17 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Pandemide modaya ev giyimi yön veriyor 
Haberler

Pandemide modaya ev giyimi yön veriyor 

Marketing Türkiye
27 Şubat 2021
2 dk okuma

Uluslararası dijital pazarlama ve SEO ajansı Zeo Agency’nin hazırladığı “Moda ve Hazır Giyim Raporu”, sektördeki web sitelerine gelen trafik hacimlerindeki değişimleri ve kullanıcıların pandemiden etkilenen davranışlarını ortaya koyuyor. 2019-2020 yıllarının 4. çeyreğine dair detaylı analizler içeren rapordaki yıllık değerlendirme ise sektörde yıl boyu düşüş yaşandığını gösteriyor. 

Pandemi tüm sektörleri derinden etkilerken, kullanıcıların online davranışları yaşanan değişimi doğrudan gözler önüne seriyor. Zeo Agency’nin 2019 ve 2020 yıllarının 4. çeyreklerini kıyaslayan Moda ve Hazır Giyim sektör raporunda, markaların web sitesi trafiklerinde yaşanan düşüşün yanı sıra satın alma eğilimi gösterilen ürünlerin pandemiden ne kadar etkilendiği ortaya çıkıyor.

Web sitesi trafikleri her çeyrekte düşüş yaşadı 

Rapor, sektörü giyim ve ayakkabı & çanta olmak üzere iki kategoride inceliyor. Sektörel ölçümleme araçlarından alınan verilere göre 4. çeyrekte; giyim kategorisinin toplam ziyaretçi ortalaması geçtiğimiz yıla göre yüzde 16,11 düşerken, bu düşüş oranı ayakkabı & çanta kategorisinde yüzde 28,52’ye çıkıyor. Tüm yılın karşılaştırılması yapıldığında ise her iki kategorinin de 2020 boyunca 2019’a göre trafik kaybettiği görülüyor. Giyim kategorisinde en büyük kayıp yüzde 24,25 ile pandemi dönemlerinin en yoğun hissedildiği 2. çeyreğe tekabül ederken, ayakkabı & çanta kategorisindeki en dramatik düşüş 4. çeyrekte karşımıza çıkıyor.

İki kategoride en çok trafik alan web sitelerinin ortak sıralandığı 10 bin anahtar kelime incelendiği analize göre; kelimelerin aranma hacmi de 2019’a kıyasla yüzde 8,4 azaldı. Sezonsal aramalardan da etkilenen 4. çeyrekte, ‘‘sweatshirt’’ ve ‘‘erkek montları’’ her iki yılda en çok yapılan aramalar oldu. Pandemiden dolayı sokağa çıkmanın kısıtlandığı bu dönemde ‘‘ayakkabı, bot ve spor ayakkabı’’ aramalarındaki düşüşler göze çarparken, ev yaşamında rahatlığın ön plana çıkmasına bağlı olarak ‘‘eşofman altı, ev terliği, sweatshirt ve panduf’’ içerikli anahtar kelimelerde ise belirgin artışlar görüldü.

2020’de öne çıkan markalar 

Sektörel araçları kullanarak verilerin değerlendirildiği rapora göre 2020 yılı içerisinde trafik payını en çok artıran web siteleri sıralamasında; giyim kategorisinde LC Waikiki, ayakkabı & çanta kategorisinde ise Sneaks Up ilk sıraya yerleşti. Penti ise 2020 yılının her çeyreğinde en çok trafik alan web sitesi oldu.

1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
4 13. HbbTV Symposium & Awards 2025, Tvekstra eş ev sahipliğinde gerçekleşecek
13. HbbTV Symposium & Awards 2025, Tvekstra eş ev sahipliğinde gerçekleşecek
5 Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
Güncel Haberler
Kadınların yüzde 61'ine göre başarının anahtarı "finansal bağımsızlık"
Kadınların yüzde 61’ine göre başarının anahtarı “finansal bağımsızlık”
Bursa kestane şekeri ve İpsala pirinci AB’den coğrafi işaret aldı
Bursa kestane şekeri ve İpsala pirinci AB’den coğrafi işaret aldı
Apple'da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus...
Apple’da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Binlerce yıllık turşu neden bir anda popüler oldu?
Haberler
Binlerce yıllık turşu neden bir anda popüler oldu?
İrem Alimoğlu
6 Eylül 2025
Mobil dünyanın en popüler “kötü amaçlı” uygulamaları…
Haberler
Mobil dünyanın en popüler “kötü amaçlı” uygulamaları…
Sena Tufan
14 Eylül 2025
Türkiye’de çalışanların yüzde 93’ü duygusal dalgalanmalarının sebebi olarak iş hayatını görüyor
Haberler
Türkiye’de çalışanların yüzde 93’ü duygusal dalgalanmalarının sebebi olarak iş hayatını görüyor
Sena Tufan
10 Ekim 2025
Yapay zeka yeni bir meslek yarattı: "Yerinde çözüm mühendisi"
Haberler
Yapay zeka yeni bir meslek yarattı: “Yerinde çözüm mühendisi”
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.