13 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Markalar mobil ekosistemde büyümeyi nasıl sağlayabilir?
Haberler

Markalar mobil ekosistemde büyümeyi nasıl sağlayabilir?

Marketing Türkiye
5 Mayıs 2021
3 dk okuma

Türkiye’de dijital patlama yaşanıyor. 2020 yılında Türkiye’deki dijital medya yatırımları, toplam medya yatırımlarının yüzde 54’üne karşılık olacak şekilde yaklaşık 1 milyar dolara ulaştı. Türkiye’deki dijitale geçiş trendi bütün hızıyla devam ediyor ve mobil ekosisteme öncelik veren start-up’ların sayısı her geçen gün artmaya devam ediyor. Geleneksel ve köklü markalar da tüketicilere ulaşabilecekleri ve rekabetçi kalabilecekleri bir kanal olarak mobile yöneliyor. Bu durumda, dijital bir öncelik haline gelmeye devam ettikçe Türk markaları mobil hizmetlerini nasıl ölçeklendirebilir?

Yeni kullanıcılar edinme

Yeni müşteriler edinmek her zaman zordur ve bu nedenle sağlam bir müşteri kazanma stratejisine sahip olmak ilk adım olmalıdır. Facebook, Instagram, Snapchat veya TikTok gibi sosyal medya platformlarında reklamlar yayınlamak, yeni ve mevcut müşterilere ulaşmak ve işinizi ölçeklendirmek için harika bir yol olabilir.

Gösterim başına maliyet ve işlem başına maliyet gibi ölçümler net bilgiler sunarak işletmelerin kaynaklarını nereye yatıracakları konusunda bilinçli kararlar almalarına yardımcı olabilir. Gösterim başına maliyet, içeriğinizin kitleniz tarafından görüntülenme sayısına parasal bir değer koymanıza olanak sağlar. İşlem başına maliyet ise, indirme, satın alma veya kayıt olma gibi içeriğinizi görmenin doğrudan bir sonucu olarak gerçekleştirilen işlemlere parasal değer verilmesine olanak tanır. 

Gösterim başına maliyet, özellikle televizyon ve dış mekan reklamcılığı gibi geleneksel pazarlama kanallarına kıyasla nispeten düşük maliyetlidir. İşlem başına maliyet kampanyaları da nispeten düşük risklidir, çünkü reklam platformuna ödeme yalnızca sizin tarafınızdan tanımlanan belirli ve anlamlı bir eylem gerçekleştiğinde yapılır.

Sahip olduğunuz kanallardan en iyi şekilde yararlanın

Uygulamanız için yeni kullanıcılar edinmenin en uygun maliyetli yollarından biri, halihazırda sahip olunan sosyal medya veya e-posta listeleri gibi kanalları potansiyel müşterilerle iletişim kurmak için kullanmaktır. Bu kanallar, ilgi çekici ve kişiselleştirilmiş içerik gönderimi yaparak kullanıcıları uygulamanızı indirmeye teşvik etmek için kullanılabilir. Bu içerikler, bir indirim, ücretsiz deneme veya uygulamaya özgü yeni bir ürün özelliği sunma gibi şeyler olabilir.

Bir kullanıcı içeriğe tıkladığında, uygulama cihazlarında yüklüyse doğrudan uygulamaya, değilse ilgili uygulama mağazasına yönlendirilir. En önemlisi, kullanıcı uygulamayı açtığında ana sayfadan kendileri gezinmek zorunda kalmadan, doğrudanbaşlangıçta ilgilendikleri içeriğe, örneğin indirim sayfasına yönlendirilecektir. Bu küçük ama önemli dokunuş genel müşteri deneyimi üzerinde büyük bir etkiye sahip olabilir ve kullanıcıların reklamı ilk gördüklerinden uygulamayı açmaya kadar olan sürecin kişiselleştirilmiş olmasını sağlar.

Müşteri yolculuğunu yeniden tasarlamak: Web’den uygulamaya

Mobil cihazlarda büyümeyi arttırmak için sahip olunan kanalları kullanmanın bir başka örneği de web’den uygulamaya doğru kullanıcı edinmedir. Başka bir deyişle içerik web sitesine yerleştirilir ve daha sonra kullanıcıyı doğrudan uygulama mağazasına veya uygulamadaki ilgili sayfaya gönderir. Bu, yalnızca pazarlamacıların dönüşüm oranlarıyla yakından bağlantılı daha iyi ilk katılım deneyimleri oluşturmasını sağlamakla kalmaz, aynı zamanda yalnızca mobile güvenmekten daha uygun maliyetlidir.

