Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış

Sosyal medyadaki yalan haberlerle mücadele için yeni uygulama!

Son dönemde yanlış bilgilerin sosyal medyada hızla yayılıp geniş kitleleri etkisi altına alması Cumhurbaşkanlığını harekete geçirdi. “Doğru Mu” isimli bir uygulamayla sosyal medyadaki yalan haberlerle mücadele edeceklerini belirten Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun, “Uzun süredir çalışmalarını yürüttüğümüz DOĞRU MU platformu, çok ama çok yakında yayına geçecek, hakikat mücadelemizin güçlü aygıtlarından biri olacak” açıklamasında bulundu. Altun haberlerin doğruluğunun sorgulandığı bu uygulamanın çok yakında iOS ve Android için kullanıma sunulacağını kaydetti.

WhatsApp gizlilik politikasını kabul etmeyenlerin hesabına neler olacağını açıkladı

WhatsApp’ın zorunlu gizlilik sözleşmesi yankılarını sürdürürken, yeni sözleşmeyi onaylamak istemeyenlere 15 Mayıs’a kadar ek süre verilmişti. Şimdi WhatsApp tarafından bu sözleşmeyi kabul etmeyenlerin hesaplarına ne olacağı açıklandı. Açıklamaya göre kullanıcılar hesaplarına gelen bildirim ve aramaları görebilecek fakat okuma ya da cevap verme hakkı olmayacak. Toplamda 120 günlük bu pasif sürede geriye dönüp sözleşmeyi kabul etme hakkı saklı tutulacak. Bu sürenin sonunda hala onay vermemiş olan kullanıcıların hesapları tamamen silinecek.

Gerety Talks’ta yaratıcılık konuşulacak!

Jürisi sadece kadınlardan oluşan tek yaratıcılık festivali olan Gerety Awards’ın yaratıcılığı gündeme taşıdığı sohbet serisi Gerety Talks’un bir sonraki konuğu Türk reklam sektörünün saygın isimlerinden Lize Karaboğa olacak. 23 Şubat Salı akşamı saat 19:15’te gerçekleşecek canlı yayın Gerety Awards Facebook sayfasının yanı sıra Marketing Türkiye sosyal medya hesaplarından eş zamanlı olarak takip edilebilecek.

Ultra Yönetici Ortağı ve newton.dcc Kurucu Ortağı olan Lize Karaboğa aynı zamanda Cannes International Creativity Festival, Gerety Awards, Social Media Awards, Prida Communication Awards gibi birçok ulusal ve uluslararası programın jürisinde yer aldı.

Gerety Awards’ın da Türkiye Jürisi’nin Ambassador’ı olan Lize Karaboğa, 23 Şubat Salı günü saat 19:15’te yayınlanacak olan Gerety Talks’a konuk oluyor. Programı Gaerety Awards Facebook sayfasının yanı sıra Marketing Türkiye YouTube, Twitter ve Facebook hesapları üzerinden takip edebilirsiniz.

Pandemi yeni lezzetlerin kapısını araladı

TV’de yemek programları reyting rekorları kırıyor, sosyal medya yemek paylaşımlarıyla dolup taşıyor, fenomen şeflerin yükselişi hız kesmiyor, Google’da her hafta yeni bir yemek tarifi en çok arananlar arasına giriyor… Sözün özü pandemiyle mutfakta geçirilen süre artarken mutfak kültüründe de kapsamlı bir değişim yaşanıyor. Marketing Türkiye için YouGov Türkiye’nin gerçekleştirdiği “Mutfağın Hakimleri” araştırması işte bu değişimi çarpıcı içgörülerle ortaya koyarken öne çıkan markaları, şefleri ve TV programlarını da gözler önüne seriyor.

Araştırmada öne çıkan bazı başlıklar şöyle:

  • Erkekler etten kadınlar sebzeden şaşmıyor
  • Yeni tarifler için YouTube tercih ediliyor
  • Pandemide mutfakta geçirilen süre uzadı

Haberin tamamını okumak için TIKLAYIN.

