4 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Marka evreninin yeni sınavı "bot"lar!
Haberler

Marka evreninin yeni sınavı “bot”lar!

Nafizcan Önder
14 Aralık 2024
2 dk okuma

Dijitalleşme hızla artarken, internetin karşılaştığı en büyük tehditlerden biri kötü amaçlı botlar oluyor. Estonya merkezli siber güvenlik şirketi BotGuard’ın Başkan Yardımcısı Artur Cyganek ise internet trafiğinin yaklaşık yarısının botlar tarafından oluşturulduğunu ve bu trafiğin yüzde 32’sini kötü amaçlı botların oluşturduğunu belirtiyor. Cyganek, bu botların, insan davranışlarını taklit edebilecek kadar sofistike hale geldiğine dikkat çekiyor. Peki, bu botlar markaların en güçlü iletişim kanallarından biri olan internette marka içgörülerini manipüle edebilir mi? Sorunun yanıtına gelin birlikte bakalım…

Teknolojinin hayatımıza daha fazla entegre olmasıyla birlikte, dijitalleşme artarken, siber güvenlik tehditleri de hızla büyüyor. Uzmanların ve araştırmaların işaret ettiği üzere, 2025 yılında yapay zeka alanındaki gelişmelere paralel artacak siber güvenlik sorunları iş dünyasının en çok konuşacağı gündemlerden biri olacak.

İnternetteki her 2 profilden 1’i gerçek değil…

Araştırmalar, 2023’te tüm internet trafiğinin yüzde 49,6’sını botların oluşturduğunu gösteriyor. Bu botların yalnızca yüzde 17,6’sı faydalı işler yaparken, yüzde 32’si kötü amaçlı faaliyetler yürütüyor. Bu botlar, yalnızca trafiği tıkamakla kalmıyor; fiyat manipülasyonu, dolandırıcılık, veri hırsızlığı gibi zararlı faaliyetler gerçekleştirerek kurumların operasyonlarını sekteye uğratıyor. Daha da önemlisi, müşterilerin satın alma kararlarını olumsuz yönde etkileyebiliyor.

Artur Cyganek, kötü botların erişiminin giderek artmasıyla birlikte, e-ticaret, finans, sağlık, oyun, telekom ve seyahat gibi veri ve işlem yoğun sektörlerin büyük risk altında olduğunu ifade ediyor. Botlar, özellikle finansal işlemler ve veri paylaşımı gibi hassas alanları hedef alarak şirketlerin güvenliğini tehdit ediyor.

Siber Güvenlik CTO’ların gündeminde ilk sırada

Marka evreninin yeni sınavı "bot"lar!
Artur Cyganek
BotGuard’ın Başkan Yardımcısı

Cyganek’in belirttiğine göre, artan kötü bot trafiği ve siber saldırılar, özellikle e-ticaret, finans, sağlık, oyun, telekom ve seyahat gibi sektörlerde büyük sorunlara yol açacak. Bu sektörlerde veri paylaşımı ve finansal işlemlerin yoğunluğu, botların en çok hedef aldığı alanlar arasında yer alıyor. Cyganek, kurumların 2025’te daha güvenli altyapılar oluşturmak için siber güvenlik önlemlerini artıracaklarını ve yapay zeka tabanlı çözümleri devreye sokacaklarını belirtiyor. Cyganek, sözlerine şöyle devam ediyor: “Basit araçlarla bot yazmak ve botlar ile internette işlem yapmak artık çok kolay. Hatta internette kişisel bilgileri toplamak, yazılmış bir makale, fotoğraf ya da herhangi bir içeriği hızlıca kopyalamak, alışveriş sitelerinde kampanyalarda önden sıra tutmak, yılın en önemli konseri için ya da derbi maçı için herkesten önce sıraya girmek, hatta çok sevdiğiniz bir pazar yerindeki ürünü herkesten önce sepete ekleyip beklemek, artık bir mail atmak kadar kolay…

Botların kullanımı bu kadar kolayken, verdikleri hasar ne yazık ki çok ciddi olabiliyor. Siber suçluların hedef aldığı kurumların ve bireylerin, maddi kayıpların yanı sıra güvenlikleri ve itibarları da risk altında oluyor. Bu nedenle, 2025’te kurumların güvenliğinden ve teknolojiden sorumlu CTO’ların temel odağının, güvenli bir şekilde altyapılarını yönetmek, operasyonel verimlilik sağlamak ve gerçek müşterilere/kullanıcılara güvenli bir şekilde ulaşmak olacağını düşünüyorum.”

featured
1 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
2 Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
3 Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
4 Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
5 Cumhuriyet coşkusuna ortak olan markalar!
Cumhuriyet coşkusuna ortak olan markalar!
Güncel Haberler
Dua Lipa’dan güzellik dünyasına güçlü bir adım: DUA x Augustinus Bader
Dua Lipa’dan güzellik dünyasına güçlü bir adım: DUA x Augustinus Bader
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Kral Şakir geri döndü: “Dünyalar Karıştı” sinemalarda!
Kral Şakir geri döndü: “Dünyalar Karıştı” sinemalarda!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
Haberler
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
Marketing Türkiye
8 saat önce
Dyson, güzellikten ev teknolojisine uzanan en yeni inovasyonlarını tanıttı
Haberler
Dyson, güzellikten ev teknolojisine uzanan en yeni inovasyonlarını tanıttı
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Dikkat! Yapay zekayla çok muhabbet "Chatbot Psikozu" yaratabilir...
Haberler
Dikkat! Yapay zekayla çok muhabbet “Chatbot Psikozu” yaratabilir…
İrem Alimoğlu
13 Eylül 2025
KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
Haberler
KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
Nafizcan Önder
11 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.