9 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Markaların medya ölçülerini tekrar gözden geçirmeleri gerekiyor!
Haberler

Markaların medya ölçülerini tekrar gözden geçirmeleri gerekiyor!

Marketing Türkiye
9 Şubat 2016
2 dk okuma

 

Televizyon hala diğer medya araçlarından izleyicinin ayırdığı zaman göz önünde bulundurulduğunda daha büyük.

Bu yıl önceki yılların aksine daha çok veri kıyaslayabileceğiz. Yoruma açık olan medya tercihlerinde hangi söylenenin doğru olduğuna dair altında kaldığımız çizelge, iddia, haber ve konuşma çığı sonunda kürenecek.

Bu duruma en iyi örneklerden biri Ağustos ayında bir data-teknoloji sağlayıcısı olan ve reklamcılar, ajanslar ve analistlerle çalışan Domo tarafından sunulan infografik. Çizelge insanların dijital cihaz ve platformlarda geçirdikleri zamanda büyük bir artış olduğunu gösteriyor. Çizelgeye göre, ortalama bir dakikada, insanlar Facebook’ta 4.2 milyon giriş, Instagram’da 1.7 milyon fotoğraf beğeniyorlar ve Youtube’a 300 saat değerinde video yüklüyorlar.

Markaların medya ölçülerini tekrar gözden geçirmeleri gerekiyor!

Doğal olarak, insanlar bu 7 basamaklı sayıları görüp müşteri kitlelerinin bu yöne doğru gittiğini düşünecek. Domo bu açıklamayı sarsıcı olarak nitelendiriyor. Ama gerçekten öyle mi?

Nielsen ve comScore izleyici verilerine göre, televizyonun bütün medya araçlarına kıyasla izleyici ayırdığı zaman göz önünde bulundurulduğunda daha önde. Bütün platformlarda bulunun televizyon markaları, en popüler 20 dijital alanla kıyaslandığında, televizyonun medyaya harcanan zamanın toplamının %77’sini kapsadığı görülüyor.

Domo’nun “her dakika” verilerini göz önünde bulundurursak, insanlar bir dakikada dakikalarının 624,731 saat televizyon izleyerek geçiriyorlar. Buna kıyasla, Facebook’ta 81,299 saat (%10) ve Youtube’da ise 35,944 saat (%4) geçiriyorlar. Tercihleri dijitalden yana olduğuna dair bir genel fikir olan Y kuşağı için (18-34 yaş arası herkes), televizyon dakikada 101,432 saat (%52) iken Facebook 33,194 (%17), Youtube ise 17,310 saat (%9) boyunca kullanıldı.

Diğer dijital platformların kullanım yüzdesinin listesi şöyle belirtildi:

  1. TV Markaları (%76.6)
  2. Facebook (%10.0)
  3. Youtube (%4.4)
  4. Pandora (%4.3)
  5. Spotify (%0.9)
  6. Instagram (%0.8)
  7. Amazon (%0.5)
  8. Snapchat (%0.5)
  9. Twitter (%0.4)
  10. Pinterest (%0.4)
  11. Skype (%0.2)
  12. Tumblr (%0.2)
  13. Craigslist (%0.2)
  14. eBay (%0.2)
  15. Twitch (%0.2)
  16. LinkedIn (%0.1)
  17. Uber (%0.1)
  18. Yelp (%0.0)
  19. Periscope (%0.0)

Çizelgelerin bundan iki sene sonra nasıl gözükeceği bir tek şeye dayanıyor; medyayla kitlelerinin iletişiminin neye göre tanımlandığı, ölçüldüğü ve rapor edildiği. İçerik ve platformları değerlendirmede, izleyici zamanına benzer bir tek geçerli standart ile, iki sene sonra da TV benzer ya da daha büyük bir parça edinecektir.

TV ağları, popüler programlarının dijital ortamlarda gördüğü ilgiyi hesapladığında ortaya çok büyük bir rakam çıkıyor –her ne kadar ratingler bu kadar yüksek olmasalar da… İnsanlar içeriklerle platformlar ve demolar üzerinden daha çok zaman geçiriyor.

Markaların medya ölçülerini tekrar gözden geçirmeleri gerekiyor!

Medyada şartların ve konumun yeri çok önemli; gerçek ölçüm her daim genel fırsatlarla bağlantılı. Daha geniş bir lensten, kıyaslama konum ve şartlarıyla baktığımızda bütün pazarın ve yerleşmiş veri ağlarının artık genellikle online mecrayı tercih ettiğini görüyoruz. Televizyonun online platformlardaki varlığını göz önünde bulundurmayan istatistiksel bir araştırma, bu araştırmadan yola çıkarak kariyerlerini kurmaya çalışan her girişimci için çok büyük bir tehlike arz ediyor.

Kaynak: Adage.com

1 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
4 Unilever, dondurma kategorisini ayırdı, The Magnum Ice Cream Company resmen kuruldu
Unilever, dondurma kategorisini ayırdı, The Magnum Ice Cream Company resmen kuruldu
5 Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Bu dikenli laleler kazanmayı bilen bir takım için tasarlandı: Oranje Fatalis
Bu dikenli laleler kazanmayı bilen bir takım için tasarlandı: Oranje Fatalis
Hepsiburada Premium 3 yılda 3,5 milyon üyeye ulaştı!
Hepsiburada Premium 3 yılda 3,5 milyon üyeye ulaştı!
Cappy balonları Nişantaşı'nı ele geçirdi!
Cappy balonları Nişantaşı’nı ele geçirdi!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

UEFA Uluslar Ligi, futbolseverlerin internet aramalarına yansıdı
Haberler
UEFA Uluslar Ligi, futbolseverlerin internet aramalarına yansıdı
Sena Tufan
3 Haziran 2025
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
Haberler
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
Advertorial
2 hafta önce
Hazır giyim ve ayakkabı, ihracatın ardından iç piyasada da alarm veriyor
Haberler
Hazır giyim ve ayakkabı, ihracatın ardından iç piyasada da alarm veriyor
İrem Alimoğlu
26 Mayıs 2025
Ege’den hasat bezelye Michelin tavsiyeli restoran menüsünde
Haberler
Ege’den hasat bezelye Michelin tavsiyeli restoran menüsünde
Sena Tufan
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.