6 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Ölçülen şey yönetilir, ancak süreç ölçümle bitmez, başlar!
Haberler

Ölçülen şey yönetilir, ancak süreç ölçümle bitmez, başlar!

Marketing Türkiye
26 Aralık 2020
2 dk okuma

“Değişim” ve “dönüşüm” yıllardır dilimizde. Ancak bu sene, modern kültürün en önemli mecralarından olmasına rağmen yıllardır alternatiflerinin gerisinde kalan TV’nin yaşadığını anlatmak için bu iki tanımdan başkasının kullanılması da mümkün değil.. 2020’nin beraberinde getirdiği dönüşüm her alana sirayet ederken sosyal medya karşısında güç kaybeden TV sektörü küllerinden doğacak mı? Önümüzdeki dönemde TV sektöründe de inovasyonlar görecek miyiz? Yılın son AdAge Paneli’nde müşteri yolculuğunun TV aracılığıyla nasıl anlamlandırılacağı konuşuldu.

Ad Age Yayıncı Paneli’nde, Empower CEO’su Jim Price ve Cadent CEO’su Nick Troiano, TV izleyicilerinin motivasyonu ve TV aracılığıyla değişen müşteri yolculuğunun anlamlandırılmasını istişare etmek için Ad Age Başkanı ve Yayıncı Josh Golden’a katıldı.

İşte sohbetten dört temel çıkarım:

Günün sonunda, hepsi sadece video değil mi?

ABD merkezli bir ajans olan Empower’ın CEO’su Jim Price, bu yıl asıl önemli olanın ekrandan ziyade, içeriğin kendisi olduğunu vurguladı. Price ayrıca, şu anda olan en heyecan verici şeyin, kitlelere nasıl ulaşılacağını daha iyi anlamak ve kesin hedefleri daha etkili bir şekilde belirlemek için verileri kullanmak olduğunu belirtti.

Daima müşteri yolculuğuyla başlayın

Tüketici yolculuğu bu yıl değişti. EMarketer’e göre, tek başına e-ticaret, satış alanında daha önce 2022’ye kadar beklenmeyen bir büyüme yaşadı ve çevrimiçi satın almaya geçiş; pazarlamacılara, tüketicilerle etkileşim kurmak ve onları daha iyi anlamak için eşsiz bir imkan sundu. Price, “Artık her ürünün bir tür müşteri yolculuğu var” diyor.

TV platformu Cadent’ın CEO’su Nick Troiano, pazarlamacıların veri, ölçüm ve raporlamayı birbirine bağlayabildiği sürece, tüketicilere herhangi bir platform veya cihaz üzerinden entegre bir şekilde ulaşabileceklerini belirterek, “2020’nin temsil ettiği paradigma değişimi işte tam da bu” açıklamasında bulunuyor.

Reklamın amaçlanan şeyi sunduğu gösterilmelidir

Price, Empower gibi kurumların müşterilere en kapsamlı ölçümü verdiklerinden emin olmaları gerektiğini söylüyor. Troiano ise onaylayarak ekliyor, “Teknoloji ortakları aslında reklamın amaçlanan şeyi sunduğunu göstermelidir. Ölçüm standardizasyonundan para birimine, nihayetinde performans ve KPI’lara kadar başarıyı görebilmemiz için, korumalı alanlardan veya tedarikçilerden daha tek tip veri setleri görmemiz gerekecek.”

Bugün TV reklamcılığının tüm kapsamını anlamak

Price, “Piyasada TV’nin dönüşüm piramidinin tamamı yerine en üstünde olduğu ve “addressable TV” gibi daha veri odaklı yöntemlere karşı demografik veya indeks tabanlı metodoloji ile sınırlı olduğu yanılgısı var” açıklamasında bulundu. Price ayrıca, Cadent’ın verileri, “addressability” ve hedef kitlelere dayalı stratejileri masaya yatırmayı ve bunları müşteriler için en faydalı şekilde kullanmayı sağladığını belirtiyor.

Troiano, pazarlamacıların verileri yanlış yorumladığını düşünmediğini, ancak genel izleyiciyle entegrasyonunun doğru kurgulanamadığını belirterek ekliyor, “Genel olarak televizyon ve televizyon izlemeye harcanan dolar cinsinden muazzam bir değer var. Bunun değişeceğini biliyoruz. Bu yüzden bence bu sadece doğru dengeyi bulma meselesi. Empower ile yaptığımız ve bir pazar yeri olarak yapmaya çalıştığımız da bu dengeyi sağlamak.”

Marketing Türkiye, Eylül sayısında televizyonun yeniden keşfini kapağına taşımıştı. TİAK, TVekstra ve KANTAR verileriyle televizyonu yeniden keşfettiğimiz dosyamızı incelemek için TIKLAYIN…

Empower ölçümleme Pazarlamacılar tüketici yolculuğu tv video içerikler
1 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
4 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
5 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Güncel Haberler
Spotify 18 dolarlık yeni modeli üzerinde çalışıyor
Spotify’dan Rekabet Kurulu’nun başlattığı incelemeye ilişkin ilk açıklama geldi…
Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Spotify 18 dolarlık yeni modeli üzerinde çalışıyor
Haberler
Spotify’dan Rekabet Kurulu’nun başlattığı incelemeye ilişkin ilk açıklama geldi…
Marketing Türkiye
5 saat önce
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Haberler
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Sena Tufan
3 hafta önce
adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
Haberler
adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
Marketing Türkiye
20 Mayıs 2025
Papara’ya yasa dışı bahis soruşturması
Haberler
Papara’ya yasa dışı bahis soruşturması
Marketing Türkiye
27 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.