Çay ve simit evliliği çatırdıyor!

Ajda bardağı ve kırmızı beyaz tabağıyla, adeta bir mola ritüelini tamamlayan çay, popülaritesi gün geçtikçe artan inovatif ürünlerle gelenekseli korurken çağı da yakalamayı başarıyor. Peki, tüketiciler çay tercihlerini hangi çeşitlerden ve markalardan yana kullanıyor? Sıcak içecekler arasında, çay hangi ürünlerle rekabet ediyor, günün hangi saatlerinde daha çok tüketiliyor? Çay tüketimi alışkanlıklarına etki eden faktörler neler? Yanıtlar Marketing Türkiye için Pragma Araştırma tarafından gerçekleştirilen “Çay Tüketim Alışkanlıkları” araştırmasında.

Araştırmada öne çıkan bazı başlıklar şöyle:

  • Çaydan mutluluk tütüyor
  • Liderlik yarışında iki marka
  • Çayın da organiği makbul!

Haberin tamamını okumak içinnTIKLAYIN.

Türkiye covid-19’a karşı hangi silahları kuşandı?

Pandeminin hayatımızın önemli bir parçası haline getirdiği “yeni hijyen ürünleri” devasa bir pazar olmaya doğru hızla ilerliyor. Maskesinden el dezenfektanına, yüzey temizleyiciden siperliğe kadar pek çok ürünün kullanım alanı genişlerken markaların bu alanlara yönelik yeni ürünleri de pazarı hiç olmadığı kadar hareketlendirdi. Daha önce nispeten orta ölçekli şirketlerin faaliyet gösterdiği pazar birdenbire dev markaların rekabet alanına dönüştü. Marketing Türkiye için Aksoy Araştırma tarafından gerçekleştirilen “Yeni Hijyen Ürünleri” araştırması pazardaki rekabete ışık tutarken tüketicinin değişen hijyen alışkanlıklarını da gözler önüne seriyor.

Araştırmada öne çıkan bazı başlıklar şöyle:

  • Maske seçiminde markaya önem verilmiyor
  • Dezenfektan seçiminde marka çok önemli!
  • Hijyen ürünlerinin merkez üssü eczaneler!

Haberin tamamını okumak için TIKLAYIN.

İşte Türkiye’nin iyi yaşam markaları

Ogilvy’nin 14 ülkeden 7 bin tüketicinin katılımıyla gerçekleştirdiği “İyi Yaşam Araştırması” global ekonomiden iki kat hızlı büyüyen 4,5 trilyon dolarlık küresel iyi yaşam ekonomisine dikkatleri çekti. Peki, pandemiyle birlikte tüm dünyada hem markaların hem de tüketicilerin gündemine oturan “sağlıklı ve iyi yaşam” anlayışının Türkiye’de nasıl bir karşılığı var? Sia Insight’ın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “İyi Yaşam” araştırması gösteriyor ki; pandemiyle birlikte Türkiye’de de tüketicilerin yüzde 78’inin sağlıklı ve iyi yaşama vermiş olduğu önem artıyor. Bu anlamda tüketicilerin en büyük beklentisi “gıda” sektöründen olsa da, hemen her sektöre düşen sorumluluklar var… Üstelik bunların da en başında “iyi yaşam” için sunulan hizmetlerin samimi ve ikna edici olması geliyor. Araştırma globalde yükselmekte olan “iyi yaşam” trendinin Türkiye’deki izdüşümüne ışık tutarken, markalar için üretimden iletişime önemli mesajlar taşıyor…

İyi yaşam algısına dair öne çıkan bazı cevaplar:

  • Sağlıklı yaşam arzumuz dünyanın ilerisinde!
  • İyi yaşam vaadi sunan marka “güvenilirdir”
  • İyi yaşam markalarına ulaşmak zor
  • Tüketici iyi yaşam için daha fazlasını ödemeye hazır!

Haberin tamamını okumak için TIKLAYIN.

 

İLGİLİ HABERLER