24 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Markaların 2023 iletişim stratejileri için 30 sosyal medya tavsiyesi
Haberler

Markaların 2023 iletişim stratejileri için 30 sosyal medya tavsiyesi

Marketing Türkiye
12 Aralık 2022
3 dk okuma
Markaların 2023 iletişim stratejileri için 30 sosyal medya tavsiyesi
Tevfik Bülent Öngün
Tick Tock Boom | BoomSonar Co-Founder & CEO

Web3, metaverse, blokzincir, NFT ve AR gibi birçok teknolojinin yakın zamanda ana akım olarak günlük hayatımıza girmesi beklenirken, markaların sosyal medyaya ilgisi de devam ediyor.

Ben de sosyal medyayı etkili bir şekilde kullanmak isteyen markalar için 2023’te de önemini yitirmeyecek, yararlı bulduğum 30 ipucunu derledim.

Pazarlama Stratejisi ve Planı

1. Ayrıntılı bir sosyal medya pazarlama ve iletişim planı geliştirin. Hedeflerinizi, kriterlerinizi hem nitelik hem de nicelik olarak baştan belirleyin.

2. Sosyal medya pazarlamanızı diğer pazarlama çalışmalarınızla entegre edin.
“Philip Kotler’in Pazarlama 5.0 Kitabına bir göz atın derim!”

3. Yeni teknolojiler için hazırlıklarınıza bir an önce başlayın. Dijital iletişimi etkileyecek tüm yenilikleri takip edin. Metaverse platformlarının yakın zamanda markanızın pazarlama ve iletişim çalışmalarında büyük öneme sahip olacağına emin olabilirsiniz. Hazırlıklarınıza gecikmeden başlayın.

4. İnternet sitenize trafik çekmek için sosyal medyayı kullanın. Tüm bu çalışmaları yaparken sosyal medya kanallarında kiracı, kendi web sitenizde ise ev sahibi olduğunuzu göz ardı etmeyin. Web sitenizin markanızın kimlik kartı olduğunu unutmayın.  

5. Ürünlerinizi ve hizmetlerinizi geliştirmek için müşteri geri bildirimlerini ve incelemeleri dikkate alın. Sosyal CRM çalışmalarınızın markanız açısından önemini göz ardı etmeyin. Başka kanallarının açılması ya da popülerleşmesi her zaman mümkündür ama bunun orada var olduğunuz sürece bir şeyi değiştirmediğini aklınızda tutun.

6. Söz konusu sosyal medya pazarlama çalışmaları olduğunda eğlenmekten ve yaratıcı olmaktan korkmayın!

7.Influencer’lar ve diğer markalarla iş birliği yapın.

8. Güncel sosyal medya pazarlama stratejilerinize göre çalışanlarınızı eğitmeye ve bilgilerini güncellemeye devam edin.

Topluluk Yönetimi

9. Hedef kitlenizle ilişki kurmaya odaklanın. İlişki kurarken, bunu markanızın kimliğine ve tonuna uygun şekilde sürdürün.

10. Sosyal medya mecralarını her birinin kendi dinamiklerine uygun şekilde şirket kültürünüzü ve değerlerinizi sergilemek için kullanın.

11. Ürettiğiniz içeriklere gelen yorumlara ve mesajlara yanıt vererek hedef kitlenizle etkileşim kurun.

12. Uygun sosyal medya mecralarında müşteri desteği sunarak müşterilerinizin şikayetlerini dinleyin, hızlı şekilde çözümlere üretin.

13. Gönderileri planlamak ve programlamak için bir sosyal medya içerik takvimi oluşturun.

14. Zamandan tasarruf etmek ve verimliliği artırmak için otomasyon araçlarından faydalanın.

Etkileşim

15. İlgi çekici ve nitelikli içerikler paylaşın. Farklı olun, fark yaratın. Çok fazla ve vakit kaybı olarak görülen içeriklere maruz kalan takipçilerinizin, 2023 yılı içerisinde üreteceğiniz içeriklere ilgi duyması ve nitelikli bulması her zamankinden önemli.

