Magnet20 ve GSK Türkiye herkesi kendisi için “1 Ara”lık vermeye davet etti
Magnet20 Dijital Reklam Ajansı, GSK Türkiye’nin açtığı “HIV+” konkurunu kazanarak ürettiği “Kendin için 1 Ara’lık” adını verdiği dijital kampanyayla, toplumda HIV farkındalığını artırmayı hedefliyor. www.kendinicin1aralik.org adresinden ulaşılabilen projenin lansmanı 1 Aralık Dünya AIDS Günü’nde gerçekleşti. Kampanya ile yılın çeşitli dönemlerinde farklı temalarla tekrar karşılaşacağız.
Kendin için 1 Ara’lık, dünyada milyonlarca insanı etkileyen HIV hakkında farkındalık yaratmak amacıyla hayata geçirildi. Kampanya, HIV tanı ve tedavisi hakkında bilinirlik yaratırken, HIV hakkında doğru bilinen yanlışlara dikkat çekmek ve HIV ile yaşayan bireylere destek olmayı hedefliyor.
Fikrin çıkış sürecinde hasta dernekleri ve hekimlerden alınan görüşler ve e-dinleme sonuçları virüs hakkında bilginin eksikliğine işaret ediyordu. Tanı alan bireylerin tedaviden uzaklaşmasının da toplumun ön yargılarının da HIV’in bulaş yollarına ve tedavisine ilişkin doğru bilinen yanlışlardan kaynaklandığı tespit edildi. Böylece projenin temel amacı bireyleri test ve tedaviye yönlendirirken doğru bilgileri vererek bu alana dikkat çekmek olarak belirlendi. HIV’e üzerinde konuşulmaması, gizli kalması gereken bir konuymuş gibi yaklaşılması da güçlü bir temas yaratma gerekliliğini ortaya koydu. Bu da kampanya için önemli bir çıkış noktası oldu.
Buradan hareketle, HIV’i çevrelerinde, yaşadıkları hayatın içerisinde olmayan bir durum gibi düşünen bireyler için hayatlarının birçok noktasına temas edecek bir kampanya kurgusu hazırlandı. Virüsten korunarak, test ve tedavi olarak uzun ve sağlıklı bir hayatın mümkün olduğunu göstermek amaçlandı. Bunun için de gerçek tecrübelerden beslenerek hikayeler oluşturuldu. Bu hikayeler profesyonel oyuncularla dijital platforma taşındı. Hikayeleri dinlemek ve okumak için mobil ve masaüstü cihazlarda dokunma deneyiminden yola çıkıldı. Parmak izi efekti ile hikayeyi anlatan kişi ile izleyen kişinin birbirine dokunması sağlandı.
Simgesel bir imza kampanyası
Kampanya lansmanı bu alandaki hekim dernekleri ve sivil toplum kuruluşlarının katılımıyla gerçekleşti. Kreatif ve tüm dijital çalışmaları Magnet20 tarafından yürütülen kampanyayla hem test olma ve tedavi olma vurgusu hem de dokun çağrısı öne çıkıyor.
www.kendinicin1aralik.org adresinden ulaşılan platformu ziyaret edenlerin, HIV ile yaşayan bireylerin yanında olduğunu göstermeleri için bir de simgesel bir imza kampanyası yer alıyor.
Bu imza kampanyasında yer alan “Katılıyorum” butonuna “dokunarak” destek veren herkes HIV’li bireylerin hayatlarına da dokunabiliyor. Bu şekilde ziyaretçilerin ekranda gördükleri kişiye dokunmaları, ona temas etmeleri ve hikayeleri dinlemeleri sağlanıyor.
Sosyal medyada ise HIV’li bireylerin yanında olduğunu göstermek için farklı etiketlerle bir yıla uzanan bir kampanya kurgusu hazırlandı. Bu kapsamda, dokunma hareketini yaptığı fotoğrafını #dokun etiketi ile sosyal medya üzerinden paylaşan herkes destek için bir adım daha atmış oluyor.
GSK Türkiye Kurumsal İletişim ve Hasta İlişki Departman Lideri İrte Alptekin; “Sadece sunduğumuz yenilikçi tedavi çözümlerimizle değil hayata geçirdiğimiz bu proje ile HIV pozitif bireylerin yanında olduğumuzu bir kez daha göstermek istiyoruz. 2020 vizyonumuz kapsamında hayatı sağlık ve iyilikle buluşturmak hedefimize giderken bu proje ile milyonların hayatına dokunacağımız için çok heyecanlıyız. Kendin için 1 Ara’lık projesini geliştirmeye ve çok daha fazla kişiye ulaşmak için çalışmaya devam edeceğiz.”
Magnet20 Kreatif İşlerden Sorumlu Yönetici Ortağı Ömer Faruk İnanöz “Kampanya ile 1 kişinin bile test olması, tedavi sürecine şans tanıması bile büyük bir başarı. 1 kişinin bile HIV’li bir bireyi ötekileştirmemesi, ondan korkmaması ve ona destek olması bizi mutlu edecek. Bu sebeple şimdiden epey mutlu olduk bile. Projenin rakamsal hedefindan bahsetmek gerekirse; bir yılın sonunda 10 milyon kişiden fazlasına erişmeyi hedefliyoruz.”
Kendin için 1 Ara’lık projesi, ana akım ve sosyal medya, dijital kanallar ve saha aktiviteleri aracılığıyla bugüne kadar 3.2 milyon kişiye ulaştı. Dijitalde; Facebook, Instagram, Youtube, Search Ads, GDN ve Gzone gibi mecralarda yayılım sağlandı. Hornet entegrasyonunda ise 1 Aralık’ta LGBTİ bireylere yönelik düzenlenen parti sponsorluğu kapsamında hem kampanya videoları paylaşıldı hem de Hornet üyelerine iletilen mesajlarla web sitesine yönlendirme sağlandı.
Künye:
Kreatif ve Dijital Ajans : Magnet20
İletişim Ajansı : MESE
Magnet20 Proje Ekibi
Ömer Faruk İnanöz – Yaratıcı Direktör
Hasan Uslu – Proje Yöneticisi
Kübra Cenk – Sanat Yönetmeni
Ziyahan Çetin – Prodüksiyon Direktörü
Kerem Yılmaz – Metin Yazarı
Onur Tokoğlu & Burak Hacıhan – Yazılım Ekibi
GSK Proje Ekibi
Ömür Akalın Erin – Klasik Markalar ve Kritik Hastalıklar İş Birim Direktörü
Selcen Çökdü – Kritik Hastalıklar İş Birim Müdürü
Sevil Sipahi – HIV Kıdemli Marka Lideri ve Takım Lideri – Kendin İçin 1 Ara’lık Proje Lideri
İlksen Yörük – Kıdemli Medikal Lider
Pınar Genç – Marka İletişim ve Hasta İlişkileri Uzmanı
Tuba Başaran – İş Birim Asistanı
Gökhan Akdağ – Pazarlama Mükemmellik Müdürü
Şule Hogburn – Dijital Mükemmellik Müdürü
Özer Toplan – Dijital Pazarlama Lideri