Markafoni ve Microsoft’tan “Bulut AVM”

Markafoni, Microsoft bulut teknolojisiyle Türk moda, ev ve yaşam-stil perakende markalarına yeni teknolojiler sunan bir e-ticaret platformu sağlıyor.

Markafoni ile Microsoft, yeni yılda e-ticaret dinamiklerini değiştirecek bir iş birliğine gitti. Microsoft’un bulut bilişim teknolojisi ve e-ticaret çözümleriyle altyapısını güçlendiren Markafoni, tüketicilerini “Bulut AVM”de yeni bir alışveriş deneyimine davet etti. İşbirliğinin, Türkiye’deki e-ticaret ve perakende sektörüne de yeni bir dinamizm kazandırması hedefleniyor. 

Microsoft ve Markafoni arasındaki iş birliği, Markafoni Grubu CEO’su İlker Baydar, Naspers Grubu E-ticaret COO’su Lawrence Illg, Microsoft Türkiye CEO’su Tamer Özmen ve Kurumsal Hizmetler Genel Müdür Yardımcısı Eda Uluca’nın katıldığı basın toplantısıyla duyuruldu. 

Toplantıda konuşan Markafoni Grubu CEO’su İlker Baydar, Markafoni olarak e-ticaret alanındaki yerel tecrübelerini Naspers’ın global deneyimi ile bir araya getirerek Türkiye’deki moda şirketlerinin hizmetine sunmayı hedeflediklerini söyledi. Türk moda şirketlerine, e-ticarete doğru bir planla başlamalarını sağlayacak danışmanlığı ve çözümleri sunacaklarını dile getiren Baydar, “Moda markalarının e-ticaret yatırımlarını bilinçli yapmaları ve bu alanda doğru adımları atmaları, pazarın sağlıklı büyümesi açısından önemli. Bu nedenle Markafoni ve Microsoft olarak onlara bu alanda kolaylaştırıcı olmayı umut ediyoruz. Bu güç birliği bizi gerek grubumuza, gerekse Türk moda sektörüne sağlayacağı katkılar açısından çok heyecanlandırıyor” dedi.

Naspers Grubu E-Ticaret COO’su Lawrence Illg, ise şöyle konuştu: “Naspers olarak dünya çapında müşteri deneyimleri yaratmaya odaklanıyoruz ve bunu sağlamak amacıyla teknoloji ve yeteneklere yatırım yapmaya devam ediyoruz. Bu deneyimimizi ve Microsoft’un uzmanlığını Türkiye’de e-ticaret alanında büyümeyi ve başarı kaydetmeyi arzulayan Türk moda şirketlerine sunmayı hedefliyoruz. Markafoni ve Microsoft’un birlikte sunacağı bu hizmetle Türk markalarının da uluslararası e-ticaret standartlarını kolayca yakalayabileceğine ve bu sayede dış pazarlara açılabileceğine inanıyoruz. İş birliğimiz sayesinde Türkiye perakende ve e-ticaret pazarının hak ettiği hacmi yakalamasına da önemli bir katkı sağlayacağız.” 

Bulut AVM, markalar için sürekli değer yaratma gücüne sahip olacak

İş birliğinin detayları hakkında bilgi veren Tamer Özmen ise “Microsoft olarak işletmelere yönelik verimliliği yeniden tanımlıyoruz, onların gücüne güç katıyoruz. Microsoft Türkiye ve Markafoni iş birliğiyle, moda ve yaşam perakendesini teknolojinin gücüyle bulutların üzerine taşıyoruz, bir üretkenlik platformu yaratıyoruz” diye konuştu. Microsoft’un Bulut Bilişim altyapısına yapmış olduğu yatırımın tutarı 15 milyar doların üzerinde olduğuna dikkat çeken Özmen, “100’den fazla veri merkezinde yer alan bir milyonun üzerinde sunucudan oluşan bu kadar kapsamlı bir bulut platformunu, sadece Microsoft sunabiliyor. Bulut AVM dediğimiz bu platform, hem tüketicilere, hem de platformu kullanarak satış yapan markalara sunduğu çözümlerle sürekli değer yaratma gücüne sahip olacak” açıklamasını yaptı.

Microsoft olarak, Markafoni’nin e-ticaret servis sağlayıcısı olarak konumlanmasına ve bu alanda liderliğe oynamasına destek olacaklarını ifade eden Özmen, gelecek hedeflerinin Markafoni’yi Microsoft’un Global ISV’leri (Bağımsız Yazılım Tedarikçisi) arasında görmek olduğunu dile getirdi. Özmen, konuya ilişkin şunları söyledi: “Artık yap-sat modelinden anla-üret modeline geçtiğimiz yeni ekonomi düzeninde, e-ticaret pazarı da kendi içerisinde büyük fırsatlar barındırıyor. 35 milyonun üzerinde internet kullanıcımız var. Microsoft olarak hedefimiz, geleceğin ekonomisi olarak nitelendirdiğimiz e-ticareti, geleceğin teknolojileri ile buluşturarak, Türkiye’den bu alanda yerli Amazon.com gibi başarı hikâyelerinin çıkmasına önayak olmak.” 

İLGİLİ HABERLER