Daha da önemlisi gizlilik perspektifinden bakıldığında, müşteri yolculuğu reklam ağlarını ve sahip olunan kanalları içerdiğinden IDFA (Identifier for Advertisers) attribution gerçekleştirme amacıyla toplanması gerekmez ve birinci taraf verilerinden yararlanılarak deneyim optimize edilmiş olur. Apple’in IOS14 ile getirdiği değişikliklerle birlikte, kullanıcıların gizliliğin daha da çok önemsendiği ve IDFA toplama oranlarının düştüğü bir döneme girdiğimizi düşünürsek, web-to-app mantığını benimseyen markalar kendilerine avantaj sağlamış olacaklar.

Etkinin ölçülmesi

Markaların, yüklemelerin nereden geldiğini belirleyebildiği, hangi içeriğin belirli kullanıcı gruplarında yankı uyandırdığını ve nerelere yatırım yapmaları gerektiğini anlamak için etkili ölçüm ve attribution araçları yoksa mobilde büyümeleri çok daha zor olacaktır. Veriye dayalı bir yaklaşım benimsemek, size müşteri yolculuğunun net bir görünümünü de verecektir. Örneğin, bu yaklaşımla bir kullanıcının web sitenizde gezindiğini ancak uygulamanızı indirip indirmediğini veya uygulamayı indirip kullanmadan silip silmediğini görebilirsiniz. Böylesine bir bilgiye sahip olmak, kullanıcı edinme çabalarınızın ne kadar başarılı olduğu konusunda önemli fikirler verebilir.

Türkiye’de mobilin büyümeye devam edeceğine şüphe yok. Ülke, sahip olduğu büyük genç nüfusu ile bölgedeki en önemli teknoloji merkezlerinden biri haline geliyor. Türkiye’deki yeni girişimlerin çoğu, iş modellerinin temel bileşeni olarak bir mobil uygulamaya sahip olma eğilimi gösteriyor. Ek olarak, içinde bulunduğumuz salgın dönemi tüketicilerin markalarla etkileşime girmenin alternatif yollarını tercih etmesini sağlayarak mobil kullanımı oldukça artırdı. Mobil çevrenin inovasyonlara açık yapısı, firmaların müşteri edinimi için girdiği rekabeti artıracaktır. Kullanıcı edinme çabalarınızın gerçekte ne kadar iyi çalıştığını ve hangi bölümlerin iyileştirilmesinin gerektiğini anlamanın etkili bir yoluna sahip olmak, büyüme için çok önemli olacaktır.

*Makale AppsFlyer Türkiye ve Orta Doğu Bölge Müdürü Ece İnanç Stepien tarafından kaleme alınmıştır.

Uzmanından mobil tehdit analizi!

Allice’i Harikalar Diyarından ya da mobil sitenizden kaçırmamanın 3 yolu

AppsFlyer Facebook featured Instagram mobil hizmetler
1 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
2 Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
3 Dikkat! Tüketici karanlık ticari uygulamaların farkında…
Dikkat! Tüketici karanlık ticari uygulamaların farkında…
4 Servetin anatomisi: Forbes en zengin 100 Türk’ü açıkladı
Servetin anatomisi: Forbes en zengin 100 Türk’ü açıkladı
5 Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri...
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri…
Güncel Haberler
Turizmde yeni yaklaşım: "Pozitif Travma"
Turizmde yeni yaklaşım: “Pozitif Travma”
Türkiye Voleybol Milli Takımlar'ın ana sponsoru sahibinden.com oldu
Türkiye Voleybol Milli Takımlar’ın ana sponsoru sahibinden.com oldu
Zara 50. yaşını 50 moda ikonuyla kutluyor!
Zara 50. yaşını 50 moda ikonuyla kutluyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

CEO’ların yüzde 56’sı yapay zeka sayesinde verimlilik artışı sağladığını söylüyor!
Haberler
CEO’ların yüzde 56’sı yapay zeka sayesinde verimlilik artışı sağladığını söylüyor!
Sena Tufan
2 hafta önce
"Dubai'nin değil bu ülkenin çikolatası"
Haberler
“Dubai’nin değil bu ülkenin çikolatası”
Nafizcan Önder
6 Mart 2025
Gündem yorgunu toplum YouTube'da gazetecileri daha az izliyor!
Haberler
Gündem yorgunu toplum YouTube’da gazetecileri daha az izliyor!
Nafizcan Önder
5 Mart 2025
FMCG sektöründe rekabeti "yapay zeka" belirleyecek
Haberler
FMCG sektöründe rekabeti “yapay zeka” belirleyecek
İrem Alimoğlu
11 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.