16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış
Haberler

Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış

Marketing Türkiye
1 Mart 2021
5 dk okuma

Twitter Spaces’ten Clubhouse rekabetini körükleyecek Android hamlesi

Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakışClubhouse ile birlikte sohbet odalarında sesli sohbetler yapmanın trend haline gelmesi, diğer sosyal medya uygulamalarını da harekete geçirdi. Twitter Spaces ile iOS platformu üzerinde başlayan sohbet odaları özelliği şimdi de Android için deneniyor.

Clubhouse uygulaması ise iOS tarafında çok fazla talep görse de, Android için bir türlü uygulamasını hazır hale getirmiş değil. Bildiğiniz gibi Twitter Spaces özelliği sadece iki gün önce ülkemizde de devreye girdi. Şu an Twitter beta programına katılmak mümkün değil. Ancak önceden bu programa dahil olmuşsanız, uygulamada Spaces özelliğinin olup olmadığını kontrol edebilirsiniz.

Android Police tarafından aktarılan bilgilere göre, şu an için kısıtlı olarak Android için yayınlanan Spaces özelliği, iOS versiyonuna göre bazı kısıtlamalara sahip. Şu an için bu özelliği kullanan Android kullanıcıları kendi sohbet odalarını açamıyorlar. Sadece herkese açık olan sohbet odalarına katılabiliyorsunuz. Clubhouse rakibi, Spaces özelliği, Twitter üzerinden sesli sohbet odaları açmanıza olanak sağlıyor. Sohbete katılabilecekleri seçtiğinizSpaces sohbet odaları, Android ile birlikte çok daha geniş bir kitleye açılmış olacak.

Kaynak: ShiftDelete.Net

Türk halkı Kanal İstanbul’la ilgili ne düşünüyor?

Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakışKanal İstanbul Projesi çalışmalarının bu yıl itibariyle başlaması bekleniyor. Çılgın proje olarak adlandırılan bu projeyle ilgili süregelen tartışmalar da bir süre daha devam edecek gibi görünüyor. Aksoy Araştırma’nın, yaş, cinsiyet, siyasi görüş ve sosyoekonomik statü olmak üzere her kesime dair veriler içeren “Kanal İstanbul” araştırması bu tartışmanın en çok merak edilen soruları yanıtlanıyor. Kanal İstanbul, Türkiye ekonomisi için ne derece önemli? Bu proje çevreye zararlı mı? Kimler destekliyor? Destekleyenler çevreye verilecek zararlardan haberdar mı? Gelin yanıtlara birlikte bakalım…

Aksoy Araştırma, Türkiye genelinde 1067 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen Kanal İstanbul araştırmasında vatandaşın düşüncelerini sosyoekonomik statü, yaş, cinsiyet ve parti dağılımlarına göre analiz etti. İlk etapta, Kanal İstanbul projesinin Türkiye ekonomisi için ne derece önemli olduğu soruldu. Katılımcıların yüzde 42,4’ü projenin hiç önemli olmadığını veya önemli olmadığını belirtirken, yüzde 33,5’i projeyi “çok önemli/önemli” olarak değerlendirdi.

Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.

Bir otomobil markası daha logosunu değiştirdi!

Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakışOtomobil sektöründe tabiri caiz ise bir logo yenileme furyasıdır gidiyor… Furyaya son eklenen marka ise Fransız otomotiv üreticisi Peugeot  oldu.

Peugeot markasının küresel tasarım stüdyosu Peugeot Design Lab tarafından tasarlanan ve “daha akıcı, daha kaliteli ve daha zarif” olarak nitelendirilen 11’inci versiyon yeni logosu tanıtıldı. Peugeot’tan yapılan açıklamaya göre, dünyanın en eski otomotiv markası Peugeot yeni bir logo ile kişiliğini ve karakterini yeniden tanımlıyor ve tarihinde yeni bir sayfa açıyor.

Peugeot’un 1850 yılından bu yana, hepsi de aslan amblemini taşıyan 10 farklı logoya sahip oldu. Bugün ise Peugeot markasının küresel tasarım stüdyosu Peugeot Design Lab tarafından tasarlanan 11’inci versiyon tanıtıldı.

Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.

Pandemide modaya ev giyimi yön veriyor

Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakışUluslararası dijital pazarlama ve SEO ajansı Zeo Agency’nin hazırladığı “Moda ve Hazır Giyim Raporu”, sektördeki web sitelerine gelen trafik hacimlerindeki değişimleri ve kullanıcıların pandemiden etkilenen davranışlarını ortaya koyuyor. 2019-2020 yıllarının 4. çeyreğine dair detaylı analizler içeren rapordaki yıllık değerlendirme ise sektörde yıl boyu düşüş yaşandığını gösteriyor.

Rapor, sektörü giyim ve ayakkabı & çanta olmak üzere iki kategoride inceliyor. Sektörel ölçümleme araçlarından alınan verilere göre 4. çeyrekte; giyim kategorisinin toplam ziyaretçi ortalaması geçtiğimiz yıla göre yüzde 16,11 düşerken, bu düşüş oranı ayakkabı & çanta kategorisinde yüzde 28,52’ye çıkıyor. Tüm yılın karşılaştırılması yapıldığında ise her iki kategorinin de 2020 boyunca 2019’a göre trafik kaybettiği görülüyor. Giyim kategorisinde en büyük kayıp yüzde 24,25 ile pandemi dönemlerinin en yoğun hissedildiği 2. çeyreğe tekabül ederken, ayakkabı & çanta kategorisindeki en dramatik düşüş 4. çeyrekte karşımıza çıkıyor.

Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.

