Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış
İkinci el otomobil pazarı yazı fiyat artışıyla karşıladı
sahibinden.com haziran ayında en çok ilan verilen modelleri ve en çok ilgi çekenleri açıkladı. Veriler ayrıca en çok ilan bakılan saatlere ve ilan fiyatlarındaki artışa da işaret ediyor. Gelin ikinci el otomobil pazarının haziran ayı verilerine daha yakından bakalım…
İlan sayılarına bakıldığında ise haziran ayının önceki aya oranla en çok artış gösteren vasıta alt kategorisi yüzde 20 ile Modifiye Araçlar oldu. Yüzde 11 ile Minivan & Panelvan, yüzde 10 ile Motosiklet ve UTV, yüzde 9 ile Otomobil, Modifiye Araçları takip etti.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Müşterilerinden Starbucks’a kağıt pipet isyanı
Sunduğu içeceklerde Türkiye’de yılda 32 milyondan fazla pipet kullanan Starbucks, sürdürülebilirlik çalışmaları kapsamında mağazalarında plastik pipet yerine kağıt pipet kullanmaya başlamıştı. Ancak çok geçmeden tüketicilerden yeni pipetlerle ilgili “kağıtların eridiği”, “sürdürülebilir bir çözüm olmadığı” ve “tadının sevilmediği” yönünde eleştiriler gelmeye başladı.
Bugün Ekşi Sözlük’te trend topic olan konuyla ilgili tüketicilerin önerileri de var. Kullanıcılar bardakların pipete ihtiyaç duyulmayacak şekilde tasarlanmasını ya da markanın farklı bir inovasyonla sorunu çözmesini öneriyor.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Marketing Türkiye yeni sayısı dopdolu içeriğiyle yayında…
Elbette sürdürülebilirlik ve pazarlama ayrı düşünülecek kavramlar değil. Ancak sürdürülebilirliği “yalnızca” bir pazarlama aracı olarak görmek yapılan en büyük hata. Bu yaklaşım “Yeşil Yıkama” algısını güçlendirirken, o kıymetli “sürdürülebilirlik” tanımının da içini boşaltıyor. Oysa üretim süreciyle başlayan sürdürülebilirlikte pazarlama işin finalinde! Süreç tersten işleyince “icraattan” çok “söylem” çıkıyor karşımıza. Sürdürülebilir Kalkınma için Küresel Amaçlar”ın 17 başlığını bir kenara bırakıp bu alandaki çalışmaları “çevre duyarlılığına” sıkıştırmak da yine hataların başında geliyor… Marketing Türkiye Temmuz-Ağustos sayısında tüm bu yanlışlara dikkat çeken ve sürdürülebilirlik yaklaşımında “fabrika ayarlarına” işaret eden kapsamlı bir dosya bekliyor okurları.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Y ve Z kuşağının derdi ortak: “İşsizlik ve gelir eşitsizliği”
Pandemi ve değişen şartlar pek çok düzeni yıkarken gelir eşitsizliği ve işsizlik gibi stres yaratan konuları da besledi. Öyle ki hem Y kuşağı hem de Z kuşağı bu kaygıyı derinden hissediyor. Deloitte’un açıkladığı oranlara göre Türkiye’de dünya ortalamasının üzerinde bir stres gözlemleniyor.
Deloitte, bu yıl 10’uncusunu yayımladığı 2021 Y ve Z Kuşağı Araştırması’nın sonuçlarını açıkladı. Araştırmaya göre Türkiye’de Y kuşağının yüzde 51’i, Z kuşağının yüzde 65’i finansal durum ve iş olanakları nedeniyle kendini stresli hissederken, rakamlar dünya ortalamasının üzerinde seyrediyor. Gelir dağılımı adaletsizliğine ise Y kuşağının yüzde 83’ü, Z kuşağının yüzde 76’sı inanıyor.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Akbank’tan sistem arızası ile ilgili yeni açıklama!
Akbank’ın sistemlerindeki arıza hala devam ederken bankadan yeni bir açıklama daha geldi. Banka, “Hizmetlerimizdeki kesintileri gidermek için yoğun çalışmalarımızı teknoloji iş ortaklarımızla beraber aralıksız sürdürüyoruz,” dedi.
Akbank’ın mobil bankacılık sistemlerindeki arıza nedeniyle müşteriler, hemen hemen hiçbir bankacılık işlemini gerçekleştiremiyor. 6 Temmuz sabahında başlayan sorun hala giderilebilmiş değil ve Akbank müşterileri yaklaşık 30 saattir çözüm için bekliyor.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.