16. Sosyal medya trendlerini, mecraların yeni araçlarını ve güncellemelerini takip edin. Etkileşimlerinizi artırmak için buradaki fırsatları rakiplerinizden önce tespit edip, kullanmanız avantajınıza olacaktır.

17. Her platformun kendine has, benzersiz özelliklerinden yararlanmak için o kanalların dinamiklerine uygun, etkileşiminizi arttıracak farklı içerikler üretin.

18. Paylaşımlarınızın görünürlüğünü artırmak için doğru ‘hashtag’, ‘mention’ ve benzeri opsiyonları kullanın.

19. Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerik ve incelemeleri teşvik edin.

20. Etkileşimi artırmak için yarışmalar ve çekilişler düzenleyin. Tabii, burada her zamankinden daha yaratıcı olmanız gerektiğini unutmayın.

21. Canlı yayın ve hikayeler gibi sosyal medyanın sunduğu özelliklerden yararlanın.  Her zaman gözünüz yeni özelliklerde olsun. Bunları akıllıca kullanın!

22. Sosyal medya etkileşimlerinizde özgün ve şeffaf olun.

Sosyal Medya Reklamları

23. Daha geniş bir kitleye ulaşmak için ücretli reklamlardan yararlanın. Elde etmek istediğiniz sonuç için doğru reklam aracını seçtiğinizden emin olun. Bu noktada denemediğiniz yeni modellere de şans verebilirsiniz.

24. Kullanıcıların dikkatini daha fazla çekmek için güçlü görseller kullanın. Video içeriklerin yükselişte olduğunu göz ardı etmeyin.

25. Mesajınızı ve hedeflemenizi farklı sosyal medya platformlarına özel olarak kişiselleştirin.

26. Kitleniz için neyin en iyi olduğunu görmek adına A/B testleri yapın.

Sosyal Medya Takip, Analiz ve Ölçümleme

27. Kitlenizi ve hedef pazarınızı araştırın.

28. İnsanların markanız hakkında söylediklerini neredeyse eş zamanlı olarak takip edebilmek için sosyal medya takip araçları kullanın. (BoomSonar)

29. BoomSocial gibi ücretsiz sosyal medya analiz araçları kullanarak sosyal medya performansınızı takip edin ve analiz edin.

30. Sektörünüzdeki ilgili konuşmaları takip edin ve bunlara katılın.

featured Sosyal Medya
1 Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
2 Türkiye’nin gençlik markaları
Türkiye’nin gençlik markaları
3 Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
4 Tavsiye şampiyonu markalar!
Tavsiye şampiyonu markalar!
5 adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
Güncel Haberler
Her 10 teknoloji liderinden 8'i FOMO yaşıyor!
Her 10 teknoloji liderinden 8’i FOMO yaşıyor!
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
"Peşin ödeme yapan" pazarlamacıların sayısı azalıyor!
“Peşin ödeme yapan” pazarlamacıların sayısı azalıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Cadde mağazacılığında son trendler: Sizce İstiklal Caddesi'nden günde kaç kişi geçiyor?
Haberler
Cadde mağazacılığında son trendler: Sizce İstiklal Caddesi’nden günde kaç kişi geçiyor?
İrem Alimoğlu
20 Nisan 2025
KFC, ağız bakımına adım attı: Tavuklu diş macunu!
Haberler
KFC, ağız bakımına adım attı: Tavuklu diş macunu!
Sena Tufan
4 Nisan 2025
Deprem sonrası çalışma modelleri nasıl değişecek?
Haberler
Deprem sonrası çalışma modelleri nasıl değişecek?
Sena Tufan
4 hafta önce
Karpat Polat, Golden Drum Omni-Channel juri üyesi oldu!
Haberler
Karpat Polat, Golden Drum Omni-Channel juri üyesi oldu!
Sena Tufan
21 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.