Markaların ezber bozan sosyal medya paylaşımları

2020 yılını tanımlayacak çok fazla olay ve kavram var. Fakat bunların hepsi aynı yerden besleniyor; sosyal medya. Hem kullanıcılar hem de markalar için eğlenceli bir oyun alanı olan sosyal medya yaratıcılığın da zirve yaptığı bir alana dönüştü. Özellikle de markalar için… 2020’de de kimi markalar paylaşımlarıyla boyut atlayarak binlerce kişilik bir oyun kurdu, sosyal adalet aradı, mizah yaptı ve yaratıcılıkta sınır tanımadı. İşte yılın öne çıkan o paylaşımları Ad Age derledi…

Ben & Jerry’s sosyal adalet reformu çağrısında bulunuyor

Vermont merkezli dondurma markası Ben & Jerry’s, özellikle Twitter (458.000 takipçi) ve Instagram (1,4 milyon takipçi) hesaplarında sosyal adalet davalarının önde gelen sesi oldu. Marka, bu yıl trans haklarına dikkat çekti ve iklim krizinin önemini vurguladı.

Irksal adaletsizlik konusunda açık sözlü bir marka olan Ben & Jerry’s, takipçilerini beyaz üstünlüğünü ortadan kaldırmaya çağırıyor. Hatta kanallarını, ceza adaleti reformuna adanmış lezzet ve eylem kampanyası “Justice Remix’d’i” duyurmak için kullandı. Marka, yakın zamanda Colin Kaepernick ile yeni aromasını tanıtmak için bir ortaklık yaptığını duyurdu ve gelirinin bir kısmı Kaepernick’in kar amacı gütmeyen kuruluşu Know Your Rights Camp’e bağışladığını duyurdu. Amacı olan markaları tercih edenler için Ben & Jerry’s vazgecilmez oldu.

 

Ryan Reynolds ünü ve iş deneyimiyle fark yaratıyor

Ryan Reynolds, 17 milyon takipçisi olan Twitter hesabı ve prodüksiyon şirketi Maximum Effort’u, Aviation Gin ve Mint Mobile şirketlerinin kampanyalarını tanıtmak için kullanan bir pazarlama tutkunu. Oyuncu, ürünlerini ve hizmetlerini yaratıcı bir şekilde tanıtmak için ününü ve iş deneyimini kullandı. Reynolds’ın, Twitter hesabından anne ve babalar için yayınladığı 1 dakikalık özel video kısa sürede 391 milyonun üzerinde izlenmeye ulaştı.

 

Netflix’ten eğlenceli içerikler

Netflix, Twitter, Facebook veya Instagram fark etmeksizin sosyal medya hesaplarında adeta şov yapıyor. Medya şirketi, popüler paylaşımlarla etkileşime geçmekte hızlı davranıyor ve kendi şovları hakkında mizahi içerikler paylaşıyor. Bazen farklı şovları tek bir paylaşımda birleştiren Netflix, izleyicilerin ortak kültürü hakkında fikir almak için de ünlü karakterlerini kullanıyor . Marka her zaman izleyicinin bakış açısından ve eğlenceli bir üslupta konuşuyor. Medya şirketinin Facebook’ta 73 milyon, Instagram’da 26 milyon ve Twitter’da 10 milyon takipçisi var.

 

Bumble realist bir duruş sergiliyor

Arkadaşlık uygulaması Bumble, sosyal açıdan bilinçli randevuların sesi olduğunu kanıtladı. Marka, güncelliğini yitirmiş flört kurallarına ışık tutmak, flört başarı hikayelerini kutlamak, onay ve tavsiyeler vermek için sosyal medyayı kullanıyor.  Marka, Kamala Harris’in ülkenin ilk kadın başkan yardımcısı seçilmesini de kutladı. Bumble’ın Instagram’da 553.000 takipçisi var.

 

 

Bu gönderiyi Instagram’da gör

 

Bumble (@bumble)’in paylaştığı bir gönderi

Chipotle kültürel temas noktalarını kullanıyor

Chipotle, TikTok’a mükemmel bir şekilde uyarlandı ve şu anda platformda 1,3 milyon takipçisi var. Hızlı servis restoranı olan Chipotle, ünlüler ve TikTok etkileyicileriyle akıllı ortaklıklarla kültürel temas noktalarından yararlanabiliyor.

 

@chipotle@billnye the s̶c̶i̶e̶n̶c̶e̶ burrito guy is here to tell you how Chipotle ingredients can help reduce the impact on the planet. See link in bio.♬ original sound – Chipotle

Oreo yaratıcılıkta sınır tanımıyor

Oreo’nun 920.000 takipçili Twitter hesabı, yaratıcı fikirler ve kültür odaklı paylaşımlarla dolu. Bir asteroidin Dünya’ya düştüğü haberi yayıldığında, NASA asteroidin tehdit oluşturmadığında ısrar etse de Oreo Norveç, Svalbard’da asteroide dayanıklı bir kasa inşa etti ve varlığını belgeleyen bir film çekti. Marka sosyal medyada kasanın bir fotoğrafını, belgeselden klipleri ve kasanın Oreo rasyon paketlerinin fotoğraflarını süt tozuyla birlikte paylaştı.

 

Sosyal oyuncu; MoonPie

MoonPie’nin şakası, 295.000 takipçisi olan Twitter’da hayranlarının büyümesine yardımcı oldu. Böylesine travmatik bir yılda, MoonPie’ın şakasının geniş kitlelere ulaşması mizah ihtiyacına işaret ediyor.

 

Bilgelik için biftek

Philadelphia merkezli Steak-umm, yalnızca donmuş biftek satabilir, ancak aynı zamanda 173.000 Twitter takipçisi ve 93.000 TikTok takipçisine hitap ediyor. Marka, yanlış bilgilerle ilgili hikmetli sözler ve gerçeklerle tanındı ve takipçileri genellikle akredite haber kaynaklarını okumaya ve bilimsel verilere güvenmeye teşvik etti.

Diğer bazı markalar gibi, Steak-umm da normal bir Twitter kullanıcısı gibi davranıyor, hatta başka markaların gönderilerine de yorum yapıyor. Markanın sosyal medya hesaplarının arkasındaki beyni Nathan Allebach, TikTok’ta içgörüyü mizahla harmanlıyor, kafasında dev bir Steak-umm kutusu ile dans ediyor ve ipuçları veriyor. Pek çok insan (markanın kendisi gibi) satış oluşturmaya çalışan bir markadan tavsiye almanın ironisine dikkat çekti. Ama zaten tuhaf bir yılda değil miyiz?

 

@steakummreverse psychology??? 😎 #brand #youhaveto #feelinggood #psa♬ A Moment Apart by Odesza Harp Cover – Hannah Stater (she/her)

 

İLGİLİ HABERLER