1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Markaların sosyal medya karnesi açıklandı...
Haberler

Markaların sosyal medya karnesi açıklandı…

Marketing Türkiye
10 Mart 2017
2 dk okuma

SocialBrands, Türkiye’deki markalara ait 18 binden fazla sosyal medya hesabını mercek altına alarak 1-28 Şubat döneminde en yüksek performans gösteren markaları belirledi.

Türkiye sosyal medya marka endeksi SocialBrands tarafından yayımlanan sıralamaya göre Mart ayında “Sosyal Medyayı En İyi Kullanan Marka” English Home oldu.

English Home yüksek etkileşimle zirvede
Markaların 1-28 Şubat dönemindeki sosyal medya performansını değerlendiren SocialBrands Top 100 listesinde English Home birinci sırada yer aldı. 2017 itibariyle her ay ilk üçte yer alan English Home’un Mart ayı başarısındaki en büyük etken Instagram’da takipçilerinden aldığı yüksek etkileşim ve sosyal medyadaki başarılı kampanya iletişimleri oldu.

SocialBrands Mart sonuçlarına göre ev ve dekorasyondan bir diğer marka olan Madame Coco, hayran sayısı artışı ve kullanıcı etkileşiminde gösterdiği yüksek performansla listede ikinci sırada yer aldı. Madame Coco, Facebook ve Twitter’daki istikrarlı performansını bu ay da devam ettirdi.

Sosyal medya iletişim kanallarında özellikle görsel iletişime ağırlık veren Zen Pırlanta bu ay performansıyla Top 100 listesinde üçüncü sırada yer aldı.

Ev ve dekorasyonda rekabet artıyor

Mart ayı sıralamasına göre English Home, Madame Coco ve Zen Pırlanta’yı takip eden bir diğer marka ise yine ev ve dekorasyon sektöründen Enza Home oldu. 2017’nin ilk çeyreğinde ev ve dekorasyon markaları arasındaki rekabetin gelecek aylardaki gelişimi merak uyandırıyor.

Otomotivde yarış hızlanıyor

Otomotiv sektöründeki yoğun rekabet, sosyal medya sıralamalarına da yansıyor. BoomSocial verileri ile hazırlanan SocialBrands sıralamasında Mercedes-Benz Türkiye 5’inci, Honda Türkiye 7’nci, BMW Türkiye 8. sırada yer alıyor. Bu markaları 15. sırada Ford Türkiye ve 24. sırada Renault Türkiye takip ediyor. Sosyal medya kullanımında ilk 100 marka arasında 14 otomotiv üreticisinin yer alması, sektörün gücünü gözler önüne seriyor.

Teknolojide Samsung, giyimde LC Waikiki lider

SocialBrands’in değerlendirmelerine göre alışveriş sektöründe en başarılı markalar, mağazalar için Gratis ve marketler için Migros Türkiye oldu. Gratis Instagram’daki başarılı etkileşim performansıyla öne çıkarken, Migros Türkiye özellikle Facebook ve Twitter’da yoğun etkileşim alan iletileriyle dikkat çekti. Başarılı 14 Şubat kampanyasıyla dikkat çeken Samsung Türkiye, bu ay SocialBrands sosyal medya sıralamalarında 16’ncı sırada yer aldı.

Sıralamalarında yer alan 244 giyim markası arasında en başarılı performansı gösteren marka LC Waikiki oldu. Tüm kanallarda istikrarlı şekilde üst sıralarda yer alan markayı kendi sektöründe Mavi takip etti.

Sanat dünyası da rekabette

SocialBrands sıralamaları kültür ve sanat alanında da önemli rekabete sahne oluyor. Sosyal medyayı en iyi kullanan ilk 100 marka arasında İKSV, İş Sanat, Akbank Sanat, İstanbul Modern ve Salt Online gibi kültürel odaklı markalar da yer alıyor.

SocialBrands’in kanallara göre en iyi performans listelerinde ön sıralarda Facebook’ta otomotiv sektöründen dört, Twitter’da eğitim sektöründen üç ve otomotiv sektöründen iki, Instagram’da ise giyim sektöründen yedi markanın yer alması; farklı sektörlerin farklı mecraları ön planda tutmasıyla ilgili önemli iç görüler sağlıyor.

1 sürdürülebilir
Türkiye’de sürdürülebilir moda yükselişte
2 ​PERYÖN İnsana Değer Ödülleri 2022 başvuruları devam ediyor!
​PERYÖN İnsana Değer Ödülleri 2022 başvuruları devam ediyor!
3 İş dünyasında haftanın atamaları
İş dünyasında haftanın atamaları
4 Gençler hangi markayla “flört etmek” istiyor?
Gençler hangi markayla “flört etmek” istiyor?
5 çikolata
Türkiye hangi çikolatanın bağımlısı?
Güncel Haberler
anahtar kelime
Anahtar kelimelerin trendi değişiyor
HBO Max gelmeden gidiyor mu?
HBO Max gelmeden gidiyor mu?
apple
Apple’dan beklenmeyen geri adım: Komisyon dengeleri değişiyor
Brandverse Awards
Brandverse Awards’ta yılın en iyileri ödüllerine kavuştu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

web site dönüşümü
Haberler
Pazarlamacılar web sitesi dönüşümlerini nasıl güçlendirebilir?
Marketing Türkiye
25 Mayıs 2022
Burger King Onur Ayı'na özel Whopper hazırladı
Haberler
Burger King Onur Ayı’na özel Whopper hazırladı
Gizem Yıldız
3 hafta önce
Baskılar sonuç verdi: CEO'lar "sürdürülebilirlik olmadan asla" diyor
Haberler
Baskılar sonuç verdi: CEO’lar “sürdürülebilirlik olmadan asla” diyor
Nafizcan Önder
3 hafta önce
CMO'lar enflasyona rağmen mutlu
Haberler
CMO’lar enflasyona rağmen “mutlu”
Gizem Yıldız
31 Mayıs 2022
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.