitlesi onu takip etmekten vazgeçmiyor, böylece bu isimler kitlelerini her platforma taşımış oluyor…

Instagram’ın en başarılı 10 makro influencer’ı

Türkiye’nin en etkili influencer’ları!

Instagram’ın en başarılı 10 mega influencer’ı

Türkiye’nin en etkili influencer’ları!

Youtube’da 1 Numara Damla Altun

Türkiye’nin en etkili influencer’ları!

YouTube özelindeki isimlere baktığımızda oldukça tanınmış simalarla karşılaşıyoruz. Platformun en etkikli influencer’ları genellikle “entertainment” ve “lifestyle” kategorilerinde içerik üretiyor. Uzun yıllardır YouTube’a emek veren ve düzenli paylaşımlarla hedef kitlelerini etkileşimde tutan bu isimler takipçileriyle de oldukça güçlü bir bağ kuruyor. Sosyal medyanın en uzun soluklu ve samimi içerik platformlarından biri olan YouTube’da içerik üreticileri gündelik hayatlarından, zevk aldıkları aktivitelerden, hobilerinden, deneyimledikleri ürünlerden ve başlarına gelen absürt maceralardan bahsediyor. Bunları bizzat takipçileriyle anbean paylaşan isimler bu yolla hedef kitleleriyle aralarında samimiyet ve güvene dayalı bir iletişim kuruyor. İçeriklerinde yarattıkları süreklilikle de bu iletişim güçleniyor.

Influencer pazarlamanın yükselen evreni TikTok!

Türkiye’nin en etkili influencer’ları!

TikTok’ta liste tamamen genç hedef kitleye hitap eden ve kendileri de oldukça genç olan isimlerden oluşuyor. Bu durum mecranın içerik üretim tarzının tamamen gençleri hedeflemesinden kaynaklanıyor. İçerik üreticilerine baktığımızda ise kitlelerini yönetim biçimleri ve yaratıcılıkları bakımından platformdaki etkinliklerinin ön plana çıktığı görülüyor. TikTok’un yaklaşımının içerik üreticilerini herhangi bir kıstasa bağlı tutmadan uygun içeriği özgürce üretmeleri için teşvik etmesi, seçili isimlerin platformda sıyrılmasında önemli bir rol oynuyor. Challenge ve dans kurgusu gibi akımlar ise bu isimlerin yükselmesine katkı sağlıyor. Bu trendlerle izlenme oranları diğer tüm platformları geride bırakıyor. İçerik üreticileri diğer mecra ve içerik üreticilerine ilham olarak benzer içerikleri diğer platformlara da taşıyor.

İşin özü marka ve ınfluencer uyumu

Türkiye’nin en etkili influencer’ları!
Afşın Avcı
GAIA Creative Group CEO’su – INFLOW Network Kurucu Ortağ
ı

✓ Influencer pazarlamada başlıca kurallardan biri doğru influencer’ı seçmek. Markalar, tarzına ve hedef kitlesine uygun isimlerle bir araya gelmeli. Bunun dışında doğru içerik üretimi de bir o kadar önemli.

✓ İşin özü en kritik nokta marka ve influencer uyumu. Marka ve konuyla ilgili bilgi sahibi olmayan biriyle iş birliği uygun olmaz. Projenin amacına uygun isimlerle çalışmak da önemli. Bazı isimler satış rakamlarıyla, bazı isimler içerikleriyle ön plana çıkar. Influencer marketing bir iletişim işi olduğu için ikili ilişkileri kuvvetli isimlerle yüz yüze tanışarak ilerlenmeli.

✓ En büyük hatalardan biri sadece kişisel beğenilerle yapılan seçimler. Bu hatalar genelde bu konuda çalışan ajansların görüşleri değerlendirilmediği için yapılır. Bir diğer yanlış yaklaşım ise influencer marketing’i tek tipleştirmek. Her proje satış odaklı ilerlediğinde tüketici antipati duymaya başlar.

✓ Son dönemde bu trendlerin başında influencer olmak isteyenlerin profesyonel eğitim almalarını sağlayan “Influencer Marketing Akademileri” yer alıyor. Türkiye’de henüz çok yaygın olmasa da yeni başlamış bir trend. Influencer’lar kendilerine ekstra gelir modelleri oluşturabilmek adına sadık hedef kitlelerini baz alarak kendi ilgi alanlarını yansıtan özel mobil uygulamalar çıkarmaya da devam edecekler gibi görünüyor.

✓ Influencer marketing’de bir diğer önemli trend ise TikTok. Birkaç yıl önce hiç kimsenin ciddiye almadığı bir platform olan TikTok, bugünlerde markaların hedef iletişimleri için en çok tercih ettiği platformların başında geliyor. Bunun en önemli nedenleri mecranın seslendiği hedef kitleyi çok net ifade edebilmesi ve içerik üreticilerini olabildiğince özgür bırakarak içerik üretmeye teşvik etmesi.

Marketing Türkiye Haziran sayısını okumak için TIKLAYIN!

GAIA & INFLOW Network influencer marketing influencer pazarlama
1 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
4 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
5 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Güncel Haberler
Spotify 18 dolarlık yeni modeli üzerinde çalışıyor
Spotify’dan Rekabet Kurulu’nun başlattığı incelemeye ilişkin ilk açıklama geldi…
Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

McDonald's'ın Roma'daki antik mozaik enstalasyonu sosyal medyayı ikiye böldü
Haberler
McDonald’s’ın Roma’daki antik mozaik enstalasyonu sosyal medyayı ikiye böldü
İrem Alimoğlu
5 Haziran 2025
Duru ve AÇEV’le çocuklar "Oynaya Oynaya" iyileşiyor
Haberler
Duru ve AÇEV’le çocuklar “Oynaya Oynaya” iyileşiyor
Nafizcan Önder
16 Mayıs 2025
Neolokal, 4. kez World’s 50 Best listesine seçildi
Haberler
Neolokal, 4. kez World’s 50 Best listesine seçildi
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Haberler
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Nafizcan Önder
3 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.