30 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Markaların medya ölçülerini tekrar gözden geçirmeleri gerekiyor!
Haberler

Markaların medya ölçülerini tekrar gözden geçirmeleri gerekiyor!

Marketing Türkiye
9 Şubat 2016
2 dk okuma

 

Televizyon hala diğer medya araçlarından izleyicinin ayırdığı zaman göz önünde bulundurulduğunda daha büyük.

Bu yıl önceki yılların aksine daha çok veri kıyaslayabileceğiz. Yoruma açık olan medya tercihlerinde hangi söylenenin doğru olduğuna dair altında kaldığımız çizelge, iddia, haber ve konuşma çığı sonunda kürenecek.

Bu duruma en iyi örneklerden biri Ağustos ayında bir data-teknoloji sağlayıcısı olan ve reklamcılar, ajanslar ve analistlerle çalışan Domo tarafından sunulan infografik. Çizelge insanların dijital cihaz ve platformlarda geçirdikleri zamanda büyük bir artış olduğunu gösteriyor. Çizelgeye göre, ortalama bir dakikada, insanlar Facebook’ta 4.2 milyon giriş, Instagram’da 1.7 milyon fotoğraf beğeniyorlar ve Youtube’a 300 saat değerinde video yüklüyorlar.

Markaların medya ölçülerini tekrar gözden geçirmeleri gerekiyor!

Doğal olarak, insanlar bu 7 basamaklı sayıları görüp müşteri kitlelerinin bu yöne doğru gittiğini düşünecek. Domo bu açıklamayı sarsıcı olarak nitelendiriyor. Ama gerçekten öyle mi?

Nielsen ve comScore izleyici verilerine göre, televizyonun bütün medya araçlarına kıyasla izleyici ayırdığı zaman göz önünde bulundurulduğunda daha önde. Bütün platformlarda bulunun televizyon markaları, en popüler 20 dijital alanla kıyaslandığında, televizyonun medyaya harcanan zamanın toplamının %77’sini kapsadığı görülüyor.

Domo’nun “her dakika” verilerini göz önünde bulundurursak, insanlar bir dakikada dakikalarının 624,731 saat televizyon izleyerek geçiriyorlar. Buna kıyasla, Facebook’ta 81,299 saat (%10) ve Youtube’da ise 35,944 saat (%4) geçiriyorlar. Tercihleri dijitalden yana olduğuna dair bir genel fikir olan Y kuşağı için (18-34 yaş arası herkes), televizyon dakikada 101,432 saat (%52) iken Facebook 33,194 (%17), Youtube ise 17,310 saat (%9) boyunca kullanıldı.

Diğer dijital platformların kullanım yüzdesinin listesi şöyle belirtildi:

  1. TV Markaları (%76.6)
  2. Facebook (%10.0)
  3. Youtube (%4.4)
  4. Pandora (%4.3)
  5. Spotify (%0.9)
  6. Instagram (%0.8)
  7. Amazon (%0.5)
  8. Snapchat (%0.5)
  9. Twitter (%0.4)
  10. Pinterest (%0.4)
  11. Skype (%0.2)
  12. Tumblr (%0.2)
  13. Craigslist (%0.2)
  14. eBay (%0.2)
  15. Twitch (%0.2)
  16. LinkedIn (%0.1)
  17. Uber (%0.1)
  18. Yelp (%0.0)
  19. Periscope (%0.0)

Çizelgelerin bundan iki sene sonra nasıl gözükeceği bir tek şeye dayanıyor; medyayla kitlelerinin iletişiminin neye göre tanımlandığı, ölçüldüğü ve rapor edildiği. İçerik ve platformları değerlendirmede, izleyici zamanına benzer bir tek geçerli standart ile, iki sene sonra da TV benzer ya da daha büyük bir parça edinecektir.

TV ağları, popüler programlarının dijital ortamlarda gördüğü ilgiyi hesapladığında ortaya çok büyük bir rakam çıkıyor –her ne kadar ratingler bu kadar yüksek olmasalar da… İnsanlar içeriklerle platformlar ve demolar üzerinden daha çok zaman geçiriyor.

Markaların medya ölçülerini tekrar gözden geçirmeleri gerekiyor!

Medyada şartların ve konumun yeri çok önemli; gerçek ölçüm her daim genel fırsatlarla bağlantılı. Daha geniş bir lensten, kıyaslama konum ve şartlarıyla baktığımızda bütün pazarın ve yerleşmiş veri ağlarının artık genellikle online mecrayı tercih ettiğini görüyoruz. Televizyonun online platformlardaki varlığını göz önünde bulundurmayan istatistiksel bir araştırma, bu araştırmadan yola çıkarak kariyerlerini kurmaya çalışan her girişimci için çok büyük bir tehlike arz ediyor.

Kaynak: Adage.com

1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 Refik Anadol imzalı "Messi'nin en sevdiği golü" 1 milyon 865 bin dolara satıldı!
Refik Anadol imzalı “Messi’nin en sevdiği golü” 1 milyon 865 bin dolara satıldı!
3 Ticaret Bakanlığı'ndan Yataş oda kokusu için toplatma kararı!
Ticaret Bakanlığı’ndan Yataş oda kokusu için toplatma kararı!
4 Nestlé Türkiye, İstanbul’un iki yakasında iki ofis açtı
Nestlé Türkiye, İstanbul’un iki yakasında iki ofis açtı
5 Krispy Kreme x Crocs'tan "lezzetli" iş birliği: Donut tadında adımlar
Krispy Kreme x Crocs’tan “lezzetli” iş birliği: Donut tadında adımlar
Güncel Haberler
Amazon Books, kitaplara hayat veriyor...
Amazon Books, kitaplara hayat veriyor…
"Media First" ile 6 milyon organik izlenme: Lenovo ve Alara X'ten medya dünyasında yapay zeka devrimi
“Media First” ile 6 milyon organik izlenme: Lenovo ve Alara X’ten medya dünyasında yapay zeka devrimi
Güzellik salonları evlere taşınıyor!
Güzellik salonları evlere taşınıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ayın öne çıkan global kampanyaları (Nisan 2025)
Haberler
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Nisan 2025)
Sena Tufan
4 Mayıs 2025
Apple isim değişikliğine gidiyor! Her sene değişecek...
Haberler
Apple isim değişikliğine gidiyor! Her sene değişecek…
İrem Alimoğlu
29 Mayıs 2025
Kriz dönemlerinde pazarlama: Sessizlik mi, yatırım mı?
Haberler
Kriz dönemlerinde pazarlama: Sessizlik mi, yatırım mı?
İrem Alimoğlu
4 Mayıs 2025
Türkiye’nin gizlilik paradoksu: Kaygı yüksek ama icraat yok!
Araştırma
Türkiye’nin gizlilik paradoksu: Kaygı yüksek ama icraat yok!
Nafizcan Önder
16 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.