Elektrikli otomobillerle ilgili en büyük korku: Şarj istasyonu bulamamak

Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış2030 yılına gelindiğinde elektrikli araçların, sektörün yüzde 5’ini oluşturacağı tahmin ediliyor. Otomobil markaları yavaş yavaş dizel ve benzinli araçlardan vazgeçerek elektrikli ve hibrit modellere yatırım yapmaya başladı. Bunda hükümetlerin izlediği çevreci politikalar ve vergi indirimlerinin de etkileri büyük. Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin (ODD) Şubat 2021 satış verilerinin yakıt tiplerine göre bakıldığında da benzinli otomobillerin, satışların yüzde 57,7’sini kapsadığını, dizel modellerin yüzde 27,5 pay ile ikinci sırada olduğunu, üçüncü sıraya ilk kez 3292 adet ile hibrit otomobillerin yerleştiğini ve 83 adet ise elektrikli otomobil satışı gerçekleştiğini açıkladı.

Türkiye’nin önde gelen 2.el otomobil ilan platformlarından arabam.com, Şubat ayında elektrikli araçların kullanımı ile ilgili 6912 kişinin katılımıyla gerçekleştirdiği araştırma sonuçlarını derleyerek, otomotiv pazarına ışık tutacak istatistikleri paylaştı. Araştırmaya göre elektrikli araçları tercih etmek isteyen tüketicilerin oranı yüzde 66,2 iken tercih etmek istemeyenlerin oranı ise yüzde 33,8 oldu. Olumsuz düşünenlerin bu kararlarındaki en büyük etken olarak şarj ünitelerinin yaygın olmaması gerekçe gösterilirken, elektrikli araç tercih etmek isteyenlerin seçimlerindeki en büyük etkenler sırasıyla çevre dostu olması, ekonomik olması ve sessiz çalışıyor olması gerekçe gösterildi.

Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.

Uykulu şoförlerin topluma maliyeti ne?

Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakışTrakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Fizyoloji Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Levent Öztürk, dünya yollarındaki 1.3 milyon uykulu şoförün topluma maliyetinin 2.37 trilyon dolar olduğunu söyledi. Türkiye’de ise bu oran yüzde 17. Tabii bu sadece “ben trafikteyken kaza geçirdim veya atlattım” beyanında bulunan şoförlerin oranı, maalesef bir de kazada yaşamını yitirenler var.

Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Fizyoloji Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Levent Öztürk, Radyo Trafik’e yaptığı açıklamada; 2019 yılında yapılan ekonomik bir analize göre dünya yollarında her sene 1.3 milyon uykulu şoförün topluma maliyetinin 2.37 trilyon dolar olduğunu söyledi.

Prof. Dr. Levent Öztürk, konuya dair dünya ülkelerinden örnekler verdi. ABD’de trafik kazalarında her yıl 5 bin civarı ölüm, 110 bin yaralanma olduğunu, bu kazaların yüzde 3’ünden uykulu araç kullanımının sorumlu tutulduğunu söyleyen Prof. Dr. Öztürk, Avusturalya’da uykusuzluğun yol açtığı kazaların maliyetinin 15 milyar dolar olduğunu belirtti.

Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.

PR Ajansı: İdea PR

Kellogg’s, Samsung, Avon ve Volkswagen’den video yaratıcılığı tüyoları

Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakışDünya tarihinin hiçbir anında canlı yayın yapan kişi sayısı ve izleyen sayısı bu kadar artmamıştı. Spordan kişisel bakıma, izleyiciler ilgi duydukları içerikleri iştahla tüketirken, yayınlara olan bu ilgi reklam dünyası için de hem zorlu hem de fırsatlarla dolu bir alan yaratıyor. Zira artık tüketiciye ulaşmak çok daha kolay, ancak aynı tüketicinin ilgisini çekmek için çarpışan birçok aktör, uçsuz bucaksız bir içerik havuzu var. Peki, bu zorlu rekabette öne çıkan markalar neleri doğru yapıyor?

Konuyla ilgili öne çıkan başlıklar şöyle:

  • Kişiselleştirmenin dümenini izleyen içgörüsü çevirsin!
  • Kampanyanızın merkezinde olan teklif mi, mesaj mı?
  • Tüketiciyi sürecin bir parçası haline getirin

Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.

Kaynak: Think with Google

AVON elektrikli otomobil hibrit araba modelleri kanal istanbul kellogg's Peugeot samsung şarj istasyonu Think With Google uykulu şöforler volkswagen Zeo Agency
1 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
2 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
3 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
4 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
5 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Güncel Haberler
"Küçük lüksler" teorisinin mimarı, Estée Lauder’ın sahibi Leonard Lauder hayatını kaybetti
“Küçük lüksler” teorisinin mimarı, Estée Lauder’ın sahibi Leonard Lauder hayatını kaybetti
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Microsoft'a ait Skype kullanımdan kalktı
Haberler
Microsoft’a ait Skype kullanımdan kalktı
Sena Tufan
6 Mayıs 2025
Japonya'da tüm kan gruplarıyla uyumlu yapay kan geliştirildi
Haberler
Japonya’da tüm kan gruplarıyla uyumlu yapay kan geliştirildi
Sena Tufan
2 hafta önce
OpenAI, Apple'ın tasarım gurusu Jony Ive'yi transfer etti
Haberler
OpenAI, Apple’ın tasarım gurusu Jony Ive’yi transfer etti
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
TGC Hikmet Memduh Kızılağaç Huzurevi için ilk adım atıldı
Haberler
TGC Hikmet Memduh Kızılağaç Huzurevi için ilk adım atıldı
Marketing Türkiye
27 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.